Gå til innhold

Problemer med fruktrær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp?

Har tre nye frukttrær (plantet i fjor), der to av dem er angrepet av en eller annen slagt insekt. Undersiden av bladene er dekket av små biller eller noe. De er helt svarte!

Noen gode råd fra hagefolket her inne?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Google. Plukk av et insekt, google bilder av "frukttrær + sykdom", "epletre (eller hva det nå er)+ biller", og sider av typen www.hagegal.no og www.hageselskapet.no., eller sjekk om det er fx han her

http://no.wikipedia.org/wiki/Snutebiller_%28Curculioninae%29

Jeg har ikke frukttrær sjøl, men jeg veit at det er så mye rart det kan være og så mye diverse måter å gjøre noe med det på, fra nedklipping til surmelk og brenneslevann, lizzom.

Skrevet

Tusen takk. Skal gjøre det.

Er helt fersk hageeier....

Skrevet

Ellers prøv hagesenteret. Ofte finner du folk der med unike kunnskaper.

Skrevet

Tror det er bladlus eller noe liknende. Ringer gartneren, jeg. Han både fikser, utdanner meg og sprader rundt i hagen min hottere enn hetetokter....

Gjest sug lut
Skrevet

Tror det er bladlus eller noe liknende. Ringer gartneren, jeg. Han både fikser, utdanner meg og sprader rundt i hagen min hottere enn hetetokter....

Sikle... har du en hot gartner som kan gå rundt med bar overkropp og være deilig og kunnskapsrik?
Skrevet

Det har jeg. Han som annla hagen for noen år siden. Nå er det vel strengt tatt ekstra service jeg får. Serverer kaffe og sikler :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...