Gå til innhold

hjelp til permisjonspenger, noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student.

far er i arbeid.

planen er at jeg skal studere fulltid fra før termin, og evnt ta noe permisjon etter et halvt år. far skal ta ut tidskonto, -litt rundt mine eksamenstider, og ellers tenkte vi fra gutten er et år.

For at jeg skal få fødselsstipend fra lånekassa, kan ikke far ta ut mer enn 49% av vår felles permisjon, sånn jeg har forstått det.

men kan jeg fremdeles få engangsstønad? og han mister ikke permisjonsstøtte fordi jeg ikke har inntekt? jeg er jo i fulltidsstudier?

Reglene har endret seg så mye siden sist, dessuten var jeg i jobb da, så jeg er så usikker!

blir veldig glad om noen har peiling og kanhjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg og ringe nav og høre hva de sier om saken:)

Skrevet

Anbefaler deg og ringe nav og høre hva de sier om saken:)

hehehe, ja, men nå er detjo fredagskvelden, og det er nå jeg vil vite det :P

har sendt melding til nav, og må vel uansett en tur eller femten innom der for å se til at alt går skikkelig for seg. men hadde likevel vært greit å være orientert i hva jeg har rett på. siden nav-kontoret her jeg bor ofte ikke vet det selv.. (forrige fødsel måtte jeg klage på vedtak derfra tre ganger. som lærer i 80% med kontaktlærertillegg, skulle man tro jeg tjente nok til å få permisjonspenger, liksom,-men nav mente visst ikke det....)

Skrevet

da fant jeg det ut selv, via en juristvenn;

ja, jeg kan motta engangsstønad, uten at dette går ut over fars foreldrepenger. hurra!

Skrevet

Jeg er også student, med jobb utenom, barnefar jobber fulltid. Ang. det med fødselsstipend fra lånekassen og barnefars uttak av permisjon, så sa lånekassen til meg, at så lenge far ikke tok ut sin permisjon når jeg fikk mitt fødselsstipend fra lånekassen (10 mnd), så spilte det ingen rolle hvor mye han tok ut :) håper jeg hjalp deg litt. Hvis ikke så er de veldig behjelpelige både på NAV og på Lånekassen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...