Gå til innhold

Åååh, hvordan bli kvitt soppen? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble seksuellt aktiv begynte jeg å slite med MYE utflod og kløe i underlivet. Klør meg til og med til blods til tider for jeg blir helt gal av kløen.

Dette har jeg slitt med i mange år, og jeg har skammet meg sånn over all utfloden :( Synes det er pinlig å droppe trusa for mannen når det er slik.

For litt siden skjønte jeg at det var sopp jeg har slitt med så lenge, så jeg har prøvd både canesten og pevaryl soppkur uten bedring :( Hva i all verden skal jeg gjøre for å bli kvitt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg sleit med en helt for jævlig soppinfeksjon for 1 år siden var det bare en ting som hjalp.. Yoghurt naturell!

Dyppet en tampong, å tok litt på et bind. Soppinfeksjonen var borte dagen etter, å har ikke kommet tilbake siden.

Jeg hadde forsøkt alt av reseptfritt på apoteket, og en tablett på resept.

Skrevet

Da jeg sleit med en helt for jævlig soppinfeksjon for 1 år siden var det bare en ting som hjalp.. Yoghurt naturell!

Dyppet en tampong, å tok litt på et bind. Soppinfeksjonen var borte dagen etter, å har ikke kommet tilbake siden.

Jeg hadde forsøkt alt av reseptfritt på apoteket, og en tablett på resept.

Takk for tips!

Trengte du bare å bruke en tampong og et bind altså? Lot du dette virke lenge før du tok ut tampongen og fjernet bindet?

Er det en spesiell yoghurt dette, eller finner jeg den overalt? Et navn jeg burde se etter?

HI.

Skrevet

Ja, for yoghurten stabiliserer miljøet igjen. Legen dunket seg i hodet når jeg sa at det forsvant ved bruk av joghurt :P

Jeg kjøpte bare vanlig yoghurt naturell. Dyppet den godt, å hadde den vel i noen timer på kvelden. Merket lindring og bedring ganske kjapt. Bruk den kald, det var utrolig godt. Som deg klødde jeg meg også til blods.

Tok en runde også dagen etter for å være sikker. Det var egentlig det, å borte ble det.

Du kan Google det, man kan også blande yoghurt med vann å bruke som intimsåpe.

Håper det hjelper deg også! Helt grusom det der... :/

Skrevet

Yoghurt hjalp ikke meg! Gå til legen og få deg noe skikkelig.

Skrevet

Jeg har lenge slitt med x antall tilbakevendende infeksjoner der apotekvarer kun hjalp i et par uker. Leste kjerringråd på nettet om å sette rompa i vannbad tillsatt litt eddik og salt. Gjenta om nødvendig. Kuttet samtidig ut det meste jeg klarer av sukker og gjærbakst, da disse hjelper soppen å blomstre opp. Ikke vært plaget i det hele tatt siden. Verdt et forsøk :)

Skrevet

Jeg hadde gått til legen med problemet, siden canesten osv ikke virker. Men andre generelle råd er å gå med romslig truse (ikke string eller annen liten og tettsittende truse). Unngå (eller reduser) bruken av stramme bukser. Hjelper å "lufte litt" ;)

Skrevet

Jeg hadde gått til legen med problemet, siden canesten osv ikke virker. Men andre generelle råd er å gå med romslig truse (ikke string eller annen liten og tettsittende truse). Unngå (eller reduser) bruken av stramme bukser. Hjelper å "lufte litt" ;)

Enig i denne..

Legger til: Noen bind som blir fuktige gjør også at soppen blomstrer.

Anbefaler å bruke tamp om dagen og nattbind om natta når du har mensen.

Skrevet

Youghurt naturell har hjulpet mange, likens er det mange som sverger til å skylle seg med eddikvann hver dag, Jeg vil også slå et slag for "lufting" og bomullstruser (unngå syntetiske truser).

Skrevet

Når du blir kvitt det - for at det ikke skal gjenta seg - jeg synes det hjelper å sove uten truse om natta

Skrevet

Ehm, mulig jeg er dum nå, men hvordan vet man egentlig om man har soppinfeksjon?

Skrevet

Veldig mange som sliter slik du gjør har sopp i hele systemet uten å være klar over det.

Som en annen nevnte; det første er å kutte alt hvitt sukker og begrense daglig inntak av fruktsukker også siden soppen blomstrer av sukker. Ikke ta ølgjær hvis du bruker dette som B-vitamin, og unngå helst eddik også.

I tillegg burde du gå på en kur som tar knekken på sopp (f.eks. Florasin) og samtidig bygger opp med gode tarmbakterier! Dette vil fungere i hele kroppen og hindre tilbakefall senere!!

Man kan også skylle inni skjeden og underlivet utvendig med en blanding av natron + vann. (Kok en liter vann og rør ut en stor spiseskje natron i dette, avkjøl.) Jeg kjøpte en stor 60 ml "sprøyte" på apoteket som var fin å bruke, og så er det lurt å stå i dusjen når du skyller. Gjør dette etter dusjen slik at du ikke skyller bort natronvannet etterpå. Dette lindrer som regel etter første skylling. Skyll morgen og kveld. Fortsett å skylle noen dager inntil du ikke har noen sypmtomer. Deretter kjøper du Vivag (apotek) vaginale bakterier som du bruker i flere dager etterpå. Da er du soppfri nedentil og har gjenopprettet riktig bakterieflora i underlivet.

Har du generelt mye utflod (også utenom sopp) så kan akupunktur være til god hjelp.

Skal man bli helt kvitt sopp når du har hatt det i flere år slik du har så må du har tålmodighet. Tenk minst et halvt til ett år for å hindre tilbakefall. Det aller beste er om du får hjelp av en erfaren terapeut til dette.

Soppen blir du kvitt, med tålmodighet med tilskudd og det å unngå sukker. Natron-skyllinger tar som regel symptomene på første-andre skylling. :)

Skrevet

jeg har selv vært myye plaget og har prøvd alt av medisiner, både med og uten resept.Nå har jeg ikke hatt det på over to år(bank i bordet)!!

Noen tips:

- gå på do etter sex

- vask og tørk godt etter sex

- prøv å bytt intimsåpe

- smør ren aloevera gel nedentil

- sett rumpa i grønnsåpebad

- drikk ren aloevera

- spis og drikk biola og/eller yoghurt

- kutt ut sukker

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Da jeg ble seksuellt aktiv begynte jeg å slite med MYE utflod og kløe i underlivet. Klør meg til og med til blods til tider for jeg blir helt gal av kløen.

Dette har jeg slitt med i mange år, og jeg har skammet meg sånn over all utfloden :( Synes det er pinlig å droppe trusa for mannen når det er slik.

For litt siden skjønte jeg at det var sopp jeg har slitt med så lenge, så jeg har prøvd både canesten og pevaryl soppkur uten bedring :( Hva i all verden skal jeg gjøre for å bli kvitt dette?

Hei, vet du jeg TRODDE jeg slet med sopp i underlivet, hadde hatt det et par ganger før..men så plutselig begynte jeg å få det helt ekstremt..klødde meg til blods..fikk ikke sove eller sitte eller gå uten å klø. JÆVLIG var det. Jeg prøvde absolutt alt som var av produkter og hjemmekurer, ingenting hjalp. Så søkte jeg masse på nettet, og kom over ei som hadde samme problemet, hun gikk til legen (gjorde ikke jeg da) og fikk bare beskjed om å fortsette med det hun gjorde. Men hun nektet dette, og gikk til en spesialist ett eller annet sted, han sa at det ikke var rart at hun hadde det grusomt, for hun hadde eksem i underlivet! Hun fikk eksemprodukter tilpasset underlivet, og fikk det med ett mye bedre. Søkte da opp eksem i underlivet/skjeden og fant ut at ved å bruke allergitabletter og passe på å vÆre tørr og ikke klø så demper og forsvinner det av seg selv :):) I begynnelsen brukte jeg papir presset så godt inn som mulig (høres teit ut, men det hjalp), og ikke klø! Jeg kjente at jeg fikk problemer når floraen i skjeden forandret seg, altså f.eks etter sex..eller om sÆd kom i kontakt og ved bruk av andre produkter enn asan (den rosa). Så etter sex så må jeg nå vÆre så uromantisk at jeg dusjer og er nøye med å få bort alt av sperm og andre saker og vasker meg godt med den såpa. Kjenner jeg at noe er på vei så bruker jeg papir for å tørke opp..samt allergitabletter. Ja, og en annen sak til at jeg fant ut at dette ikke kunne vÆre sopp var fordi det ikke bredde seg..altså jeg klødde på de samme stedene stort sett hele tiden.

Skrevet

Her er alle de gode rådene jeg vet om:

- Aldri såpe i underlivet. Vask bare med rent vann og ikke inni skjeden

- kun truser i ren bomull, ikke G-streng

- soppen liker ikke luft, så sov gjerne naken

- Sæddrepende midler er soppgodis! Unngå bruk av kondom med slikt på seg.

- Spis eller drikk Biola daglig

- Alt av parfymerte produkter må bort fra underetasjen.

- av og til må det sterkere lut til. Dra til legen og be om skikkelig hestekur.

Skrevet

Jeg har slitt med sopp i mange perioder over mange år. Det eneste som hjalp meg var reseptbelagt pille. Men så, etter fødsel, ble problemet aldri borte, selv ikke med reseptmedisinen som alltid har fungert. Det ble helt uholdbart , så til slutt kom jeg meg til legen igjen. Og da viser det seg at jeg har en skjedebetennelse, og ikke sopp. Symptomene er helt like, men behandlingen er jo vidt forskjellig. Etter en antibiotikakur har underlivet mitt vært helt i balanse. Så sjekk med legen, det er mitt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...