Pesta Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Hei! Gutten min på 1 1/2 år har de siste nettene våknet opp og vært hysterisk. Natt til fredag hadde vi det gående noen få timer, hvor jeg gikk inn og prøvde å roe ned gutten, og han sovnet av seg selv til slutt. Natt til i dag begynte han i tolv tiden med å stå/sitte i senga å hyle.. Prøvde hele natta å roe ham ned, men han skrek som bare det hver gang vi gikk ut av rommet. Virker ikke som han har vondt noen plass, han er ikke tørst, for varm etc. Jeg endte opp med å sove på madrass ved senga hans i går, da sovnet han fort. I dag gjør jeg det samme, klin umulig å få lagt ungen ellers. Har ikke sovet på samme rom som ham siden han var 7 mnd gammel. Noen som kan tenke seg hva dette kan være, har råd til hva jeg kan gjøre osv? Virker kanskje som han plutselig har fått noen form for separasjonsangst eller noe? Kun om natta, blid som ei sol på dagtid og sovner kjapt i vogna.. :/
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Er han forresten våken når dette skjer, eller sover han? Her er hvertfall litt om nattskrekk; http://www.lommelegen.no/artikkel/barnas-verste-mareritt
Pesta Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2012 Er han forresten våken når dette skjer, eller sover han? Her er hvertfall litt om nattskrekk; http://www.lommelegen.no/artikkel/barnas-verste-mareritt Han er våken, i og med at han har øynene åpen og ser når vi går ut av rommet. Så da kan det vel ikke være nattskrekk?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Jeg vet ikke nok om temaet, egentlig. Men det kan jo være at han har drømt et eller annet veldig skummelt, eller noe slikt, rett før dette skjer, slik at det er veldig skremmende for ham å være alene rett etterpå? Kanskje du kan kontakte helsestasjonen og få råd av dem..
Pesta Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2012 Kan være det ja. Men spekulerer litt siden det er 3. dagen og han er hysterisk i flere timer.. Blir nok å kontakte helsestasjonen på mandag om det ikke er bedre ja. Takk for svar
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 Jeg vet hvertfall at gutten til min kollega holdt på sånn, og lege og hs mente han hadde nattskrekk- var derfor jeg tenkte på det. Google nattskrekk og se om du finner flere artikler etc om dette, kanskje du finner noen fellestrekk og tips, hvertfall? lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 sjekket ørene hans?? Datteren min holdt på slik for en stund siden... la seg til på kvelden, men våknet opp igjen etter ett par timer og hylskreik... sikkert fordi det begynte å verke i ørene når hun hadde ligget flatt en stund. Tok henne tilslutt med til lege og da hadde hun ørebetennelse på begge ørene:( Hun sa ikke au eller noe selv. ikke da jeg spurte engang om hun hadde vondt i ørene. var sikkert vanskelig for henne å kjenne hvor det gjorde vondt, føltest sikkert som det var hele hodet siden hun hadde det i begge ørene.... Bare ett tips fra meg.... :-) Håper du finner ut av det! ikke noe gøy når man ikke vet hva som plager dem......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå