Gå til innhold

Hvordan holder dere ut?? Hemmelige triks mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud! Nå er det en uke siden jeg fant ut at jeg var gravid og det føles som en EVIGHET! Jeg har snart 5 fullgåtte uker bak meg og fremdeles er det 7 uker til jeg kan fortelle noen at jeg har en liten knert på vei! Og ikke kan jeg glede meg enda heller...! Hvordan holder dere ut, damer??

Jeg er utslitt hver dag og sover omtrent hele tiden. Folk på jobb (jeg har kun jobbet der en kort stund) må tro jeg er lat og udugelig. Dessuten passer det dårlig at jeg blir kvalm av sterke lukter og jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage; dvs bæsj, tiss, kaviar og flykræsj på brødskive og leverpostei og soveånde - all day long...

Jeg har lyst til å rope: "Jeg er ikke udugelig! Jeg er bare gravid!"

Uæææ! Del deres frustrasjoner med meg!! Evt. gi meg noen kjempelure triks for å slippe å være frustrert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre kun frustrasjon å dele, er snart 15 uker og fortsatt trøtt og kvalm. Fikk i tillegg migrene igjen i går.

Jobber ikke, orker likevel knapt å gjøre noe husarbeid, og er alene med en 4-åring.

Katten er sulteforet på oppmerksomhet, stakkars, men jeg synes den lukter så utrolig vondt at jeg knapt orker å ha den i nærheten.

Har kommet så langt at jeg kan fortelle det til folk, men holder meg helst hjemme. Det er vanskelig å glede seg over babyen når man er så dårlig :-/ Håper det snart går over...

Skrevet

oh no...! Jeg kjenner til husdyrproblemet. Jeg har en hund med VERDENS dårligste ånde. Det lukter på lang vei! Det er godt å vite at jeg ikke er alene med frustrasjonen...

Skrevet

jeg har også visst det en uke og er 5+2 ell noe sånt, alt er jo såå lenge til! 12 uker er lenge til, første kontroll, ultralyd, og ikke minst februar :P

Skrevet

Jeg er heldigvis foreløpig forkjøla og kjenner ikke noen lukter. Men sliter da med å ikke få lov til å bruke otrivin. Potte tett og saltvannspray funker virkelig ikke! Kan vel heller ikke klage over kvalme, og trøttheten kommer av manglende søvn fordi jeg er potte tett. Men jeg har uansett bestemt meg for å ta en uke av gangen og feire hver helg jeg har klart å holde det skjult på jobben. Heldigvis er det snart ferie og da kan jeg slappe ordentlig av uten å være redd for gravid-mistanker!!!

Skrevet

for meg så hjalp det på kvalmen å spise lit og ofte, og ettermiddagene/kveldene gikk med til å sove på sofaen, og å legge seg tidlig...

da fungerte jeg hvertfall nesten på jobb....

ang. lukter så har jeg dessverre ingen gode råd...

Skrevet

kan man ikke bruke otrivin?! det er jo en uendelig jungel av ting man ikke kan jo.. trodde først det bare var at man ikke skulle drikke alkohol eller røyke, og så var man innafor, men nei da... Man må ikke spise rått kjøtt, eller ta ibux eller rense ovnen med ovnsrens, og man skal helst ikke spise sushi, men man kan, men man bør ikke, og nå kan man ikke ta otrivin heller! Det er komplisert å være gravid. Helt fantastisk, for all del! -..men veldig komplisert..

Skrevet

kan man ikke bruke otrivin?! det er jo en uendelig jungel av ting man ikke kan jo.. trodde først det bare var at man ikke skulle drikke alkohol eller røyke, og så var man innafor, men nei da... Man må ikke spise rått kjøtt, eller ta ibux eller rense ovnen med ovnsrens, og man skal helst ikke spise sushi, men man kan, men man bør ikke, og nå kan man ikke ta otrivin heller! Det er komplisert å være gravid. Helt fantastisk, for all del! -..men veldig komplisert..

Kan skrive under på at livet uten otrivin er komplisert!! Har nå prøvd nesehorn, i et desperat forsøk på å åpne luftveiene. Og er man ikke kvalm før man bruker noe sånt, så blir man det garantert etterpå!!! :-§

Skrevet

Heisan:) I følge felleskatalogen kan man bruke Otrivin i teraputiske doser uten at det er skadelig når man er gravid. Men man bør ikke bruke det lenger en 7 dager. God bedring:)

Skrevet

Jeg har brukt Otrivin hver kveld i 21 uker nå. Alternativet er å ikke sove... Prøvd det meste annet, ikke noe funker. Så da sier lege og jm at en dæsj Otrivin i døgnet er et bedre alternativ enn ingen søvn... Så da må jeg bare venne meg av det når ungen er ute....

Skrevet

Ser bare at det er flere som unngår Otrivin. Jeg snakket med min lege og hun sjekket opp i medisinhåndboka og det er ikke farlig å bruke Otrivin, så lenge man ikke overdriver bruken. Jeg trodde man ikke kunne bruke det sist jeg gikk gravid og det var helt forferdelig (sliter bl.a. med pollenallergi), men alt til ingen nytte. To leger har nå bekreftet for meg at det går fint an å bruke Otrivin i svangerskapet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...