Gå til innhold

Får dere ukeplan i barnehagen og er den informativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår barnehage er det 3 avd. for 3-6 åringer. På vår avd. får vi ukeplan hver uke, men den er veldig mager...lite info. På de to andre står det masse, både hva som skal skje denne uken og kort referat fra forrige uke. Jeg får denne infoen hvis jeg spør en av de ansatte på avd., men kunne ønske meg like utfyllende ukeplaner som de to andre avd.

Er det ikke litt spesielt at ikke alle avd. kjører en lik stil?

Er jeg "den mora" hvis jeg etterspør en mer utfyllende ukeplan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår bhg får vi ikke ukeplan.. Er det vanlig?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Får ikke ukesplan, men månedsplan + tilbakeblikk, med tekst og bilde, fra måneden som var.

Månedsplanen er veldig informativ med aktiviteter, fokusområde (har et eller to fokusområder hver måned), hvilke sanger som synges (det kom med etter forspørsel fra meg), bursdager, turer, mål for måneden og annen info.

Og så skriver de på tavle i gangen hver dag hva de har gjort den dagen og er alltid tilgjengelig for spørsmål om dagen, måneden og selvsagt om barnet.

Er veldig godt fornøyd og liker å vite hva de gjør, hva de skal gjøre og hva de har gjort.

Jeg ville etterlyst en litt mer utfyllende og detaljert plan.

Skrevet

Får ukeplan med masse info om hva de gjør hver dag, pluss bilder og referat fra uka som gikk.

I tillegg får vi månedsplan som beskriver litt dypere hva de gjør av ting etc

Veldig fornøyd. Spesielt bilde-referat og litt stikkord hva de gjør hver dag. Har en sønn som ikke er så veldig flink til å fortelle hvis jeg ikke vet hva jeg skal spørre om for å si det sånn

Skrevet (endret)

Får ikke ukeplan, men de sender mail med forrige

måneds tilbakeblikk, og da skriver de viktige datoer for neste måned. Meeen, hender jo den planen kommer "litt sent", feks dagen ETTER planleggingsdag/stengt bhg og sånn.. Sånt er jo greit å vite om!!

Ellers henger de opp bilder i garderoben (hvis de har gjort noe utenom det vanlige, som turer, grøtfest osv) og kort info om hva de har gjort i dag.

Endret av Lettie
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, får ikke informasjon om noe som helst. Ikke når vi henter heller

Skrevet

Vi får detaljerte ukeplaner. Veldig kjekt å ha, slik at man vet når man skal ta med sykkelhjelm, sykkel, badetøy, spikkekniv, tursekk etc. Og veldig greit å vite hva de gjør for noe hver dag.

I tillegg får vi også hver fredag en godt detaljert oppsummering med bilder av hva de har gjort hver dag den uken.

Skrevet

vi får ukeplan som er kjembebra, der står litt om hva de har gjort i uken som var, alt som skal ske i uken som kommer, info om når eventuelle plan.dager, møter ol er, (de som er i nermeste fremtid), ting som vi må huske og ta med og når, hvor de skal på tur og når de er tilbake, hvilke barnehageansatte som eventuellt har fri og hvem de eventuellt har til vikar, liker og få den for det var ikke slik i forrige bhg og da var det heletiden "mas" om hva skjer nå og hvor skal dere på tur og når!!!

Skrevet

Vi får månedsplan og den pleier å være utfyllende. Men nå i sommer står det nesten ingenting på. Det var visst for at de kunne være spontane og bade om været tillot det eller gå i skogen og kunne ta ting som de kom.

Vi får også skriv om hvordan mnd har vært.

Skrevet

Vi får månedsplan, men den er ganske mager... De har faste aktiviteter hver ukedag, men det er jo bare 1-2 timer den dagen. F.eks. mandager har de sangstund, onsdag er turdag, osv. Ellers står det jo hvis det er planleggingsdag, grillfest, bursdager o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...