Gå til innhold

Tømte sparegrisen for isbilen.. Foreldrene raser mot isbilen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6092902.ece

 

 

Ungene kjøpte is for 200kr, som dem tok fra egen sparebøsse. Nå raser foreldrene mot isbilen som selger is til barn..

 

 

Hva syns dere om dette? Er det foreldrene som må passe bedre på, eller er det isbilens ansvar å spørre alle barna om de virkelig har fått lov?

 

 

 

Jeg syns hele saken er pinlig, og en skikkelig agurknyhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hemmeliganonym

Pinlig, idiotisk og mer til. Er da virkelig ikke isbil-selgeren sitt ansvar å sjekke om mamma og pappa har sagt ja eller nei eller om de vet om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud hvordan kan han som selger vite det? og om han spør så kan man ikke vite om de svarer ærlig.

 

foreldrene kan jo like godt ha sendt med barnet 200 kr for å kjøpe is til familien, eller er det uforsvarlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sitt ansvar er det å passe på ungene og å se til at de ikke tømmer sparegrisen?

 

Foreldrene eller iskrem-mannen?

 

Herregud, for noen teite foreldre, sier jeg bare!! Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg og tenker. Jeg kunne lett sendt ut 10åringen for å kjøpe is, og vet at mange andre foreldre gjør det, så hvordan skal de sjekke det?! Må man begynne å sende med ungene fullmakt da.. Hehe.

 

 

Blir helt matt av ansvarsfraskrivelsen enkelte driver med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo heve kjøpet, men det virker litt overkill i mine øyne å gå ut i media med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teit hele saken.

 

En annen sak er at jeg irrriterer meg over isbilen . Kommer utenfor her i 20 tiden på kvelden og ringer med klokka....takk for det liksom. Har klaget flere ganger, men det virker nesten mot sin hensikt, han som kjører bilen ringer ekstra med den fordømte bjella rett utenfor blokka hvor det bor mange barnefamilier i 20 tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være rimelig flaut å skylde på andre at man ikke har mer kontroll på barna. Hadde mine barn gjort noe slikt hadde jeg tatt dem for meg, ikke selgeren. Det siste jeg hadde gjort var å gå ut i media i alle fall. Vil helst ikke at alle skal få med seg de gangene jeg ikke strekker til som forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke akkurat ut som om de trengte å spise mer is så jeg skjønner at de er sure for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her kommer han alltid midt i middagen. Ungene blir selvsagt urolige og middagen blir jo forstyrret om de skal løpe ut.

 

 

Den ene isbilen kommer på lørdag i 5tiden. Egentlig en passende tid for kunder og isbilen, men dårlig for lommeboken.. :P Hvertfall nå om sommeren når man som regel kommer svett og varm fra stranda osv.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke akkurat ut som om de trengte å spise mer is så jeg skjønner at de er sure for det

 

Modent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å selge is til tre barn der eldste er 10 År mÅ jo være en dagligdags hendelse rundt omkring i Norges land. Helt utrolig Å gÅ ut i media med dette.

 

Snakk nÅ med barna om pengebruk og pass pÅ at barna ikke har tilgang til pengene sine hvis de ikke skal bruke de. Uff, ser for meg at det ikke er første gang disse foreldrene skylder pÅ andre for sin egen mangel pÅ oversikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, blir det samme som at de skal straffe bussjaføren om passasjerene ikke bruker sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig ikke barnas eller isbilsjåførens ansvar! Ærlig talt for en familie som går til media med dette. Det er flaut, flaut, flaut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Latterlig. Vi fikk ofte penger fra foreldre når isbilen kom, slik at vi kunne kjøpe is selv.

Kommer til å gi min datter penger, sånn at hun kan kjøpe is selv. Om isbilen klarer å komme før leggetid da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får neppe hevet kjøpet.

regner med de har spist av isen ført og deretter klaget.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn, blir puttet i avisen for noe slikt.

 

Dette er foreldrene sitt problem. Kunne ikke falt meg inn å løpe til avisen for noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det kan jo ikke sjaføren ha kontroll på!

 

Husker lillesøstra mi og mange av nabobarna ble sendt ut for å kjøpe is. Helt normalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt uvanlig at det ble betalt med en 500-lapp. Men foreldrene burde også vite at en 500-lapp kunne friste ekstra, og lagt den et sikkert sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Jeg hadde sikkert blitt litt sur og forbanna isbilen for meg selv, men aldri i livet om jeg hadde stått fram i avisa og sutret på den måten. For selv om jeg hadde vært litt småsur, så hadde jeg plassert ansvaret det det hører hjemme, nemlig hos ungene og meg / oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juridisk sett er det jo faktisk selgers ansvar å forsikre seg om at umyndige har lov til å gjennomføre handelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juridisk sett er det jo faktisk selgers ansvar å forsikre seg om at umyndige har lov til å gjennomføre handelen.

 

 

Det er sant, men syns allikavel at det er foreldrene sitt ansvar, og at det blir for dumt å løpe til avisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda et eksempel på å legge skylda på andre. Det er KUN foreldrenes ansvar å oppdra barna så de ikke gjør ting de ikke får lov til. Og at de bruker sine egne penger på is synes jeg ærlig talt ikke var noen nyhetsak, men det er nå så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Visten

Jeg sender barna for å handle is fra isbilen dersom vi skal ha, tror jeg hadde blitt litt betenkt dersom det ble aldersgrense på kjøp fra isbilen. Tror ikke jeg hadde gått til avisa med denne saken om det var mine barn som hentet penger og kjøpte is... men det er jo ikke et nytt fenomen lenger at 'noen-andre-enn-mine-barn-har-skylda!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.rb.no/lok...icle6092902.ece

 

 

Ungene kjøpte is for 200kr, som dem tok fra egen sparebøsse. Nå raser foreldrene mot isbilen som selger is til barn..

 

 

Hva syns dere om dette? Er det foreldrene som må passe bedre på, eller er det isbilens ansvar å spørre alle barna om de virkelig har fått lov?

 

 

 

Jeg syns hele saken er pinlig, og en skikkelig agurknyhet..

 

 

 

Foreldrenes ansvar, mener nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...