Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Jeg har da vært så "heldig" å fått hemorider.. De er ikke så plagsomme at det gjør noe, og merker ikke stort til dem.. Det eneste er når jeg er på do og gjør nr 2, kommer de på en måte ut, og må da putte den inn igjen etter do besøket.. (beklager for detaljer) Det jeg lurer på er da, når jeg skal føde og presse, vil jo hemoriden komme ut.. hvordan blir dette da eventult med hvis jeg må sy etter fødsel og lignende? Er en liten beskymring som har kommet snikende de siste dagene.. hehe Noen som har hatt hemorider når de har fødet og hvordan var det ?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Åh, i heian! Det høres grusomt ut! Kan ikke svare deg, aner ikke....
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Hadde det helt likt som deg ved første fødselen min, gruet meg sånn til å føde med hemoridene. Men vet du hva, det var ikke merkbart! Enda man presser, så bruker man muskler anderledes, så jeg fikk en anelse større hemorider, men ikke så ille, jordmor sa "beklager, dette blir noe inntimt, men jeg må få hemoridene på plass for å få sydd best mulig her" Merket så vidt at hun dyttet de på plass. Etter fødselen, så gikk det nesten 3 uker, så hadde jeg bare en liten hemoride igjen, og den forble til neste fødsel (1 år etterpå ca) da fikk jeg noen få hemorider under fødselen, men det hele gikk bort etter 2 uker
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Har hatt hemorroider før føsel og under fødsel hver gang!Er ikke særlig godt ,men det er ikke noe problem å sy osv.Og du vil få eller må spør etter en salve som heter xyloproct eller scheriproct.Da kommer det til å gå fint! Vil anbefale å ta klyster før fødsel for da kan det gå ca 3 dager før du må gjør nr.2 og du får leget hemorroiden noe i mellomtiden. For min del kjende jeg stingene mer enn selve hemorroiden Du kan allrede nå kjøpe en salve å smøre på og håpe at de går bort til fødsel,men kroppen blir bare tyngre så er lettere at de kommer nå..... Drikk mye vann,beveg deg og spis fiberrik mat,kan hjelpe det og
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Ohhh yezz ! Hadde hemorider til gangs, eneste jeg merket under fødsel var at det var vondt å sette klyster - aua ! Under pressingen dytta/ holdt jormor mot fiseringen med en varm klut, å det lindret ! Ellers spurte jeg selv på og fikk stikkpiller og salve mot hemorider ( 10 dagers kur) etter fødsel og da ble det i orden der nede før det hadde gått 2 uker. Men du må spørre etter selv som regel da, og få resept på en kur fra legen din, for de sender som regel ikke så mange med hjem !! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå