lille sprelle Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Ta det med ro. Spis ofte og lite (pass på tennene). Syrlige drops lindrer. Enkelte mener ingefærte hjelper (kjøp ingefærrot). Mandler i nattbordsskuffen. Spis litt før du står opp.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Jeg var forferdelig dårlig i mine første 3-4 mnd av svangerskapet. Min redning var små slurker med grapefruktjuice når jeg følte jeg skulle kaste opp. Det var rene magien.. Jeg var forferdelig kvalm, drakk to bittebittesmå slurker grapefruktjuice, og kvalmen var borte iløpet av 1 minutt. Det er veldig bittert, sikkert det som gjør det
magica fra tryll Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Akupunktur!!!! Eplejuice blandet med farris
Gjest Filifjonka Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Kaster du opp? Eller er du "bare" kvalm? Jeg har spydd meg gjennom tre svangerskap. Her er noe av det jeg prøvde, noe hjalp og noe ikke. Akupressurarmbånd, egentlig mot sjøsyke. Fås på apotek. Spis lite og ofte (veldig ofte!). Ha en kjekspakke med deg til enhver tid, og ta deg en kjeks når du kjenner at det kommer. Mariekjeks funket for meg, andre foretrekker salte kjeks. Spis drikke med teskje, ta deg god tid. Jeg brukte cola og vann, halvparten av hver, rørte ut alle boblene. Ta en teskje, vent og se om det sitter, ta en teskje til... Det tar litt tid å få i seg drikke, men i flere måneder var dette den eneste måten jeg kunne beholde noe væske på. Hvil så mye og ofte du kan. Ingefær. Ingefærøl. ingefærnøtter (grusomme greier, men...) og ingefærte. Kjøp frisk ingefær, skjær to tynne skiver og la det trekke i en kopp varmt vann i ti minutter. Spises med teskje, eller drikkes sakte. Akupunktur. Homeopati (skrives det sånn?) Hvis ingenting annet virker, og vekten bare raser nedover: Reisesyketabletter. Snakk med legen først! Hvis ikke det heller virker, innleggelse på sykehus og intravenøs næring.
Gjest Filifjonka Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Kom på en ting til. Styr unna sukker (ja, jeg vet det er paradoksalt med tanke på cola'en jeg har snakket om.) Godteri og kaker gjør alt verre.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 Det eneste jeg klarte å "leve"på de 4 første mnd var salte kjekks,chips,vannis,svart te og isbiter. Grønne epler hjalp også litt. Hadde en eske mentthos altid med meg da menthol også lindret litt! Jeg spydde flærre ganger til dagen........
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 Kjøp vitamin B6 40mg på apoteket. Ta en morgen og kveld første 2-3 dagene, deretter en pr dag. Dette sammen med akupunktur tar de flestes kvalme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå