Gå til innhold

Bringebærbladkapsler. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drakk bringebærblad-te sist gang, men deg var etter termin.

Jeg har nå kjøpt bringebærbladkapsler og har et håp om at det kanskje kan hjelpe på så jeg slipper overtid denne gangen?

Noen som har erfaring med bringebærblad-preparater?

Jeg hadde blitt såååå glad for tilbakemeldinger og erfaringer fra dere alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det hadde noe å si, men jeg tok bringebærkapsler 10 dager før termin. Hadde planer om å ta en hver dag frem til termin.

Hadde hatt 3 cm. åpning i 3 uker og var så lei.

Tok to kapsler og en halv spiseskje Udos choice og dagen etter var jeg mamma :P

Skrevet

Vet ikke om det hadde noe å si, men jeg tok bringebærkapsler 10 dager før termin. Hadde planer om å ta en hver dag frem til termin.

Hadde hatt 3 cm. åpning i 3 uker og var så lei.

Tok to kapsler og en halv spiseskje Udos choice og dagen etter var jeg mamma :P

:) hva er det siste der du nevnte?

Skrevet

En olje jeg kjøpte på helsekosten som smakte som det jævligste jeg noen gang har smakt! Glad det holdt med en skje :P

Skrevet

tok kapsler som anbefalt

funket lik 0...

Skrevet

Hmmm... Vil ikke gå over tiden denne gangen!!! :(. :D

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg dyttet i meg bringebærkaplser og te, jeg gikk 5 dager over.

MEN jm sa dette var den beste fødselen hun hadde vært på, jeg revnet ikke i det hele tatt og ALT var over på 4 timer og det var en flott opplevelse, ubehagelig var det jo, men det var ikke veldig vondt altså.

Hun spurte tter fødselen om jeg hadde tat bringebærkaplser, jeg sa ja 6 om dagen, hun sa det merket hun på meg over hvor myk og elastisk jeg visstnok var. Jeg er nå like trang som før, og det tok veldig kort tid for meg å gro. Så kjør på med kapsler!

Skrevet

I will! Tenker at det vil ikke gjøre noe værre uansett! ;)

Skrevet

Jeg tok kapsler fom. uke 34. Fødte 15 dager før termin, revna ingenting. Fødselen var rask og jeg hadde ikke behov for smertestillende. Jordmor kommenterte at livmora mi trakk seg raskt sammen da hun sjekket meg på 6 ukers-kontrollen. Jeg har trua på disse pillene, men det er jo umulig å vite om de hadde noen virkning eller om jeg bare var heldig:)

Skrevet

Så fint å høre! Ja, man kan jo ikke vite, men sjansen er jo der og min forrige fødsel gikk ikke så bra så jeg har lite å tape.. :)

Skrevet

Jeg tok bringebærbladkapsler fra ca uke 34 begge gangene jeg var gravid, og fødte hhv 14 og 9 dager før termin.

Første fødsel var over på 6 timer, men jeg revnet litt, og andre fødsel var gjort på rett over 2 timer og jeg revnet ikke i det hele tatt!

Aner jo ikke om det hadde gått like fort uten kapslene eller ikke, men det er jo forsøket verdt ;)

Skrevet

Det er det helt klart!! :D

Takk for at dere orker å dele erfaringene deres!

Skrevet

Hjalp ikke en dritt her. Fødte på overtid, igangsatt, vakum, blødde som en gris, revnet. Full pakke m.a.o. Tror denne tråden svarer til statistikken ganske greit.. De fleste føder jo ganske komplikasjonsfritt, mens noen ikke gjør det. Tror det er noe noen er ute etter å tjene penger på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...