Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Innimellom (kanskje spesielt når jeg ligger) så kan jeg få en slags sildrene lyd i hodet...vanskelig å forklare akkurat hvordan det kjennes ut. Noen andre som har opplevd dette, eller lignende?? Håper på svar!:-)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Her har jeg piping, noe ala den som kommer når en tv kanal har teknisk feil, kommer bare oftere og oftere med årene, opplevde den første gang når jeg var 9 år
Love my kidz Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Dette kalles tinnitus og er egentlig ganske vanlig. Veldig plagsomt, og man må bare lære å leve med det. Selv har jeg både piping/uling, susing, fossefall og knitring i hodet mitt. Det er ALDRI stille :S
I scream for icecream! Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Jeg har opplevd dette ganske ofte. Virker nesten som det kommer fra nakken. Utrolig merkelig følelse.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 tinnitus er ørssus... dette er ikke øresus =/
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har hatt det. Her høres det ut som det er i hodet rett over nakken. Hvis det er samme som du mener. Vanskelig å beskrive!
Love my kidz Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 tinnitus er ørssus... dette er ikke øresus =/ Hvordan vet du det? Tinnituslydene er IKKE bare susing. øresus er derfor et feil begrep. Den sildringen din.. hva tror du det er da? For meg så høres det absolutt som tinnitus. Så lenge du har et eller annet som høres innenfra i hodet ditt, så ER det tinnitus. Lydene kommer også fra forskjellige steder i hodet. Noen har det rundtom ørene, men som en nevner her, så er det både i nakken og midt oppå hodet. Knitringen min er nede i nakken, ulingen midt oppå hodet noen ganger og noen ganger litt mer oppå mot siden. Har sjelden kunne lokalisert noe susing rundtom ørene. Så tinnitus er ikke bare øresus.
Tigerpote Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har fra tid til annen morsesignal i det venstre øret Ingen sildring her, men det kan jo være tinnitus. Snakk med legen din du istedet for oss kaklehøns her inne
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har opplevd dette en del ganger, men ikke så ofte at det er plagsomt. Men, det er veldig vanskelig å forklare. Føles ut som det er lyd i nakken. Lurer virkelig på hva det er Lenge siden jeg har opplevd det nå da, men det har også bare skjedd når jeg ligger
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Føles som det er lyd i nakken. Tror det er forskjell på tinnitus og den lyden i nakken. Tror lyden i nakken er et fysisk fenomen av at noe løser seg opp der bak, etter at man har vært lenge i samme stilling. Men meget merkelig, dog.
I scream for icecream! Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Må si det var veldig spennende å lese svarene her. Jeg har hatt denne rislende/sildrende lyden i nakken innimellom, og lurt fælt på hva det er. Har ikke nevnt det til noen, fordi det er så vanskelig å forklare, og fordi jeg på en måte synes det er litt rart. Nesten litt godt å lese at mange har opplevd det samme da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå