DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Dra meg baklengs gjennom fuglekassa! For et firkantet system. Jeg er lærer på ungdomsskole- og som sikkert de fleste har fått med seg har det vært streik. Som adjunkt gikk jeg 25.000 kr. i året. Jeg ble 100pr sykemeldt for ca 2 uker siden, pga av bekken og en korsryggskade. Da jeg ringte NAV nå for å forhøre meg, har ikke jeg krav på lønnsforhøyelse da jeg er sykemldt. Stemmer det? jeg mener jeg er jo fortsatt en lærer, har jobb etc. Kan jo ikke stemme?! Eller?
.Lillemy. Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Stemmer nok det.. Hvis du er sykemeldt eller i permisjon når lønnsøkningen trer i kraft kan ikke Nav endre inntektsgrunnlaget ditt.. Håpløst :-(
tre håpefulle Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Får ikke du betalt lønn med jobben da, og de får refundert med NAV?? Trodde det var vanlig i kommunal sektor.. Jeg er sykepleier i kommunen, og jeg får betalt med jobben.. Så om det blir lønnsøkning der, så får jeg det..
.Lillemy. Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Ja, det stemmer at man får lønnsøkning hvis arbeidsgiver betaler ut permisjonspenger. Men hvis man får direkte fra Nav så får man ikke med lønnsøkning. :-(
Nordhagenjentene :) Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Men OM du blir friskmeldt før du går ut i permisjon har du rett på at det er nye lønna som er permisjonspengene. Jeg gikk opp i lønn sist svangerskap, mens jeg var sykmeldt. Fikk 4 svar av 7 forskjellige og jeg snakket i rimelig store bokstaver da jeg uka før fødselen fikk kontrabeskjed. Endte med at jeg fikk ny lønn som grunnlag på permpengene.
Elskeråværemamma Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Vil det si at man får lønnsøkningen med en gang en friskmeldes?? Jeg er også lærer ( lektor ) og sykemeldt.... Vil gjerne ha lønnsøkningen..... Gjelder dette også om en er delvis sykemeldt??50 %? Jeg er 100 % akkurat nå....
Nordhagenjentene :) Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Vil det si at man får lønnsøkningen med en gang en friskmeldes?? Jeg er også lærer ( lektor ) og sykemeldt.... Vil gjerne ha lønnsøkningen..... Gjelder dette også om en er delvis sykemeldt??50 %? Jeg er 100 % akkurat nå.... Så lenge lønnsøkningen har startet mens du er sykmeldt får du nok ny lønn når du blir friskmeldt. Ved 50% får du 50% ny lønn og 50% gammel lønn, så lenge nav betaler sykelønn. Det er arbeidsgiveren som gjør lønnsendringen, ikke nav.
Tutla Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Får ikke du betalt lønn med jobben da, og de får refundert med NAV?? Trodde det var vanlig i kommunal sektor.. Jeg er sykepleier i kommunen, og jeg får betalt med jobben.. Så om det blir lønnsøkning der, så får jeg det.. Jeg har det på samme måte. Da jeg var i permisjon forrigegang økte min årslønn med 15 000 og da fikk jeg det med i permisjonspengene. Også ansenitetsøkning fikk jeg mens jeg var i permisjon. Det jeg synes er tåpelig er at variable tillegg kun blir utbetalt mens man er sykemeldt og ikke i permisjon. Det er heller ikke pensjonstellene inntekt........ Heldigvis har sjefen min gått med på å legge disse variable tilleggene inn i fastlønnen min :-)
4blir5 Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Man får vel en gjennomsnittsberegning av lønnen siste 6 mnd før permisjon? Slik at dersom en stiger i lønn 1 mnd, før permisjon, så vil ikke dette utgjøre mye likevel?
Nordhagenjentene :) Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Man får vel en gjennomsnittsberegning av lønnen siste 6 mnd før permisjon? Slik at dersom en stiger i lønn 1 mnd, før permisjon, så vil ikke dette utgjøre mye likevel? Har man fastlønn får man fastlønn
Tutla Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Reglene er vistnok noe endret, så det er det en får siste måneden før en går ut i permisjon som gjelder - slik jeg har forstått det i alle fall. Min arbeidsgiver har bestemt seg for å øke stillingen min fra 1.august - og jeg går i permisjon 10.oktober. Da jeg snakket med NAV så var det lønnen i september de regnet ut mitt permisjonsgrunnlag fra. Men for å ha rett til permisjonspenger fra NAV må en ha hatt inntekt i 6 av de 10 siste månedene.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Herregud.. Det er det dummeste jeg har hørt. NAV på sitt beste
Elskeråværemamma Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 Var innom jobben idag! Jeg får lønnsøkningen selv om jeg er sykemeldt!! Det fikset de på lønnsavd på jobben :-)
4blir5 Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet og hadde første mnd 20% ulønna permisjon, da denne gikk ut i mai, gikk jeg automatisk opp til 100% stilling og har fått 100% lønn (får utbetalt sykepenger fra arb. giver som får etterbetalt av nav) Vil det si at jeg vil få 100% utbetalt dersom jeg velger 100% dekningsgrad i permisjonen? Jeg har hele tiden trodd det var en beregning de gjorde..!
gutt11spire12 Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Ikke stol 100% på det Nav skrankefolk eller telefon folk sier til deg, du kan få 5 forskjellige svar av dem Be om å få snakk med forvaltningen, eneste i Nav man kan få korrekte svar av. Ellers så ville jeg kontaktet forbundet ditt, om du er medlem. Min jobb ville ikke gi meg lønnsforhøyelsen fra i fjor fordi jeg var i foreldreperm, nå skulle jeg i ny foreldreperm og de nektet å oppgi ny lønn til Nav! Fikk lang mail hvor de henviste til lover og regler. Jeg kontaktet Utdanningsforbundet, som sendte lang mail med lover og regler, og lønningskontor måtte gi seg. Lykke til!
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 11. juni 2012 YES DA, har snakket med utd.forbundet og lønniongskontoret i kommunen. Jeg er med i lønnsøkningen =) men om jeg hadde vært ansatt privat hadde storyen vært noe annen. Alle monner drar =)
trestjerner Skrevet 11. juni 2012 #17 Skrevet 11. juni 2012 Jeg ringte også lønn og personal i min kommune (kommunalt ansatt). Der fikk jeg til svar at så lenge de betaler (forskutterer) min lønn, får jeg lønn som om jeg er på jobb. Hipp hurra!! Ja, alle monner drar, og nå er det jo snakk om litt penger også da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå