Gå til innhold

Overgrep mot småbarn vs tenåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg reagerer på meningene til en del damer her inne.

Når det er snakk om småbarn, så er enkelte av dere utrolig påpasselige med at man ikke må smekke ungene på fingrene, skrike til dem, la dem sitte fremovervendt i bilen, ha teppe over vognen, ikke samarbeide godt nok med barnefaren etter brudd etc. Bryter man disse "reglene" så er det snakk om omsorgssvikt.

Samtidig ser jeg at en skremmende andel av dere uten å nøle ville presse en 13-åring til abort.

Jeg vil tro det er verre å bli presset med til legen av den personen du stoler mest på her i livet (mamma eller pappa), for å ta vekk et liv som vokser inne i deg, enn å bli smekket på fingrene fordi du prøvde å ta på en varm ovn eller stikke strikkepinner i stikkontakten.

Så hva er logikken deres?

Små barn må behandles som porselen, mens tenåringer som gjør noe galt er dere villige til å gi psykiske arr for livet?

*rister på hodet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på så du ikke skader deg mens du rister på hodet. Noe kan løsne, skjønner du.

Jeg tror at de som ønsker å spare sitt barn fra å blir mor, tenker som så at en abort vil på sikt skade en 13 åring mindre enn et svangerskap, fødsel og ansvaret for et annet liv mens man selv er barn.

Det er ikke snakk om å dra en hylende og skrikende jente til legen og utføre abort med tvang, men å bruke hele sin autoritet som forelder på å få barnet til å skjønne at i dette tilfellet er abort den beste løsningen.

Og du - sånn helt alvorlig, var det virkelig nødvendig å starte en ny tråd om dette? Det finnes alt en laaaang tråd hvor du kan komme med synspunktet ditt. Var det ikke godt nok for deg?

Skrevet

Min logikk er at det e et større overgrep mot en 13 åring å la henne gå gjennom en graviditet og fødsel enn å få henne til å godta abort. Noen ansvarlig mor kunne hun uansett ikke bli.

Skrevet

Oj, HI.....for en sammenligning! Du har virkelig skjønt det...eller NOT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...