Gå til innhold

Er jenta mi for tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 1 år og veier 10 kg og er 82 cm. Hun har alltid vært slank, noe jeg til tider bekymrer meg over.

Helsesøster sier jeg ikke skal bekymre meg og at hun er slank, men ikke for tynn.

Men, nå leser jeg jo her innrømmer om barn på samme alder som er kortere og veier mer, hvor mammaene synskjer de er for tynne. Jeg syns godt jenta mi kunne veid litt mer, for hun har ingenting å gå på.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg googlet litt ,og normal vekten er rundt dette.

Skrevet

til sammenligning er min gutt på 3, 15 kg og 96 cm. han er ikke så tynn. nesten litt lubben.

men han har veid 15 siden han var 2 år, bare strekt seg, så jeg tror det jevner seg ut. så lenge hun spiser når hun er sulten så er det ikke noe å stresse med.

Skrevet

Så lenge hun følger sin egen kurve er det ingen ting å tenke på. :-)

Jeg har samme ganen om mi. Hun er 75 cm og veier 8,3 kg ved og er16 måneder!! Helsesøster synes det varbekymrede at hun sank på sin egen kurve, å vi måtte komme påskestart vektkontroll og da var huntilbakke påvektskalaen sin.

Gjest yrild
Skrevet

Mine barn er også lettvektere, men sunne og friske. Lillemann på 3 1/2 var 9,7 kg og 78 cm. Han har alltid vært tynn i forhold til en del andre barn, men nå som 3 1/2 åring er han helt normal.

Gjest yrild
Skrevet

He he... altså han var 9,7 kg og 78 cm som ettåring! ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min sønn er strax 5 og veier knapt 14, så jeg vil ikke tro hun er for tynn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...