Gå til innhold

dilemma ang familie bursdag til ungen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter mange diskusjoner. så kjenner jeg meg mer lei meg enn annet.

saken er at svigerforeldrene mine nekter å komme i bursdagen til ungen om jeg ikke drar.

jeg har sagt hele tiden at jeg drar ikke.

mannen sier at han finner seg ikke i noe av dette. han skal ha alle der, noe som ikke vil kunne skje.

vi får ikke satt en dag pga denne diskusjonen. mannen vil ikke sette dag.

jeg har nettopp fått ny jobb oppå det hele og der vil jeg kunne jobbe en del helger. så bursdag er ikke lett å planlegge,..

vi skal på turer, andre som har bursdag. + svigerfamilien skal også bort. så den helgen kan vi ikke feire.

jeg sitter å føler at jeg snart bare drar fra denne bursdagen for at barnet skal få kunne feire dagen. jeg ønsker at ungen skal kunne feire dagen slik som ungen fortjener.

barnet fortjener det beste.

vi går hos psykolog og får hjelp til å samarbeide bedre. men psykologen har nå avlyst møte to ganger. noe som gjør at denne saken ikke blir løst uten at noen blir såret og det blir krangel ut av det.

jeg fikk psykologen til å ringe mannen min slik at dette ble løst.

men saken ble ikke løst. mannen min gir seg ikke. han skal ha alle der.

jeg trenger virklig råd til hva jeg bør gjøre.

ønsker så inderlig at barnet får feire bursdag med familie.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Nå vet ikke jeg historien bak ditt vanskelige forhold til svigers, men generelt sett synes jeg det er forferdelig trist at man ikke kan legge slike ting til side på barna sine store dager.

Skrevet

Nå vet ikke jeg historien bak ditt vanskelige forhold til svigers, men generelt sett synes jeg det er forferdelig trist at man ikke kan legge slike ting til side på barna sine store dager.

det er det. men er ikke ejg som holder igjen. så får ikke gjort så mye med det. jeg prøver å prate med mannen. men nytter ikke,. svigers vil ikke prate med meg så får ikke pratet med de om det.

Gjest sug lut
Skrevet

Ikke all familie er verd å ta vare på.

Skrevet

det kan jeg dessverre ikke si rett ut til mannen. men psykologene har sagt det rett ut. og flere andre.

men sier jeg det blir det som å stikke en kniv i ryggen hans og og vri rundt i et sår. kan ikke det.

Skrevet

det kan jeg dessverre ikke si rett ut til mannen. men psykologene har sagt det rett ut. og flere andre.

men sier jeg det blir det som å stikke en kniv i ryggen hans og og vri rundt i et sår. kan ikke det.

mannen vet det allerede. han har valgt sine foreldre forann deg og barna.

nå må du velge om du kan leve med det.

Skrevet

Viss mannen din er så bestemt på at alle skal vere tilstede må han, sammen med deg, sette ein dato.

Du skal sjølvsagt vere der på bursdagen til barnet ditt, om foreldrene til mannen din nekter å møte opp fordi du er der, må mannen din ta det opp med dei.

Han forstår jo forhåpentlegvis at barnet dykkar fortjenar å få feire dagen sin, uansett.

Har jobba rundt familien på min og min eksmann sin familie i tre år for at alle storkrevere skal få sitt.

No setter eg ein dag, dei som ikkje kjem må berre godta det. Om dei vil vere dust og melde seg ut av livet til barnebarn/oldebarn over ein bursdag (navnedag, dåp,17.mai eller anna høgtid) kan dei berre ha det sånn. Ikkje lenger mitt problem. Lettelse.

Skrevet

Hva med å prøve på en kompromiss? Du feirer dagen med familien din. Så kan mannen lage en liten ekstra feiring med besteforeldrer mens du er på jobb eller noe?

Skrevet

Hva med å prøve på en kompromiss? Du feirer dagen med familien din. Så kan mannen lage en liten ekstra feiring med besteforeldrer mens du er på jobb eller noe?

har foreslått det. men fikk bare beskjed om at jeg ikke skulle måtte føle meg pressa til å dra pga dette. og han ville få dårlig samvittighet pga det.

Skrevet

Du får sette en dato som svigerfamilien kan, invitere de. Om de kommer er deres eget valg. Om de er så egoistiske at de ikke kan legge tidligere konflikter bak seg pga barnet så sier det jo sitt om dem.

Du får sette hardt mot hardt om mannen din ikke forstår det. Det er ikke svigerfamilien, deg eller mannen din det handler om, det er barnet og kun barnet.

