Gå til innhold

Når bytte til sittedel i vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei tulle på snart 6 mndr som hater å ligge i vogna når hun er våken. Hun er så glad når jeg legger en pute bak ryggen hennes, slik at hun kan sitte. Kan jeg bytte til sittedel nå, selv om hun ikke kan sitte selv? Og er det behagelig å ligge i en sittedel, for henne? Jeg har emmaljunga edge duo..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det ja, så lenge hun ikke sitter alt for rett opp, og alt for lenge.

Skrevet

Det ville jeg gjort! Vi byttet til sportsdelen da min var mellom 4 og 5 måneder en gang... Bare passet på å ha ryggen i nederste stilling slik at han lå mer enn han satt, men han trivdes MYE bedre i vogn etter byttet! Plutselig gikk det an å gå på tur igjen:-)

Skrevet

Jeg byttet ved 4-5 mnd pga han vokste ut av bag-delen. (Stor gutt ja!) Men brukte den mest på det nederste hakket (altså nesten liggende).

Har Emmaljunga city cross.

Skrevet

Så lenge det er mer praktisk så bytt! Her har vi også byttet tidlig fordi jeg ikke gidder dra med meg en sofapute til å ha i ryggen til enhver tid, ikke fordi bagen har vært for liten.

Skrevet

måtte bytte allerede da frøkna var 4,5-5 mnd jeg. Hun fikk helt fnatt av å bli lagt ned i vogna, bare hyl og skrik. Og babyen var sterk også gitt, tok tak i sidene på vogna og dro seg opp! Senere viste det seg at hun hadde refluks, så kanskje var hun ekstra lite glad i å ligge bakover pga det. Men det er nok ganske vanlig å begynne med sittedelen i 6 mnd alder, selvom de ikke sitter skikkelig selv ennå. Du kan støtte opp med en pute i ryggen og evt legge ned ryggen hvis hun blir sliten av å sitte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...