Gå til innhold

Hoster så han brekker seg, råd trengs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ligger i bare bleia med vinduet åpent, og han fikk paracet før han la seg. Han har pute, men nytter ikke heve senga når jeg aldri vet hvilken vei han sover. Var oppe ho han nå for han hoster så ille, og høres nesten ut som han blir kvalt når han brekker seg midt i en hostekule. Har aldri hosta så ille før. Han er 21 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har slitt med det samme i det siste, når det var på det verste så spydde hun opp slim og selvfølgelig kveldsmaten sin. Men det viktigste var å få opp alt slimet som lå å irriterte veldig. Har ikke prøvd slimoppløsende, men kan jo være du kan ringe legen for å høre.

Her ligger jenta vår alle veier, så det er samme med oss. Hosten går over etter hvert, men jammen har det tatt tid altså!

Skrevet

Her gir vi hostemedisin.Snuppa her er 12 mnd.Virker litt men ikke mye

Skrevet

Vurdere å ringe legen i morra, så kansje han kan få noe hostedempende til bruk på kvelden, det bruker i hvertfall jeg få når jeg hoster ille. Bruker ikke slimløsende denne gangen siden jeg aldri har registrert noen effekt av det tidligere på han.

Gjest Husfrua
Skrevet

Dette har vi hatt masse av før vi fant ut at snuppa hadde astma. Før diagnosen fikk vi resept på Bronkyl brusetabletter og Ventolin. Dette fungerte helt suverent:-) Har også fått dette til minstemann ved mye slimhoste.

Skrevet

Har ei jente som hosta til hu spydde. Hos oss funka det også å lukke vinduet, hun reagerte på den kalde lufta. Varma gjerne opp rommet hennes litt også jeg da:-)

Hostemedisin cosylan fikk vi også av legen.

Skrevet

Ikke krupp-hoste da? Bør uansett til legen for en sjekk

Gjest Husfrua
Skrevet

Forøvrig gis det svært sjelden hostedempende til små barn ved slimhoste. I følge legen vi bruker på Barnelegesenteret iaf. Bisolvon og Solvipect kan man visst også bare styre unna ettersom det nå har blitt funnet ut at disse har svært liten effekt. Men dette er ting vi har fått av barnelegen,men egentlig også funnet ut selv.

Gjest Husfrua
Skrevet

Forøvrig gis det svært sjelden hostedempende til små barn ved slimhoste. I følge legen vi bruker på Barnelegesenteret iaf. Bisolvon og Solvipect kan man visst også bare styre unna ettersom det nå har blitt funnet ut at disse har svært liten effekt. Men dette er ting vi har fått av barnelegen,men egentlig også funnet ut selv.

Skrevet

Tror ikke det er krupp, men kan lese meg mer opp på det. Han er forskjøla og vært det siden lørdag.

Holder vel med legebesøk i morra?

Hjelper varme??? Trodde det gjorde alt mye værre jeg, slik er det hverfall for meg.

Skrevet

Høres nok rart ut men du kan prøve med grønne, syrlige epler.

Jeg har forresten astma, og mine anfall starter med hoste, slik at det hjelper med ventoline som også en annen nevner lenger opp. :-)

Skrevet

Da jenta mi var slik var vi hos legen og fikk Bricanyl. Den hjalp veldig.

Skrevet (endret)

Sønnen her kaster ofte opp av hoste når han har forkjølelse/feber. Da er det alltid halsbetennelse/streptokokker og han må ha peniciliin. Om det er mistanke om halsbetennelse kan du kjenne om det lukter bakterier av ånden :-/

Endret av Lettie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...