Gå til innhold

Noen januardamer som skal føde på St.Olavs?


maimora

Anbefalte innlegg

Artig hvis vi er flere :)

 

Jeg er litt spent på hvordan det blir i forhold til nedleggingen av Orkdal, om det blir korte liggetid, eller om vi kommer til å merke det på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har tenkt å søke om fødeplass der. Har termin 9.januar. Sist fødte jeg på Asker og Bærum, så er spent på hvordan det er på St.Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker. Bor i Hedmark fylke og skal egentlig føde i Elverum, men vi har så lyst å dra til tr.heim til jul og nyttår. Så usikker på om vi skal gjøre det. Må da ta med oss en del utstyr oppover i tilfelle fødselen starter når vi er der. Har termin 2.januar. Tror jeg ønsker å ha familien i nærheten, da vi har ALL familie der. Men vi får se. Noen mener at det er bedre å føde i Elverum, slik at vi har tiden mest for oss selv rett etterpå. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født 3 ganger på St.Olav og har vært super fornøyd alle gangene, jeg har hatt 2 kompliserte fødsel, en av de måtte babyen bli overført på nyfødt intensiv, var veldig glad vi var der da, og de som jobber der er veldig dyktige, så jeg anbefaler det.

 

Skjønner du vil ha familie rundt deg ja, hvis du har familie du kan bo hos før termin er jo det supert:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med for dere selv?

 

Normalt blir man vel overført til pasienthotellet på St.Olav, og der er det familierom. Jeg lå på barsel, der er det enerom med bad på rommet, så får være for seg selv ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med for seg selv, er at venner har fortalt at de synes det var veldig behagelig at de fødte i en kommune hvor ikke alle i familien bodde. De likte dette da de fikk mer tid til den nyfødte for seg selv, og dørene ble ikke revet ned av alle som ville besøke de. De syntes det var lettere for da slapp de å si ifra om at det ble for mye besøk, noe som kunne skapt dårlig stemning. I stedet kom besøk litt mer spredt utover tidet etter fødselen, slik at de ble kjent med babyen og hadde mer ro til å meste amming og komme inn i rutiner.

Men jeg er usikker, jeg er veldig familiekjær og ønsker min nærmeste familie i nærheten.

Synes det er vanskelig å ta ett valg. I tillegg føler jeg mer trygg på ett stor sykehus som St.olav enn ett lite som Elverum. Ikke at jeg har noe imot dette sykehuset, er det bare noe som appelerer til meg med at St.olav er mer moderne og har flere leger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp, har fødet der en gang før. synes de er kjempe flinke, og tar godt vare på deg:)

gleder meg til å føde der igjen:)

har termin den 23 januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med for seg selv, er at venner har fortalt at de synes det var veldig behagelig at de fødte i en kommune hvor ikke alle i familien bodde. De likte dette da de fikk mer tid til den nyfødte for seg selv, og dørene ble ikke revet ned av alle som ville besøke de. De syntes det var lettere for da slapp de å si ifra om at det ble for mye besøk, noe som kunne skapt dårlig stemning. I stedet kom besøk litt mer spredt utover tidet etter fødselen, slik at de ble kjent med babyen og hadde mer ro til å meste amming og komme inn i rutiner.

Men jeg er usikker, jeg er veldig familiekjær og ønsker min nærmeste familie i nærheten.

Synes det er vanskelig å ta ett valg. I tillegg føler jeg mer trygg på ett stor sykehus som St.olav enn ett lite som Elverum. Ikke at jeg har noe imot dette sykehuset, er det bare noe som appelerer til meg med at St.olav er mer moderne og har flere leger osv.

 

Aha, skjønner. På St.Olav er det kun besteforeldre, altså dine foreldre som får komme på besøk en gang i løpet av oppholdet, pluss egne barn hvis man har noen fra før. Mannen får være der så mye han vil. Syns det er veldig greit at det er sånn, som du sier man slipper å si nei til besøk hvis man ikke orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med for seg selv, er at venner har fortalt at de synes det var veldig behagelig at de fødte i en kommune hvor ikke alle i familien bodde. De likte dette da de fikk mer tid til den nyfødte for seg selv, og dørene ble ikke revet ned av alle som ville besøke de. De syntes det var lettere for da slapp de å si ifra om at det ble for mye besøk, noe som kunne skapt dårlig stemning. I stedet kom besøk litt mer spredt utover tidet etter fødselen, slik at de ble kjent med babyen og hadde mer ro til å meste amming og komme inn i rutiner.

Men jeg er usikker, jeg er veldig familiekjær og ønsker min nærmeste familie i nærheten.

Synes det er vanskelig å ta ett valg. I tillegg føler jeg mer trygg på ett stor sykehus som St.olav enn ett lite som Elverum. Ikke at jeg har noe imot dette sykehuset, er det bare noe som appelerer til meg med at St.olav er mer moderne og har flere leger osv.

 

Aha, skjønner. På St.Olav er det kun besteforeldre, altså dine foreldre som får komme på besøk en gang i løpet av oppholdet, pluss egne barn hvis man har noen fra før. Mannen får være der så mye han vil. Syns det er veldig greit at det er sånn, som du sier man slipper å si nei til besøk hvis man ikke orker.

 

Okei, det er jo veldig greit da:) Så kan vi heller ta imot besøk hjemme hos mine foreldre, hvor vi blir evt boende noen dager slik at noen andre i slekta kan komme å hilse på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

er førstegangsfødende trondheimsjente og 25år, føder på St.Olavs i januar 2013. syns det er betryggende å ha så mange flinke mennesker rundt meg i en så viktig del av livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er også førstegangsfødende og skal føde på St. Olavs hospital, har termin i slutten av januar og synes det er betryggende å høre at det er flere med postiv erfaring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æ ska føde mitt 4(!) barn på St.olav. D er TRondheim d er snakk om ikke sant??

 

Har termin midten av januar.

Hatt grei erfaring alle gangene i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan det blir med fødende som har fått innvilget planlagt KS?

vet at tidligere ble disse sendt til Orkdal, men nå som dette tilbudet legges ned, hva skjer da?

Må man belage seg på KS ved St.Olavs inne i Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...