Jeg tror ikke (som det ble sagt over her) at han nødvendigvis har valgt foreldrene m.fl over deg. Det kan være at han er naiv, konfliktsky og ikke takler konfrontasjoner. Du må fortelle han klart og tydelig, at når han setter seg på gjerdet og er diplomatisk så hjelper han ikke situasjonen over hodet.

Du får spørre han om han ville likt det om din familie ikke ville komme om han skulle være der, og du ikke ga han støtte.

Selfølgelig skal du være der, det er ikke deres privilegum og sette krav til hvem som skal komme i en bursdag de ikke er hovedperson i eller skal holde, de er bare bedt som gjester og skal oppføre seg deretter. Gjester stiller ikke slike krav, de kommer eller de lar vær.

Jeg ser egentlig denne saken som veldig enkel, du får bare kvesse klørne og kjempe din sak. Det er dere som inviterer på vegne av barnet, og de er (hjertelig) velkommen til å DELTA. Om de så velger å ikke komme pga at du er der, så synd for dem. Demmes valg og demmes tap. Barnet taper i grunnen ikke, for hvem trenger vel besteforeldre som ikke klarer for EN DAG og sette barnet først.

Lykke til, fortell hvordan det går da:)

Skrevet

I vårt hjem har vi feiret ca 25 barnebursdager. Vi foreldre setter dato for feiring (oftest barnets faktiske bursdag). Vi inviterer til et barneselskap med invitasjoner og sender melding eller ringer familie til familieselskap. Vi har også venner som kommer iløpet av dagen. Disse får beskjed om når selskapet skal være, dvs når vi har kake og skal synge for barnet. Barnet får også gjerne gaver. I ingen av de 25 selskapene har alle besteforeldre vært tilstede. I alle har mor og far vært tilstede. Besteforeldre kommer dersom de ønsker.

Skrevet

Du får sette en dato som svigerfamilien kan, invitere de. Om de kommer er deres eget valg. Om de er så egoistiske at de ikke kan legge tidligere konflikter bak seg pga barnet så sier det jo sitt om dem.

Du får sette hardt mot hardt om mannen din ikke forstår det. Det er ikke svigerfamilien, deg eller mannen din det handler om, det er barnet og kun barnet.

Jeg tror ikke (som det ble sagt over her) at han nødvendigvis har valgt foreldrene m.fl over deg. Det kan være at han er naiv, konfliktsky og ikke takler konfrontasjoner. Du må fortelle han klart og tydelig, at når han setter seg på gjerdet og er diplomatisk så hjelper han ikke situasjonen over hodet.

Du får spørre han om han ville likt det om din familie ikke ville komme om han skulle være der, og du ikke ga han støtte.

Selfølgelig skal du være der, det er ikke deres privilegum og sette krav til hvem som skal komme i en bursdag de ikke er hovedperson i eller skal holde, de er bare bedt som gjester og skal oppføre seg deretter. Gjester stiller ikke slike krav, de kommer eller de lar vær.

Jeg ser egentlig denne saken som veldig enkel, du får bare kvesse klørne og kjempe din sak. Det er dere som inviterer på vegne av barnet, og de er (hjertelig) velkommen til å DELTA. Om de så velger å ikke komme pga at du er der, så synd for dem. Demmes valg og demmes tap. Barnet taper i grunnen ikke, for hvem trenger vel besteforeldre som ikke klarer for EN DAG og sette barnet først.

Lykke til, fortell hvordan det går da:)

mannen min er konfliktsky, og hater å prate om ting som er et problem,.

er enig i det du sier om at det er besteforeldrene sitt tap og ikke barnet.

tidligere bursdager har besteforeldrene hvert i kunn 1 av 3 til den ungen og ikke i det hele tatt til den andre ungen.

denne bursdagen er de bestemt på at de skal komme. de skal ha meg vekk.

jeg vil ikke dra. er en stor dag for meg også,. se ungen min feire et nytt år...

Skrevet

I vårt hjem har vi feiret ca 25 barnebursdager. Vi foreldre setter dato for feiring (oftest barnets faktiske bursdag). Vi inviterer til et barneselskap med invitasjoner og sender melding eller ringer familie til familieselskap. Vi har også venner som kommer iløpet av dagen. Disse får beskjed om når selskapet skal være, dvs når vi har kake og skal synge for barnet. Barnet får også gjerne gaver. I ingen av de 25 selskapene har alle besteforeldre vært tilstede. I alle har mor og far vært tilstede. Besteforeldre kommer dersom de ønsker.

hvordan forhold har barna dine til besteforeldrene.??

kommer de før eller etter dagen for feiring aav barnet??

