Gå til innhold

overgangsstønad spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg ble alenemor til 3 for 2 år siden, så har jeg jo hatt en del fri og vært endel ute og slikt , ops så ble jeg gravid med ny mann . Jeg har overgangsstønad nå, jeg er ikke samboer med barnefar ( til den i magen), men vi har snakket om å flytte sammen etter at baby er født.

Er det da slik at den forsvinner med en gang, kan jeg beholde de i intill et år, eller 3 mnd?

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kan bo med din nye samboer i ett år før du mister retten til os. Pga du allerede har hatt os i to år, vil du jo miste denne om et år uansett.

Skrevet

Den forsvinner når barnet blir født.

Hadde du ikke vært gravid kunne du beholdt den 12 mnd etter dere hadde flyttet sammen.

Skrevet

Så om vi venter til baby er født før vi flytter sammen, beholder jeg den i et år? Eller får han da automatisk forsørgeransvar for de barna jeg har fra før?

Skrevet

Nei, når dere får barn sammen mister du den uansett om dere har bodd sammen en måned eller tolv.

Skrevet

Du mister den:

- Når du blir samboer med barnefar

eller:

- Når du har vært samboer, med en som ikke er barnefar, i 12 måneder

Skrevet

Han får ikke forsørgeransvar for de barna som ikke er hans, men du vil miste os dersom dere er samboere når barnet blir født. Du må jo selvfølgelig ta en avveiing ift om os for de månedene det er snakk om er viktigere enn at dere som familie etableres når barnet kommer til verden.

Det gis ikke stønad dersom medlemmet lever sammen med en person hun eller han

1. a) har barn med,
  2. B) er skilt eller separert fra , eller
  3. c) har levd sammen med i 12 av de siste 18 månedene.

Skrevet

Han får ikke forsørgeransvar for de barna som ikke er hans, men du vil miste os dersom dere er samboere når barnet blir født. Du må jo selvfølgelig ta en avveiing ift om os for de månedene det er snakk om er viktigere enn at dere som familie etableres når barnet kommer til verden.

Det gis ikke stønad dersom medlemmet lever sammen med en person hun eller han

1. a) har barn med,
  2. B) er skilt eller separert fra , eller
  3. c) har levd sammen med i 12 av de siste 18 månedene.

Ha ha ha Hva i huleste skjedde med 2 b??????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...