Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Hva synes dere? Har to gode venninner som er like gamle som meg ( de uten barn) og jeg og min 3 år gamle datter trenger alle sted å bo. Leilighetene her i byen er SVINDYRE, men ettersom jeg kan betale mer enn de i husleie har vi faktisk muliget å leie oss en enebolig.. Da vil vesla få eget rom ( Hun har ikke det nå).. Er det veldig dumt tror dere? En treroms leilighet her i byen må man fort ut med 12-13 000 kr i mnd for uten strøm, og det er mye for min inntekt alene..De andre damene er forøvrig mine venninner fra barndommen og er jenta min sine gudmødre.
Gjest Filifjonka Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Go for it, men ta noen enkle forhåndsregler på forhånd. Lag en skriftlig avtale som dekker alle mulig hvis og dersom som kan komme til å komme opp. Noen eksempler (de jeg kommer på i farten): Hva om en av dere får seg mann og vil flytte til ham, eller flytte ham inn? Hva med innkjøp av mat og det å "låne" litt melk, knekkebrød og slikt av hverandre? Vask og rengjøring, hvem setter standarden og hvor ofte skal det vaskes? Hva med besøk av venner sent på kvelden, tidlig på morgenen eller festing? Det er det aller beste hvis dere kan avtale alle slike ting på forhånd, mens dere enda er gode venner. Før konflikter kommer opp, før en av dere plutselig står der og sier: "Jeg flytter ut i morgen jeg, for Lars har spurt om jeg ikke vil bo sammen med ham." Og de to siste står der og aner ikke hvordan de skal få dekket husleia. Så kjør på, men lag en skikkelig avtale.
Silly80 Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 bare pass på at du ikke skal betale til huseier og de til deg.. plutselig står du der med hele husleia på egenhånd.. Og regler er viktig. Utrolig hvor mye man kan bli sprø av som andre gjør..
Gjest MMJ Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Hva synes dere? Har to gode venninner som er like gamle som meg ( de uten barn) og jeg og min 3 år gamle datter trenger alle sted å bo. Leilighetene her i byen er SVINDYRE, men ettersom jeg kan betale mer enn de i husleie har vi faktisk muliget å leie oss en enebolig.. Da vil vesla få eget rom ( Hun har ikke det nå).. Er det veldig dumt tror dere? En treroms leilighet her i byen må man fort ut med 12-13 000 kr i mnd for uten strøm, og det er mye for min inntekt alene..De andre damene er forøvrig mine venninner fra barndommen og er jenta min sine gudmødre. Høres jo både koselig og praktisk ut. Men, hadde ville avklart "regler" for festing og slikt først tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå