Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Leier en leilighet, ett år omgangen, som gikk ut mai. Har jeg forstått riktig kan man visst ikke leie ut egen bolig som man ikke bor i kortere en minimum 3år. Men men.. Fikk ifall en oppsigelse pga leiligheten skal selges, og har 3mnd på utflytting. Skulle egentlig ha tegnet ny kontrakt før gjeldene gikk ut, men utleier fikk visst nye planer. Har ingen dep. Så litt til det jeg lurer på. Om jeg nå finner leilighet kan jeg da flytte omgående og eventuellt betale leie for kun de dagene jeg faktisk bor i leiligheten? I kontrakten står det faktisk ingenting om oppsigelsetid. Har prøvd ringe utleier mange ganger, intet svar eller tilbakemld. For meg er det beste flytte snarest av mange årsaker, blant annet at jeg har barn og skal snart føde! Så ting er veldig hektisk og slitsomt nok for meg som det er. Hva tenker dere om at jeg bare flytter,vasker og gjør det som skal og sender utleier nøkkel rekomandert? Har jo faktisk prøvd ta kontakt mange ganger!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 om kontrakten gikk ut i mai så kan du faktisk flytte på dagen. For nå har du ingen kontrakt.
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Jo det er jo forsåvidt sant. Men hvordan gjøre det med husleien da? Den skal jo snart betales. Tenker på om jeg ikke blir boende måneden ut. HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 "Har jeg forstått riktig kan man visst ikke leie ut egen bolig som man ikke bor i kortere en minimum 3år", Aldri hørt om!
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Mener ha lest at man kan ikke leie ut for kortere periode en min 3år når det er tidsbestemt utleie avtale. Sier ikke det er sånn, men mener ha lest det i husleie loven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå