Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Jeg har i et halvt år nå redusert stillingen min så jeg har jobbet 80% og ikke 100% fordi jeg ville ha litt mere tid på morgenen med barna (2 barn) og få tatt husvaks og diverse så jeg slapp det i helgene, gikk veldig fint og vi "tapte" ikke mye penger på det. Nå har jeg begynt å jobbe 100% igjen fordi mannen mener at vi trenger de penge osv, og jeg sa at det var greit, men da skal han være med å bidra til husvask og det som måtte følge med, jada sa han, ikke noe problem...ha...neivel du... Klesvasken er ikke tatt på 1 uke nå, har hopet seg opp, han har ikke lagt sammen de klærne som skal legges sammen, og det er hans jobb fra før av, ikke er det støvsugd her og ja...Jeg lot det være for å se om han gjorde noe i det minste, ikke alt selvfølgelig da... Og i dag var han skikkelig irritert på et eller annet, spurte hva det var og det var visst at han syns det er så lite intimitet i forholdet, ja kan være enig på det, litt lite sex, men det er fordi jeg er dønn sliten, har ubehag ved sex hvis jeg ikke selv vil 100% så da syns jeg det er bedre å vente med å ha sex til jeg virkelig vil, vil ikke bare gi han det for å tilfredstille han, for det er smertefullt for meg (i underlivet). Så blei så irritert at jeg nå har vaska huset på trass og satt i gang en maskin. Han dro av gårde, måtte kjøre seg en tur sa han, ja, greit det. Veit ikke hvor jeg vil med det her, måtte bare få det ut et sted. Er det sånn at jeg skal jobbe 100%, ta meg av 2 barn, gjøre alt av husvaks alene? Takk for at du leste
Berta_78 Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Les Frode Thuen i fredagens a-magasin! Eller: be mannen gjøre det :-)
mammakatten Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Gi han valget mellom å hjelpe til eller at du går ned i stilling igjen, for da er det opp til han og han kan ikke klage.
mie75 Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Det er sånn her også.. jeg jobber skift, dag-aften, tar alt sv husarbeid, ordner alt med barna og er privatsjåfør i helgene når han er ute med kompisene! Kjenner at det er nret før eksplosjon her, men har tatt det opp uttallige ganger uten at det blir forandring.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Nei, du skal ikke gjøre alt alene. Men du kan jo gjøre noen småting, som å la vær å vaske hans klær. Hoper det seg opp så legger du det på hans side av senga. Går vel ikke lang tid før han må snu hver bokser og kanskje begynne å vaske klærne selv. La vær å rydde opp etter han etter middagen er spist. sett gjerne alle skitne talerkner der han pleier å sitte og spise. Når det gjelder husvask vet jeg ikke, det er jo ganske ekkelt å gå rundt i møkk, så der har jeg ikke noen råd.. Får dere besøk så får du bare beklage og si at mannen din ikke har rydda på ei stund. Eller du kan sette deg ned og snakke med han og forklare på en saklig måte hvor sliten du blir av å ta alt alene. Menn er vanskelige når det kommer til husarbeid. Jeg måtte til slutt gjøre som jeg har skrevet over her. Han har blitt flinkere etter det
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Hvorfor lar dere med slike mannfolk dem slippe unna med det?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 er som å lese om meg selv dette! jeg jobber også 100%, har 2 små barn (1 og 3år), og gjør så og si alt husarb selv! Før jeg begynte i denne 100%stillingen tok jeg opp med han att da var han nødt å hjelpe meg med husarb osv.. i d minste klare å støvsuge litt, tørke over bord/kjøkkenbenk++ slike "småting".. Men neeeeida, gjør omtrent ingenting! kan sette på en vaskemaskin i ny og ne (men ikke brette sammen å legge på plass..). Og han lager middag avogtil.. thats it! Har eksplodert på han så mang en gang men d hjelper jo ikke!! Baaaaah.... Så viss han absolutt ikke vil hjelpe til med dette, så synst jeg vertfall han kunne ha tilbydd seg å ta med ungene vekk en liten stund, sånn att jeg kan gjøre husarb i fred og ro... Men d gjør han heller ikke, selv om jeg har sagt det til han. Kjenner jeg er sååå sliten for tiden.... Vet ikke hva vi skal gjøre med disse latne mannfolka!
Gjøkeredet③ Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Enig med Lilleva.. Skjønner ikke at dere lar mannfolka slippe unna med det. Tror seriøst det hadde klikket for meg!
Petetatismos Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 Du spør i hovedinnlegget om det skal være sånn at du gjør alt, svar er ja. Du tillater det. Hos oss: ikke tale om. Min mamma sier til meg at jeg er så heldig som har en mann som hjelper til hjemme?!? Hjelper til? Du mener bidrar på lik linje....Skulle ikke godtatt noe annet. Skjønner ikke alle dere som lar deres menn ikke bidra til fellesskapet; har det alltid vært sånn, ble det sånn når dere fikk barn, har diskusjonen aldri blitt tatt før dere flyttet sammen etc. Jeg bare undrer jeg altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå