Gå til innhold

Er det nødvendig å KOKE alt da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i bhg. Og i starten blir ungen så mye syke. Men når du tenker på det er det jo ikke mye rart.

Hjemme koker mamma og pappa absolutt alt de tar i. Også kommer de i bhg. Der putter de leker i munn som andre ar tatt på, og hatt i munn og noen har også klint snør på de. De drikker sølevann og spiser sand...

Selvfølgelig blir det en tøff overgang for imunforsvaret, MEN er det virkelig nødvendig å sjerme barna så totalt fra bakterier i hjemmet?

Frem til 4 mnd skal man være forsiktig, men så må dere gi litt slipp...

*Hjertesukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg rekker opp hånda og forteller at vi har sjeldent kokt ting.

Koker smokkene innimellom, men veldig sjeldent flasker osv.

Kokte alt før hun ble født, men fra hun var ca en mnd. Gammel vasket vi flasker og tuter i maskina og steriliserte etterpå. Fra hun var ca. 5 mnd. Slutta vi å sterilisere også, men vasker på 70 grader

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Helt enig med deg, her kokes flaskene til de er ferdige med flasker, men det av den enkle grunn at vi ikke kan vaske de i oppvaskmaskinen, siden vannet i krana her ikke er av det beste. Men leker osv bruker de og naboungene om hverandre osv osv, ungen sitter ute å smaker på gråstein, grus og sand, finner på å supe i seg sølevann osv.. Vi passer på at det ikke blir for mye, men samtidig, noe må de jo tåle, det er slikt de kommer til å gjøre i bhg også, så vi er ikke av de som løper rundt å vasker og koker alt mulig osv osv :)

Skrevet

Jeg har aldri sterilisert smokkene(tyttene),helt unødvendig mener da jeg,heller ikke flasker der barnet har bare fått vann fra.

Det di fikk mme fra,kokkte jeg.

Har heller aldri vasket lekene............

MEN så heller mine barn nesten aldri vært syke,heller ikke etter barnehagebegynnelsen!!!!!!!!

Så når foreldre kommer og spør hvordan de skal koke alt og at de koker smokkene helst 5 ganger til dagen,blir jeg helt matt.

Et vanlig barn som ikke har noen sykdom , og er 3-4 mnd + ,tåler mye,bare se etter når de ligger på gulvet og smaker.... :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har aldri vært hysteriks. Kokte tutene i 2-3 mndr, etter det vasket vi de bare. Ungene har alikevel blitt syke når de startet i bhg, men det er jo fordi det er bakterier de ikke er vant med.

De slikker jo på alt de kommer over i heimen og, men det er dems egne bakterier. Det er ikke de fremmede sine... Så uansett vil jeg nok tro at de blir syke i bhg frem til de er vant til bakteriefloraen

Skrevet

Før ikkje og glømme debatten om nyfødte barn og desifisere henda for å ta i barnet.

Korfor ikkje la barna få det før barnehagen da. Nei det er nok Munbind, hansker til bleieskift, desifiserings krem for gjester og etc

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Før ikkje og glømme debatten om nyfødte barn og desifisere henda for å ta i barnet.

Korfor ikkje la barna få det før barnehagen da. Nei det er nok Munbind, hansker til bleieskift, desifiserings krem for gjester og etc

Sant.. Skulle sett den type foreldre inne på rommet mitt på barsel, første møtet mellom storebror og lillesøster.. Guttungen tok like så greit å sleiket halve ansiktet til lillesøster.. Men men, søstra mi fikk da komme rett fra bhg og sandkasse og opp i "dunken" jeg lå i da min mor hadde fødet meg, da var jeg bare noen timer gamel ;) Var så og si aldri syk selv som unge.

Skrevet

Å sÅ deilig Å se at ikke hele verden har blitt hysterisk :o)

Skrevet

jeg koker alt til barna er 15 ;)

Skrevet

Jeg jobber i bhg. Og i starten blir ungen så mye syke. Men når du tenker på det er det jo ikke mye rart.

Hjemme koker mamma og pappa absolutt alt de tar i. Også kommer de i bhg. Der putter de leker i munn som andre ar tatt på, og hatt i munn og noen har også klint snør på de. De drikker sølevann og spiser sand...

Selvfølgelig blir det en tøff overgang for imunforsvaret, MEN er det virkelig nødvendig å sjerme barna så totalt fra bakterier i hjemmet?

*Hjertesukk*

Du har ikke mye periling på smitte og sykdommer skjønner jeg. Hjelper ikke spise hybelkaniner og grus for å hindre å bli smittet av sykdommer andre barn har da. ærlig talt, hvor uvitende kan man bli?

Skrevet

*Hjertesukk*

Du har ikke mye periling på smitte og sykdommer skjønner jeg. Hjelper ikke spise hybelkaniner og grus for å hindre å bli smittet av sykdommer andre barn har da. ærlig talt, hvor uvitende kan man bli?

Nei selvfølgelig ikke.

Men det er en veldig stor overgang for en unge som har blitt totalt beskyttet for bakterier og komme i bhg. Man skal jo ikke servere en 4 mnd gammel baby grus... :) *Ler*

• 1 måned senere...
Skrevet

Helt enig. Her kokte vi vann i vannkokeren, helte vannet i en bolle og heiv flasker og smokker oppi i 3 min. Gjorde dette til de var 3 mnd. Etter det gikk flaskene i oppvaskmaskinen. Og smokkene kokte jeg kun første gangen. De fikk også vann fra springen fra de var 3 mnd.

Jeg skjønner godt at de med prematurbarn er ekstra nøye, men ellers trenger man ikke å koke etter ca 3-4 mnd alder.

Noen sykehus gir vann rett fra springen fra fødsel.

Skrevet
Jeg jobber i bhg. Og i starten blir ungen så mye syke. Men når du tenker på det er det jo ikke mye rart. Hjemme koker mamma og pappa absolutt alt de tar i. Også kommer de i bhg. Der putter de leker i munn som andre ar tatt på, og hatt i munn og noen har også klint snør på de. De drikker sølevann og spiser sand... Selvfølgelig blir det en tøff overgang for imunforsvaret, MEN er det virkelig nødvendig å sjerme barna så totalt fra bakterier i hjemmet? Frem til 4 mnd skal man være forsiktig, men så må dere gi litt slipp... *Hjertesukk*
Nei selvfølgelig ikke. Men det er en veldig stor overgang for en unge som har blitt totalt beskyttet for bakterier og komme i bhg. Man skal jo ikke servere en 4 mnd gammel baby grus... :) *Ler*

Ikke meg som har svart over her. Men veldig enig. -Og når det gjelder koking av flasker så er jo dette pga av farlige bakterier som kan utvikles i melkeflasker som kun forsvinner om man koker. Ikke hysteri det der.

Jeg ser heller ikke hvor du får det fra at barn som utsettes for mer bakterier hjeme holder seg friske ved barnehagestart. Er jo ingen sammenheng her:)

Jeg har også jobbet som ped.leder i 10 år og har aldri delt ditt hjertesukk over at noen er hysteriske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...