Gå til innhold

Flere som har beina i sofaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk i går hos ei venninne.Hadde beina i sofaen.Fikk beskjed av sønnen at det ikke var lov med bein i sofaen?Bare meg som har den uvanen?Var dette uhøflig av meg?Mora svarte ikke han bare så på meg og da tenkte jeg at da er det vel best å få ned beinene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid beina i sofaen og ofte når jeg er på besøk også og hvertfall når jeg er på besøk hos gode venninner. Akkurat nå har jeg dem riktignok ikke i sofaen, men på sofabordet, men det pleier jeg ikke å gjøre når jeg er på besøk :)

Skrevet

Ligger med beina i sofaen nå.. Snadder!

Skrevet

Minner om mormor :-) Hun kunne bli helt forferdet over slike ting! Hos gode venninner har jeg bena i sofaen. Men det er jo greit å lære barna t man som hovedregel ikke har bena i sofaen hos andre...? Litt gammeldags, men ok.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Og hva skulle grunnen til å ikke ha det være?

Sitter med bena i sofaen 90 % av tiden, og selv min hyper-renslige mann har ikke kommentert det ;)

Hehe, 90 % av tiden jeg tilbringer i sofaen, altså :P. Ikke 90 % av tiden totalt gjennom en dag, selv om det kan virke sånn ;)

Skrevet

Ja men bare hjemme :) Ville aldri lagt beina i sofan hos venner uansett. Unntaket må være hjemme hos mine foreldre, men gjør det vanligvis ikke der heller.

Føler det er veldig uhøflig, selv om de gjør det selv.

Fredagskvelden hjemme derimot er beina i sofan og jeg i horisontalen nesten hele kvelden ;)

Skrevet

Har det som regel ikke hos andre(type kaffebesøk), men er det filmkveld, fest eller lignende hos venninner så kommer de ofte opp, samme med hos nær familie.

Hjemme vet jeg faktisk ikke hvordan jeg skal sitte uten å ha beina i sofaen. Tror det aldri har skjedd :P

Skrevet

jeg klarer knapt å sitte i sofaen uten å ha bena der jeg...

Skrevet

Godt og se at det bare ikke er meg :)

Skrevet

Hvis man bare skal sitte i en sofa med beina rett ned på gulvet, så slapper man vel aldri ordentlig av? Så, er nok ikke bare deg! ;)

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Sitter med beina i sofaen nå jeg og har planer om å gjøre det leeeeeenge. Nettopp ferdig på jobb og lagt snuppa så nå er det meg-tid med bena i sofaen :P

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Hjemme sitter jeg stadig med bena i sofaen, men aldri når jeg er på besøk hos andre. Har egentlig aldri tenkt over at det er sånn, så det er vel noe i oppdragelsen som har festet seg ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Farmor påpekte det en gang jeg var hos pappa. så uhøflig, liksom!

Jeg kan ikke sitte med beina rett ned, så jeg har de alltid i sofaen. Eller på en sånn stang under bordet om det finnes

Skrevet

Jeg har miljøterapeut som kommer hjem til oss en gang i uken. Til og med miljøterapeuten tok ene foten sånn under kneet på det andre beinet, og satt slik under besøket sist ;) første gangen vi har sittet i stuen, slik at vi hadde hver vår sofa. De andre gangene har miljøterapeuten sittet i stressless.

Hva er galt med å være avslappet?

Skrevet

Ja, stortsett alltid... :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

jepp sitter jeg i en sofa er som regel føttene i sofaen også, både hjemme og hos venner. Men vennen mine har det de også både hos meg og seg selv..

Skrevet

Vi har beina i sofaen, beina på bordet også om vi har lyst til det. (såfremt det bare er oss hjemme)

Jeg har lært ungene at de ikke tar beina opp i sofaen før de ser noen av de som bor der gjør det, da er det greit. Heldigvis så er alle våre venner like som oss der igrunn.

Skrevet

Ja men bare hjemme smile.png Ville aldri lagt beina i sofan hos venner uansett. Unntaket må være hjemme hos mine foreldre, men gjør det vanligvis ikke der heller.

Føler det er veldig uhøflig, selv om de gjør det selv.

Fredagskvelden hjemme derimot er beina i sofan og jeg i horisontalen nesten hele kvelden wink.png

Uhøflig? Og ta beina opp i sofaen? Hos venner, når de selv gjør det?

Skikkelig nære venner da regner jeg med.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Sofaen er til føttene like mye som resten av kroppen - i alle fall i min verden. Dessuten er det gulvkaldt hos oss, så jeg nøder nesten gjestene mine til å ha beina i sofaen så de ikke blir sjuke.

Er jeg hos andre så spør jeg alltid før jeg tar labbene i sofaen, men hos vennene mine vet jeg at det er greit. Sofaen er et sted for å slappe av, ikke sitte som en konfirmant.

Skrevet

#19 Forskjellen er at de er hjemme hos seg selv, og jeg føler ikke for å ta meg sånn til rette i andres hjem. Det blir for meg like frekt som å gå i andres kjøleskap når jeg er på besøk og forsyne meg selv. Bestevenn eller ikke.

Kanskje vanskelig å forstå...?

Skrevet

Jeg har aldri klart å sitte normalt - Dvs jeg klarer det sikkert i 5 minutter, om jeg prøver hardt, men så glemmer jeg meg og da er det gjort. Jeg sitter som regel i lotusstilling både hos meg selv, hos andre og på jobb.

Mulig det er frekt, men ingen har påpekt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...