Gå til innhold

Ørebetennelse og homeopati

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera har fått kraftig ørebetennelse på venstre øre, med høy feber. Har fått anbefalt et homeopatipreparat som heter Belladonna. Men nå har jeg søkt litt om dette på nettet og jeg kan se at det finnes noe sånt som 15-20 preparater med dette navnet. Har en følelse av at de fleste av disse er samme preparatet, bare i forskjellige former (granulat, tabeletter etc.). Noen som har peiling på hva slags Belladonna jeg kan bruke til frøkna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke direkte motstander av homeopati, men du er klar over at kraftig ørebetennelse kan føre til varige hørselsskader og derfor bør behandles med noe som har dokumentert effekt? Du bør i det minste ta ungen til lege for en sjekk på hvor kraftig denne ørebetennelsen er og vurdere antibiotika.

Jeg sier ikke dette for at man ikke skal benytte seg av homeopatiske midler, men fordi barnet i verste fall kan få varig tinnitus eller miste hørselen hvis betennelsen ikke behandles på rett måte.

Og det å anbefale et homeopatisk middel uten å ha undersøkt barnet er noe jeg vet ingen seriøse homeopater ville gjort. Nettopp fordi homeopati er basert på individuell behandling. Så det som passer for en person er ikke gitt at passer for andre. Dessuten må man være klar over at styrkene på homeopatimidlene ikke samsvarer med vanlige legemidler. Et homeopatisk middel virker sterkere jo mer fortynnet det er.

Men et godt råd; Gå til legen først, behandle betennelsen med antibiotika som har dokumentert effekt, og så kan du vurdere homeopatisk behandling senere, enten forebyggende eller ved begynnende betennelser.

Skrevet

Ingen fare. Dattera var hos legen i går og legen ville ikke sette henne på antibiotika. Kun Ibux, Paracet og nesespray. Jeg har brukt Belladonna mot ørebetennelse til eldstemann, da etter å ha vært i kontakt med homeopat, men det er 7-8 år siden. Hadde god effekt på han.

Skrevet

Det var bra :)

Men da ville jeg kanskje ringt en homeopat for å fått oppgitt rett styrke på midlet, siden behandlingen er så individuell.

Skrevet

Mener det var belladonna eldstemann fikk. Han var plaga av ørebetennelser når han var liten, vi endte opp med å få behandling hos homoepat. Der an brukte laser på diverse punkter på gutten, han har ikke hatt ørebetennelse etter den tid. Å det er nå ca. 8.5 år siden han var der sist! Han fikk også noe medisin som virka veldig godt mot falsk krypp. Så jeg ville tatt han med til en homoepat å fått behandling på han. God bedring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...