Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Andre som kjenner en slags tvangshandling med å be til gud daglig? Jeg har blitt helt "rar" og kan knapt gå i seng før jeg har bedt til gud hvor jeg takker han for alt han har hjulpet meg,familien min (uten at det er noe spesielt,bare er takknemlig for at vi er friske og har det bra) og alle andre mennesker og dyr med. Så sier jeg at jeg ønsker en bedre verden for alle,at alle gode mennesker (dvs de som ikke dreper,utdøver vold,er slemme m andre etc) skal ha mat å spise,klær å ha på seg,tak over hodet og familie som passer på de,og at alle skal ha det bra og være trygge og ha lange gode liv foran seg. Også ber jeg om at familien min og jeg (samt alle andre gode mennesker og dyr) skal være friske fra topp til tå, og at vi skal ha lange gode liv foran oss. Jeg ber han helbrde de syke og ta ekstra godt vare på barn,eldre og de som har det vanskelig. Etter en skummel opplevelse jeg hadde i fjor, så har det blitt til at jeg "må" be om dette omtrent daglig...ellers føler jeg meg "fæl"...:-/ jeg er IKKE kristen, men jeg "tror jo på noe"-bare ikke akkurat det som står i bibelen. Jeg mener at om det finnes en gud (noe jeg tror) så er han akkurat like glad i oss alle, på tross av hudfarge,legning,religion etc. ,-men det er ikke det som er poenget mitt her.... Tidligere kunne jeg be kanskje 1-2 ganger pr mnd, elr hvis det var noe spesielt (sykdom, prøver etc) Hvordan kan jeg bli kvitt trangen til å be daglig,og føle meg som et dårlig menneske hvis jeg ikke gjør det?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Om det finnes en Gud er han nok veldig glad i deg:) De har gjort en forskning. De fant ut at mennesker som hevder de ikke tror på Gud roper på han og ber høyt når de blir livredd. Interessant.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Ikke gal, men du har fått den Hellige Ånds herlighet. Du vil komme til himmelen og ha et evig liv i paradis. Hilsen hedning
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 På meg høres det ut som du har fått deg en tvangstanke. Siden du har hatt en vond opplevelse, tror du kanskje at det som hjalp deg var en bønn. Dermed føler du at du "må" be for at slikt ikke skal skje igjen.
Kliko Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Neida, du er ikke gal Jeg er heller ikke kristen i den forstand av at jeg går i kirken ol. Men om det skjer noe fælt, jeg blir livredd eller lignende, kan jeg også be. Hva jeg ber til er jeg heller noe usikker på, men som deg tror jeg at det er noe. Noe mer enn bare oss her på jorden
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Jeg var også slik en periode. Jeg var redd for å ikke be nok, og ikke få med alt i en bønn. Til slutt innså jeg at jeg ikke trengte å si alt sammen. Gud ser jo hva du tenker. Du ønsker at de rundt seg skal ha det godt, og han ser det. Så du trenger ikke si det høyt for at han skal høre det. Det holder med : Takk for all overflod og glede du gir meg. Hold min familie og mine venner trygge og friske. Hjelp meg å være en positiv forandring i verden! La din kjærlighet nå ut til alle. Amen Ikke vær redd for at noe går galt, om du ikke ber alle ordene riktig. Det står faktisk i Bibelen at det er bedre å si noen få ord man oppriktig mener, enn å si et fjell med ord for å føle seg bedre. Gud vil aldri straffe eller gjøre deg vondt fordi du gjør noe feil. Senk skuldrene! Dette går fint Eventuelt kan du be Fader Vår. Den perfekte bønn! Der står alt du trenger å si
Gjest yrild Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 Hvis du synes det er plagsomt så får du forsøke å slutte å be, men jeg ser ikke helt problemet... er da en fantastisk ting å daglig takke og være takknemlig for alt man har? Er vel ikke det at du ber som er problemet men det at du muligens er redd for å slutte å be for da skjer det noe fælt!? Eller hva? Egentlig er det vel akkurat slik de som virkelig tror har det? Jeg er troende, men om jeg er kristen synes jeg er litt vanskelig å si, men jeg ber til Gud både når jeg er redd (som du sier) og når jeg er spesielt takknemlig (noe jeg er ofte, nesten hver dag). Har lært av min mor at man skal takke englene i hverdagen (hun mener nok ikke engler, men at man skal takke for at man rekker bussen, får hjelp av noen inn på toget med barnevognen etc etc). Det at man fokuserer på de tingene som går bra istedenfor å grave seg ned i alt som ikke går bra gjør at man føler seg bedre. Litt sånn god karmagreie ;-) Tror det gjør det lettere for meg å takle ting i hverdagen når jeg kjenner at jeg ikke er alene. Det er nok ikke for ingenting at de sier "far" i kirken, er som å ha en pappa å lene seg på (om han er en skybert eller en ekte Gud betyr ikke så mye når det kommer til stykket tror jeg ;-))
Gjest yrild Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 ...så at det ble litt tullete... jeg mener at du skal jobbe med den dårlige samvittigheten din og ikke med å slutte å be... det kommer ikke til å skje noe fælt fordi du ikke ber nok :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå