Gå til innhold

Hva hadde du gjort ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vist du viste at din siste arbeidsdag var om 2uker - men du er lønnet ut august. Hadde du gjort alt for og finne en ny jobb?? Eller tatt en lengre sommerferie???

Jeg er i den situasjonene nå :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på om du trenger penger (dobbel lønn til ut august hadde vært digg..) og om du har vanskelig for å få deg jobb. Var i lignende situasjon en gang, med resten av jobben (jobben ble lagt ned). Var veldig individuelt hva folk gjorde. Jeg tok fri, trengte det!

Skrevet

Kommer an på om du trenger penger (dobbel lønn til ut august hadde vært digg..) og om du har vanskelig for å få deg jobb. Var i lignende situasjon en gang, med resten av jobben (jobben ble lagt ned). Var veldig individuelt hva folk gjorde. Jeg tok fri, trengte det!

Klart jeg trenger penger. Men dobbelt lønn blir det ikke...det samme er det som skjer her - jobben blir lagt ned. Føler vel litt på begge deler. Fri med ungene men samtidig trenger jeg pengene.

Skrevet

hmm.. det spørs litt på yrket ditt. Jeg jobber i helsevesenet og hadde helt klart tatt en lenger ferie nå og hoppet inn i en jobb i august, i og med at det alltid er jobber å få i dette yrket. På en annen side så er det vel ikke mange som ansetter folk rett før fellesferien? Så da får du jo kanskje ferie nå selv om du får jobb.. :) Lykke til!! :)

Skrevet

Klart jeg trenger penger. Men dobbelt lønn blir det ikke...det samme er det som skjer her - jobben blir lagt ned. Føler vel litt på begge deler. Fri med ungene men samtidig trenger jeg pengene.

Kjedelig at du ikke får dobbelt lønn da! Det hadde jeg fått i 3 mnd. Men trengte fri mer, var mye pes rundt nedleggelsen av bedriften :(

Skrevet

Jeg hadde nå begynt å søke hvertfall, for hvis du ikke får noe med en gang blir du i verste fall gående en stund helt uten lønn.

Skrevet

Enig med Lilleva. Hadde startet jakten nå. Ser uansett veldig bra ut på CV jo kortere tid du har vært mellom jobber og uten jobb :)

Hvorfor får du ikke dobbel lønn om du får jobb nå?

Skrevet

I de fleste yrker tar det jo litt tid å få jobb fra man sender en søknad til man kan begynne, så jeg hadde uten tvil begynt å søke nå. Det er jo lite som skjer på de fleste arbeidsplasser med ansettelser i juli, så jeg hadde sendt søknader nå og håpet på å kunne begynne 1.september. Jeg mistet jobben min på våren en gang selv og hadde egentlig innstilt meg på å ha ekstra lang sommerferie, men så fikk jeg plutselig en jobb, nettopp fordi jeg var ledig på kort varsel. Jeg fikk likevel sommerferie, bare ikke de 2-3mnd jeg hadde begynt å forbrede meg på (og for lommeboka var det veldig greit...).

Skrevet

Hadde begynt jobbsøking umiddelbart. Det kan ta tid, og jeg ville gjort alt for og ikke stå uten jobb etter august. Du har jo fortsatt mye fritid mellom søknader og intervju i sommer.

Skrevet

Tusen takk for alle svar jenter. Har spurt om dette med dobbel lønn, men det er vist slik at kommer jeg i ny jobb så blir jeg automatisk kobla ut fra min bedrift og lønna blir stoppa. Ledelsen gjør så godt de kan med og hjelpe oss med nye jobber - jeg har ikke fått noe tilbud - men har mange søknader ute og vært på 3 intervjuer.

Kan si at jeg har 10årserfaring innen varehandel og utdaning innen markedsføring så har egentlig et stort spekter og søke på.

Så nå har jeg bare 2uker igjen på jobb før dørene stenger :(( Men det ordner seg for snille jenter vettu ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...