Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Vi skal kjøpe seng og utstyr til senga på Ikea til svigers, slik at lillegutt har en egen seng der når vi er på besøk. Noen som har erfaringer med madrassene der? Kaldskum, pocketfjærer, lateks, vet ikke hva som er best jeg... Eller er ikke madrassene der å anbefale i det hele tatt? Han skal jo ikke bruke den senga så mye da, så jeg tenker det ikke er så nøye? Vi har ikke kjøpt madrass til vår babyseng heller, men hadde tenkt noe litt dyrere der, noen tips? Hva med madrassbeskyttelse/tisselaken, er det bra på Ikea?
magica fra tryll Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Jeg kjøpte fin madrass på IKEA til minstemann. Veldig fornøyd. Kjøpte en litt dyrere modell. Tror absolutt den er mer enn bra nok. Babyen veier jo nesten ingenting...
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Fikk anbefaling av manuell terapeuten til mini å kjøpe madrass der (sov i kurv først) hun sa de er mer enn bra nok, men ikke velg den mykeste. Jeg har en som tilpasser seg kroppen litt, litt sånn tempurakti, men ikke for mye. Det er ikke fjæring i den. Den er så god hun sover som en drøm på den var en litt dyrer modell enn de billigste.
Tigerpote Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Vi har sprinkelseng og madrass fra Ikea Har faktisk den madrassen til 199,-, og er kjempefornøyd med den. Siden det anbefales å bytte madrass etter 1 barn, så har vi kjøpt ny likedan madrass til lillebror som kommer hvert øyeblikk nå Den gamle madrassen ligger ved senga til Vesla, siden hun et par ganger har ramlet ut av storsenga si Og hun bruker den til å turne på. Jeg personlig skjønner ikke vitsen med å kjøpe svindyrt barneutstyr. Ikea har kommet svært godt ut i tester for bl annet madrassene sine.
Tigerpote Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Vi har forresten tisselaken fra Ikea også, fornøyd der og vi
Gjest Kira med en av hver Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Vi har også brukt IKEA sine madrasser til begge barna, og synes de virker helt ok. Når de er så små blir jo ikke belastningen så stor.
*Yuna* Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 De har mange typer madrasser. Vi har med fjærer, kostet vel 699. Fornøyd med den.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 Vi har sprinkelseng og madrass fra Ikea Har faktisk den madrassen til 199,-, og er kjempefornøyd med den. Siden det anbefales å bytte madrass etter 1 barn, så har vi kjøpt ny likedan madrass til lillebror som kommer hvert øyeblikk nå Den gamle madrassen ligger ved senga til Vesla, siden hun et par ganger har ramlet ut av storsenga si Og hun bruker den til å turne på. Jeg personlig skjønner ikke vitsen med å kjøpe svindyrt barneutstyr. Ikea har kommet svært godt ut i tester for bl annet madrassene sine. Så bra, jeg har ikke sjekket ut noen tester, tenkte det var lettere å spørre her, men godt å høre at de kommer godt ut da får kjenne litt på dem og så ta en som ikke er så myk så blir det sikkert bra!
Tigerpote Skrevet 8. juni 2012 #9 Skrevet 8. juni 2012 http://forbrukerportalen.no/Artikler/2005/1131466724.1
Petetatismos Skrevet 8. juni 2012 #10 Skrevet 8. juni 2012 Vi kjøpte den dyreste på Ikea til begge våre barn ( tilfeldigvis er de ulike pga Ikea byttet sortimentet i løpet av 2 år) men er kjempefornøyd med begge:) Viktig: kjøp også topp madrassen. Det har vi på begge. Da varer madrassen lengre med tanke på lekkasje og gulp for topp madrassen kan du slenge i vaskemaskinen. Gull verdt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå