Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Det lurer jeg på, noe av det som har skjedd: For noen år siden holdt han ungen på da 1 år utenfor verandaen i 2. etg bare for å bevise for seg selv hvor mye han stoler på egen evner som han etterpå forklarte meg.. Skjønner ikke poenget med trappegrinn til en 1 åring, "ungen er da ikke så dum at han detter ned".. Generelt slaskete holding til sikkerhet mtp unger, brent barn skyr ilden tar han veldig bokstavlig. Skjønte ikke vitsen med å kjøpe så dyrt bilsete til ungen..type acta graco forresten. Har ved flere anledninger røyka hasj mens han har hatt ansvaret for ungen.. SIstenevnte bedyrer han at han har sluttet med og det stemmer mest sannsynlig, av forskjellige årsaker bl.a barnevernet. Det er mange flere ting som har skjedd, nå har jeg ikke sett stort til han på et par år så vet rett og slett ikke hvordan han oppfører seg for tiden. MEN disse tidligere hendelsene og hans innstilling til sikkerhet og ansvarsfølelse og det at han liker å ta sjanser gjør at jeg klarer ikke å sende en liten unge til han alene. Har til nå hatt samvær hjemme hos meg og han har hatt gamleste hjemme hos seg noen få timer et par ganger. Men å sende avgårde en som enda er for liten til å passe seg selv i det hele tatt, det går bare ikke. å han flyr i flint og prater om advokat, mener jeg må glemme disse gamle hendelsene og ikke være sånn hysterisk mor.. At jeg må komme over dette og innse at han har forandret seg, alle trenger en ny sjanse og bla bla bla..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Nei, jeg hadde ikke sendt avgårde det kjæreste jeg har til en slik person. Det høres ut som om samvær med tilsyn er på sin plass
Isola&Lille+julegave Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Nei, det hadde jeg aldri gjort!! Dessuten er det DITT ansvar å sørge for at barnet har det trygt og godt der du sender det. Også til far. Han er tydeligvis ikke moden/smart nok til å forstå at man må forebygge ulykker/skader. Barna kan bli skadet for livet pga hans slappe holdning/uvitenhet om sikkerhet og det ville vært uansvarlig av deg å ta sjansen. Bestill time på FVK.
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Signerer Isola, husk at det er ditt ansvar! La han true med advokat, mest sannsynlig så blir det vel med truslene.
C.L.H85 Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Niks og nei.. Hadde ikke sent mitt barn til en som tar så lett på barns sikkerhet. Hadde ikke skjedd. Han kunne ha skriki om advokat og politi for min del, hadde ikke hjulpet.
Gjest peacock Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Nei, aldri i livet at jeg hadde sendt barnet mitt til noen som tilsynelatende er gal i hodet sitt!! Bestill en time på FVK, du, og forklar dem saken. Om ting er som du forklarer kommer han nok ikke veldig langt med advokater uansett - det er barnets sikkerhet det handler om, ikke pappaens stolthet. Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 Nei hadde ikke gjort det selv,ikke for alt i værden!!! du får meg til og tenke på mange tragiske henndelser som man leser om i avisa ol dær mor har nektet far sammvær av div ulike grunner, men retten har ikke trodd på mor/barn så far har fått sammvær uten tillsyn, helt grusomt, så samle det du kan av bevis så har du det i tilfelle far skulle finne på og true med advokater!, og sørg for og ha en go i ryggen selv ikke for og skremme deg men det er realiteten, for far får mer og mer medhold i retten, uten gode bevis fra mor.
kaklemor Skrevet 8. juni 2012 #9 Skrevet 8. juni 2012 Alle fortjener en ny sjanse (innenfor visse grenser selvsagt). For å se saken fra begge sider; Han var slik for år siden? Da kan han jo faktisk ha forandret seg? Uansett... Jeg hadde nok fulgt magefølelsen min og hadde ikke sendt mitt barn til noen som er sånn. Men det store spørsmålet er; er han sånn eller VAR han sånn?
Appelsindyret Skrevet 8. juni 2012 #10 Skrevet 8. juni 2012 hehe herregud... at du i det hele tatt trenger å spørre! Nei, hadde aldri sendt barna mine til en sånn person!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #11 Skrevet 8. juni 2012 Han har allerede engasjert advokat, jeg svarte på brevet selv og siden har jeg ikke hørt noe. Dette er vel 3-4 mnd siden nå. Han har nå varslet om at han ønsker ny mekling for å få attest sånn at han kan gå videre med saken sin. Jeg tviler ikke på min egen dømmekraft når det gjelder dette, men jeg er livredd for å ikke bli trodd! Jeg har få bevis, han er smart nok til å ikke etterlate seg noe skriftlig og de gangene han har truet er det ansikt til ansikt det har skjedd. Har forresten vært over 10 ganger tilsammen på fam.kontoret men har ikke snakket så mye om samvær siden han ikke er i en stabil livssituasjon har det ikke vært aktuelt å ha samvær hjemme hos han. Nå kan det virke som om han iallfall holder seg her i området en stund(er store perioder av året langt unna), jobber litt og bor på hybel her. MEN, jeg stoler ikke på at han har forandret seg til det bedre, så lenge jeg har kjent han har det gått i bølgedaler så før eller senere kommer han til å gjøre noe dumt igjen. Det er jeg ganske sikker på. Problemet er vel at i en evt rettsak kommer han til å prate alle trill i rundt mens jeg knapt klarer å si et ord i sånne situasjoner, og det skremmer meg. Husker en krangel vi hadde, der sa han at han ble ikke negativt påvirket av hasj(har brukt i 20 år..) og noen øl innabords påvirket ikke kjøringen hans..Snakk om å være på en annen planet! Selvgode, egoistiske drittsekk! Heldigvis har han ikke bil lengre...og tror dessuten han har fått litt respekt for norske lover sånn at han ikke gjør det lengre. Men hvem vet, er bare 3 år siden han syntes det var helt greit så vanskelig å vite..
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. juni 2012 #12 Skrevet 8. juni 2012 Nei det hadde jeg gått inn for med hud og hår for å unngå. Men hvis bv allerede er koblet inn, så vet vel de en del, og du stiller vel sterkere med de i ryggen? Bestill time på FVK så fort som mulig, så kan dere komme fram til en samværsavtale (med tilsyn), og så slipper du og gå og bekymre deg over evt trusler fra han. Støtter oppunder det som er nevnt over her, skriv ned alt du husker av utsagn og episoder, samle de bevisene du kan. Samtidig kan han få en sjanse til å vise hvorvidt han er en ny mann eller ikke. Hvis han virkelig har forandret seg så må han bevise det og gjøre seg fortjent til å passe ungene på egenhånd. Mener jeg i alle fall. Hadde jeg blitt nødt til å sende ungene mine til en sånn mann så hadde jeg ligget utenfor i buskene og spionert på de så lenge de var der, for å se at de hadde det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå