Gå til innhold

Ringte dere familie på vei til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller sendte melding om at fødselen er i gang, eller ventet dere til etter fødselen? Og hva med venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringte til mamma rett før vi dro til sykehuset med førstemann. Ingen venner ble varslet.

Med andremann ringte jeg også til mamma rett før vi dro, for å si at den vordende storebror måtte nok sove hos de en ekstra natt (han hadde sovet over natta før og var ennå ikke kommet hjem). Ingen venner ble varslet denne gang heller. Venner og resterende familie fikk sms med bilde noen timer etter fødselen begge gangene :)

Skrevet

Første gang ringte vi de kommende besteforeldrene når vi var på sykehuset og visste at alt var ordentlig i gang. Vi ga ikke beskjed til noen andre, men vet at både søsteren min og broren til pappaen fikk vite det.

Da nr2 skulle komme ga vi beskjed til bestefaren så han kunne hente eldste i barnehagen og så fikk barnehagen beskjed om at bestefar skulle hente og hvorfor (tre dager på overtid hadde de nok skjønt årsaken uansett, så da var det ikke så farlig å si det). De andre fikk vite det 2-3timer senere da babyen var ute...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Rakk ikke å ringe noen så jeg fødte alene og det var veldig greit. Ringte mamma etter fødsel og frokost. Hun trodde jeg tulla. Var en ganske morsom samtale :)

Skrevet

Jeg ringte en venninne da riene startet og hun var med på fødselen min sammen med mannen min, for etter første fødsel visste jeg at jeg trengte noe mer selskap.

Skrevet

Jeg ringte mamma og søster. Sendte mld til venninnene mine :-)

Skrevet

Vi ga beskjed på sms til nær foreldre og min søster første gang og andre gang da vi var på vei til sykehuset. Andre gang ringte vi også farmor, siden hun skulle være barnevakt. Venner fikk vite det dagen etter fødselen.

Skrevet

Vi dro inn til føden første gang i 5tiden, da ble ingen kontaktet.

På vei hjem igjen så ringte samboeren min sin mor for å si at det kom baby i de nærmeste dagene.. Jeg sa ikke noe til min familie.

Så ble det full fart ned igjen, og så ble babyen født.. Da fikk familie og venner vite det. :)

Noe av grunnen til at jeg ikke sa noe til min familie er at de hadde mest sannsynlig dukket opp på sykehuset med engang, og jeg hadde ikke orket min hysteriske mamma, tanter, onkler og søskenbarn der.. Mamma sitt høyeste ønske var at hun og tanten min skulle være med på selve fødselen, jeg fortalte hele tiden at det ikke kom tl å skje, men de ville ikke høre.. Så jeg orket ikke maset.. :P

Skrevet

Det ble bestemt på overtidskontroll at jeg skulle settes igang, og det var noen av veninnene mine og familiene våre som visste om kontrollen. Fortalte de selvsagt hva som var blitt bestemt da de ellers ville ha vært fra seg av bekymring dersom jeg ikke hadde sagt noe som helst. (Og jeg er en meget dårlig løgner). Jeg sa klart ifra at de ikke skulle si det til andre. Min store skrekk var at "alle" skulle få vite på facebook at jeg lå og fødte :P

Skrevet

Ringte foreldrene våre før vi dro på sykehuset. (Var hjemme ca 14 timer med rier før vi dro). Sendte melding til venner noen timer etter fødselen.

Skrevet

ja, har tenkt på det.. er vel ikke noe særlig at alle vet du ligger på sykehuset og føder? eller er det greit for mange?

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Ringte mamma siden hun og stefaren min måtte kjøre oss ettersom mannen ikke hadde sertifikat da :)

Mamma sendte søsteren min meld., mannen min sendte sms til mor,far og søster når vi lå på fødestua og venta på pressrier. Også sendte mannen melding til sjefen hvor det stod: Kommer ikke på jobb idag for jeg skal bli pappa :)

Skrevet

Faren min fikk vite av en arbeidskollega at jeg var på sykehuset for å føde!

Mannen var på jobb en times kjøring unna, og skravlet med en kompis i telefonen i bilen på vei hjemover etter at jeg hadde ringt og sagt at vannet hadde gått (og at vi skulle komme inn for en sjekk pga blødninger).

Denne kompisen jobbet i samme selskap som min far, og plutselig kom en hel gjeng opp til pappa og gratulerte ham med dette store som var på gang! Da ringte ham meg og var litt spørrende...

Skrevet

Mjaa.. Hadde aldri planer om å si noe til familien om at jeg lå og fødte, eller var i nærheten. Jeg ville ikke ha "innpåslitne" meldinger. Misforstå meg rett, koselig med folk som bryr seg, men jeg hadde blitt stresset av det.

Glad jeg ikke kontaktet familien da vannet gikk en tidlig søndagsmorgen, babyen nektet å ut, så etter 70 timer med rier av og på og flere vannavganger, ble det hastesnitt med full narkose. Babyen ble født ca kl 5 på morgenen, familien min og nærmeste venner fikk ikke vite noe før halv 11 eller noe for jeg hadde ikke mobil og var uansett rimelig i ørska.. Da hadde jeg ikke møtt nurket mitt engang.. Hun var 9 timer gammel da jeg fikk se henne første gang :)

Skrevet

Ringte mamma etter fødsel og sa: "gjett hvor jeg er og hvem jeg er sammen med". Gøy:) har sendt meldinger til venner etter fødsel. Har hatt nok med meg selv når jeg har født om jeg ikke skal ringe rundt i tillegg;)

Skrevet

Den dagen jeg fødte var hele mobilnettet nede, så de eneste som fikk vite det var min svigerinne og min manns bror, for de skulle passe bikkja vår :)

Bror til min mann bor ett min unna.

Skrevet

Vi fortalte det ikke til noen, og det syns jeg var ganske greit. Sykt emosjonelt da samboern kunne ringe mine og hans foreldre å fortelle at nå var de blitt besteforeldre:D

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Med første barnet sa vi ingenting. Mannen ringte til besteforeldre og søsken, mens resten fikk melding.

Med andre barnet måtte vi varsle mine foreldre når ting var i gang, for de skulle passe storebror. Resten fikk telefon eller melding når alt var over.

Skrevet

Nei altså... At jeg ligger på sykehuset for å føde kan jeg ikke skjønne at noen skulle ha interesse av å vite.

Må da være mer enn greit nok at de får beskjed når det er noe å faktisk er noe å melde :P

Min mor har visst det med nummer 2 og 3, da hun måtte være barnevakt. Skulle ønske det skjedde i barnehagetid så vi ikke hadde trengt å fortelle det til henne en gang ;)

Skrevet

Nei, ville da ikke at de skulle sitte hjemme og tenke på det . gud veit hvor lenge en fødsel kan vare...

Skrevet

Mamma kjørte meg til sykehuset så hun viste godt hva jeg skulle. Vannet hadde gått men ingen rier, så jeg fikk eget rom å være i. Pappa kom innom meg på sykehuset, veldig koselig. Sende endel meldinger med min søster også den natta siden jeg kjedet meg.

Og når jeg var på føden så snakket jeg med pappa noen ganger, han var mer spent enn meg. Første jeg snakket med etterpå (da regnet jeg med at alle fikk vite det)

Andre gang så ringte jeg mamma en eller annen gang under fødselen for å si at hun måtte passe jenta mi. Hun tok med seg jenta på besøk tidlig på dagen,for hun var sikker på at jeg kom til å føde og siden hun skulle på besøk ett stykke unna tok hun med jenta.

Skrevet

Mamma og søsteren min ble holdt oppdatert hele veien, alle andre fikk vente til han var født.

Skrevet

Tror jeg sendte sms til hele omgangskretsen, mens mannen ringte hele familien :P Ja, det var nærmest så ille. Mannen kjørte i ei helvetes fart da jeg begynte å få tette rier. Jeg holdte meg i håndtaket i taket på bilen, mens jeg bannet under riene og sendte sms om at nå er vi på tur til sykehuset. Var så mange som var nysgjerrige og sa vi måtte si ifra når det skjedde noe, så da gjorde jeg det. ;)

Skrevet

Ikke første gangen Da jeg skulle ha nummer 2,3,4 og 5 ringte jeg besteforeldrene siden de skulle være barnevakt :)

Har født på alle på rundt 2 timer, så er ikke mye man rekker uansett.

Skrevet

Nei, ville ikke at alle skulle vite det, så når en bekjent spurte meg om det skjedde noe på facebook en halvtime etter at vannet gikk, svarte jeg nei ;) var kun venninna mi og faren min som fikk vite det, da de var med på fødselen. men samtalen med reservemora mi rett etter fødsel var morsom. jeg ringte henne og sa gjett hva jeg gjør? og hun visste ikke, jeg svarte: jeg ammer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...