Gå til innhold

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å få litt rare flekker på kroppen, ser ut som noe utslett eller noe.

Noen er som små tørre skrubbsår, de er røde og klør. Og noen er bittesmå blemmer/kviselignende med rødt område rundt. Begynte med et par under brystene og det har blitt flere de siste dagene. Har bare hatt på overkroppen, spesielt på bryst, brystkasse og rygg. Men i dag har jeg fått to nye merker på det ene beinet. Noen som har peiling på hva det kan være?

Tenkte først at de går sikkert vekk igjen siden jeg har hatt tørre hudflekker før. Men de har ikke vært røde. Tenker kanskje jeg bør sjekke det hos legen over helgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som eksem (tørre flekker) og muligens elveblest (blemmer, kviselignende)... Kan være en allergisk reaksjon på noe... Jeg blir slik av husstøvmidd.

Skrevet

Skabb?

Begynte ihvertfall å klø av se på bildene jeg googlet...

Men ser det smitter stort sett ved seksuel kontakt, og siden det er

ikke-eksistrerende for tiden så tror jeg ikke det er det.

HI

Skrevet

Hvordan ser feltene ut?

Er de bare røde, med flass, og litt "hovne"? Gjør ikke vondt, men er litt ømt når du tar på de? På størrelse med en 50-øring?

I så fall kan det høres ut som noe jeg har. Små, tørre flekker, på overkropp - og bein og armer innimellom. Jeg får det med jevne mellomrom (kan gå år mellom hver gang, eller bare noen måneder)

Legen fant aldri ut hva det var helt konkret, men det var mest sannsynlig et ufarlig virus som levde i kroppen, som kun gir utslag innimellom. Jeg pleier som regel å få det på våren/sommeren.

Skrevet

Hvordan ser feltene ut?

Er de bare røde, med flass, og litt "hovne"? Gjør ikke vondt, men er litt ømt når du tar på de? På størrelse med en 50-øring?

I så fall kan det høres ut som noe jeg har. Små, tørre flekker, på overkropp - og bein og armer innimellom. Jeg får det med jevne mellomrom (kan gå år mellom hver gang, eller bare noen måneder)

Legen fant aldri ut hva det var helt konkret, men det var mest sannsynlig et ufarlig virus som levde i kroppen, som kun gir utslag innimellom. Jeg pleier som regel å få det på våren/sommeren.

De er ikke ømme å ta på, er heller ikke hovne. Mindre enn 50-øring. Noen av de har akkurat som flassaktig overflate, og noen av de er masse røde prikker på samme sted.

Begynner å bli redd for at det kan være noe som er smittsomt, for jeg har en jobb som innebærer mye nærkontakt med andre mennesker.

HI

Skrevet

Venninna mi hadde noe som ligner veldig. Begynte bare med en prikk så ble det større og større og fler og fler. Det var sopp i huden og måtte gå over av seg selv. Tror hun hadde det i en mnd tid. Ta på plaster så ikke de smitter videre. Det lønner seg.

Men uansett, ta en tur til legen, kjipt å få en dib diagnose som kanskje er helt feil!

Skrevet

Jeg har begynt å få litt rare flekker på kroppen, ser ut som noe utslett eller noe.

Noen er som små tørre skrubbsår, de er røde og klør. Og noen er bittesmå blemmer/kviselignende med rødt område rundt. Begynte med et par under brystene og det har blitt flere de siste dagene. Har bare hatt på overkroppen, spesielt på bryst, brystkasse og rygg. Men i dag har jeg fått to nye merker på det ene beinet. Noen som har peiling på hva det kan være?

Tenkte først at de går sikkert vekk igjen siden jeg har hatt tørre hudflekker før. Men de har ikke vært røde. Tenker kanskje jeg bør sjekke det hos legen over helgen.

Ringorm? En hudsopp som smitter fra kjæledyr og mellom mennesker. Klør, er rødt, tørt og rundt som en ring. Av erfaring hjelper det med canesten, ikke lamisil, og å tørke det ut, ikke plastre det inn.
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om du fant ut hva det er? Jeg har lignende flekker på mage og lår, og har prøvd kortisonsalve (diprolax og fucidin) og nix. Det er som du sier røde prikker, mens noen har tørket og de klør/irriterer litt. Ikke noe fint heller! Håper du er bedre og at du fant ut hva det var?

Skrevet

Akkurat sånn har jeg og hi. etter en syund forsvinner det, men det dukker opp på andre steder av kroppen. Fikk og små blærelignende/ kviselignende ting, spesielt på bryst og ned mot mage, og under trusestrikken. Akkurat nå har jeg noe på dety ene håndleddet, ser ut som utslet. Ingenting av det er vondt eller ubehagelig, men kan klø litt. Har ikke funnet ut hva det er

Skrevet

Det ligner ikke på ringormflekker, kanskje på psoriasis de som er tørket inn, men ikke prikkene. Jeg har skifta vaskemiddel til nøytral, bruker kortison, men det er veldig ubehagelig å ha på jeans eller klær for det klør når jeg har klær inntil kroppen. Tre leger, men ingen svar : ( hva kan det være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...