Gå til innhold

Nettbrett eller ikke....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og lurer på om jeg skal kjøpe meg nettbrett, men har ikke helt klart å overbevise meg selv om at jeg virkelig trenger det... ;) Har bærbar PC til surfing på nettet, skriveprogram/powerpoint o.l. og smarttelefon (Huawei) til surfing på nettet. Trenger jeg da egentlig nettbrett?? Om jeg bestemmer meg for å kjøpe nettbrett, hva vil dere da anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har iPad, men skjønner ikke egentlig hvorfor jeg kjøpte det. Greit å ha på kjøkkenet når jeg leser oppskrifter, eller når jeg er på reise. Men, som du selv skriver, mobilen funker jo like godt.

Jeg bruker med bærbar pc, der har jeg jo alt - skriveprogram, som du skriver, musikk, bilder osv. iPaden har jo ikke så veldig god lagringsplass, og det er utrolig tungvint om man skal skrive mye.

Siden jeg allerede har alt på pc, så bruker jeg selvfølgelig den hele tiden.

Så, egentlig bruker jeg den bare på kjøkkenet. Eller når jeg skal sjekke noe på nettet litt fort, og ikke gidder å starte pcen.

Skrevet

Slett ikke nødvendig. Like greit med laptop. :)

Skrevet

Jeg elsker padda mi <3 bruker den på skolen, til sofasurfing, bilder, alt egentlig... Har knapt rørt macbooken siden jeg fikk den, bruker iMac til store oppgaver. Mye lettere å drasse med seg enn en laptop, bare å slenge den i veska, tåler litt røffere behandling!

Skrevet

Jeg ble så skuffet da jeg prøvde Ipad. Liten skjerm og ubehagelig å skrive mye. Men hater å skrive meldinger på telefonen da.. Nei, jeg må ha min digre bærbare pc, stor skjerm og taste raskt.

Det eneste som gjør at jeg kunne tenkt meg et brett er Angry Birds. Det var fantastisk moro på større skjerm! Men blir teit å kjøpe av den grunn..

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Bruker nettbrettet mitt masse! Surfer på nett, FB, spiller spill osv. Kan jo tas med overalt! Bruker pc mindre og mindre hjemme, egentlig.

Har Acer Iconia, med android-plattform og er superfornøyd med android. "Hater" Apple-produkter og styrer unna så godt jeg kan.

Skrevet

Synes nettbrett er helt genialt. Har lader på nattbordet så jeg pleier å se på filmer og tvserier over hjemmenettverket før jeg sovner , jeg bruker den på jobb, i pauser, på ferier, skriver småting på den (mobilen er for liten til det), har lagt inn alle lydbøkene jeg har på den og synes den er perfekt til stille kvelder når ungene har lagt seg (lett underholdning). Eller perfekt når man sitter i bakgrunn og ungene har besøk, eller bruker tv tid; man kan leke seg "litt" samtidig som man følger med på dem.

Men jeg har både stasjonær og bærbar pc, og smattelefon, og ville ikke likt meg uten noen av dem heller.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg bruker ikke iPad til nettsurfing, skriving, TV-titting +++, men jeg har en god den spill der (fint tidsfordriv) - og det er vel det eneste jeg bruker den til. Hender jeg kan google noe også, hvis den er tilgjengelig i øyeblikket, men det er det. Hadde vel ikke vært nødvendig å ha den for litt spill, men jeg har alltid et behov for å ha ting, så jeg eier mye unødvendig uansett.

Alt annet bruker jeg laptop og mobil til, og hadde dermed klart meg uten iPad, spesielt siden PC-en min er nett og knapt nok veier mer enn iPad-en,men den er alltid med hvis jeg reiser uansett. Må jo spille litt. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...