Gå til innhold

Er du litt kake-kreativ? Sjokolade prinsessekake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne fått noen ideer på hvordan jeg kan lage en prinsesse kake ut av vanlig langpanne sjokoladekake med vanlig melis glasur?

Kan ikke ha marsipanlokk pga allergi og smørkrem liker hun ikke. Hun elsker sjokoladeglasur med melis.

Kaken trenger ikke å være stekt i langpanne selvfølgelig, men den type oppskrift:)

Har du noen ideer til meg eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å skjære ut kaken som en prinsesse i ballkjole.

Så har du på melisglasur og bruker strø/pynt for å lage ermer, ansikt, kjole, krone osv..

Skrevet

https://www.google.no/search?tbm=isch&hl=no&source=hp&biw=1360&bih=570&q=prinsessekake&gbv=2&oq=prinsess&aq=1&aqi=g10&aql=&gs_l=img.3.1.0l10.1110.3126.0.5731.8.6.0.2.2.0.107.612.2j4.6.0...0.0.WvGZkwQhNpk

Her er det noen bilder av forskjellige type prinsessekaker i hvert fall.

Har du prøvd å søke på oppskrifter på glasur/frosting som ikke inneholder marsipan?

Eneste forslaget mitt utenom dette er å evt bruke konditorfarge.

Skrevet

Tusen takk for tips dere:) Jeg er ikke veldig flink til å skjære ut former, er skikkelig klønete rett og slett. Var bare så vidt jeg fikk til et hello kitty hode i fjor:)

Og det må være med sjokoladeglasur, for det er det hun liker. Jeg har sett på alle de fine kakene på google, men ikke mange er med sjokolade..Hmm, kanskje jeg får lage en borg eller noe da?

Skrevet

Tegn på matpapir først, klipp ut og legg oppå kaka (uten glasur) så skjær rundt. Til ig med kakekløna meg fikser det ;)

Skrevet

Hva med å lage en helt vanlig sjokoladekake med sjokoladeglasur og pynte den med masse ekstra sjokoladeglasur fra kremsprøyte og "prinsessegodteri"?

Skrevet

Hvis smørkrem som er enkel å farve i alle mulige prinsessefarver er 50g melange, 50 g flott, 300g melis, 1 ss melk og litt vaniljesukker for smakens skyld.

Inspirasjon får du på sider som

http://www.cacas.no/Inspirasjon

http://bakeshop.no/

Bor du i oslo så har disse også butikker i byen. Cacas sine ansatte har ikke mye kunnskap, eller så er de fryktelig gnien med info, men bakeshop på sagene er fantastiske:-)

Skrevet

Ha ha, nå begir jeg meg ut på ting jeg ikke vet helt om jeg klarer. Har nå bestilt rosa sukkerpasta:) Da blir det rosa kake!

Skrevet

Stek sjokoladekake i langpanne. Skjær ut en bue i hvert hjørne. Ta 2 rullekaker og del de i 2 slik du har 4 like store deler. Sett de på høykant i hvert hjørne der du har skjært ut en liten bue. Dekk hele kaka med rosa glasur(rød konditorfarge og melis) Ta 4 softiskjeks og dekk de med rosa glasur. Sett kjeksen opp ned på hver rullekake i hjørnene.

Vips så har du et rosa slott.

Pynt med gullmynter og sølvkuler og diverse i midten.

Skrevet

Stek sjokoladekake i langpanne. Skjær ut en bue i hvert hjørne. Ta 2 rullekaker og del de i 2 slik du har 4 like store deler. Sett de på høykant i hvert hjørne der du har skjært ut en liten bue. Dekk hele kaka med rosa glasur(rød konditorfarge og melis) Ta 4 softiskjeks og dekk de med rosa glasur. Sett kjeksen opp ned på hver rullekake i hjørnene.

Vips så har du et rosa slott.

Pynt med gullmynter og sølvkuler og diverse i midten.

Nydelig, takk skal du ha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...