Skrevet

Min søster har et lignende dilemma i mannen sin familie, ikke helt likt, men konflikter som går utover barna/barnebarna. Her er det også svigerforeldrene til min søster som er problemet. Det skilte seg da mannen hadde vært utro for 5 år siden. Eldste sønnen til søstra mi fyller 4 denne sommeren. I barnedåp så har ikke farfaren til barnet dukket opp, samt oldeforeldre og hele hans side. Det har ført til at dem må tilrettelegge og ha to bursdager, en med hele familien vår og svigermor sin side. og en med svigerfar og hans sin familie. Tungvindt og unødvendig spørr du meg.

Hadde det vært meg i din situasjon, invitert svigers, men selvfølgelig vært i mitt eget barns bursdag. Uansett hva deres problemer er, bør slike ting kunne settes til side og glemmes en dag. ihvertfall for barnet/barnebarnet.

Min gutt fyller når mange er på ferie, vi inviterer alle, så får de som kan komme, vi kan ikke snu og vende på alle sine ferier og behov, vil dem komme, så kommer dem. Det som betyr mest er jo at barnet har det bra og får en fin dag.

Så vil jeg si meg enig med sug lut, all familie er ikke verd å ta vare på!

Skrevet

hvordan forhold har barna dine til besteforeldrene.??

kommer de før eller etter dagen for feiring aav barnet??

Ok, mitt poeng er:

Vi inviterer og folk dukker opp. De som ikke kan, uteblir. Om noen ikke vil, lar de være. Familie (besteforeldre, tanter, onkler, søskensbarn, familievenner) kommer før eller etter barneselskap, som oftest etter. Vi har vanligvis 2 besteforeldre tilstede. Det kommer helt an på hva familien ellers holder på med. Noen har fotballkamper, noen er på reise osv. Vi legger ikke planer med storfamilien for feiringen. Vi tar imot de som kommer. De besteforeldrene som ikke kommer på dagen, kommer innom senere den uken og får litt kake. Vi har også arrangert bursdagsfrokost før jobb, med besteforeldre.

Så, dere foreldre inviterer. De som ønsker å komme, kommer. De som ikke ønsker å komme, gir beskjed om når de kommer eller lar være. Ingen dikterer hvem som er tilstede i mitt hjem når selskap finner sted. Mitt hjem er åpent for alle.

Mine barn har kjempegode forhold til sine besteforeldre. Vi er avslappede og vennlige. Ingenting er tvang og ingen blir utelatt!

Eller misforsto jeg spørsmålet ditt?

Skrevet

etter mange diskusjoner. så kjenner jeg meg mer lei meg enn annet.

saken er at svigerforeldrene mine nekter å komme i bursdagen til ungen om jeg ikke drar.

jeg har sagt hele tiden at jeg drar ikke.

mannen sier at han finner seg ikke i noe av dette. han skal ha alle der, noe som ikke vil kunne skje.

vi får ikke satt en dag pga denne diskusjonen. mannen vil ikke sette dag.

jeg har nettopp fått ny jobb oppå det hele og der vil jeg kunne jobbe en del helger. så bursdag er ikke lett å planlegge,..

vi skal på turer, andre som har bursdag. + svigerfamilien skal også bort. så den helgen kan vi ikke feire.

jeg sitter å føler at jeg snart bare drar fra denne bursdagen for at barnet skal få kunne feire dagen. jeg ønsker at ungen skal kunne feire dagen slik som ungen fortjener.

barnet fortjener det beste.

vi går hos psykolog og får hjelp til å samarbeide bedre. men psykologen har nå avlyst møte to ganger. noe som gjør at denne saken ikke blir løst uten at noen blir såret og det blir krangel ut av det.

jeg fikk psykologen til å ringe mannen min slik at dette ble løst.

men saken ble ikke løst. mannen min gir seg ikke. han skal ha alle der.

jeg trenger virklig råd til hva jeg bør gjøre.

ønsker så inderlig at barnet får feire bursdag med familie.

Hvorfor i alle dager skal du reise fra DITT BARNS bursdag? Forstår jeg deg riktig at det er svigers som mener du skal forsvinne fra ditt eget barns selskap?

Og si meg, hvis dette er tilfelle- vurderer du virkelig å gå med på dette?

Isåfall: Skaff deg litt ryggrad, og be svigers ryke til et visst sted og kos deg i ditt eget barns selskap- uten dem!

Skrevet

Siden far vil ha alle tilstede i barnets bursdag, så får far ordne opp. Han får dårlig samvittighet hvis ikke du er med, flott, da kan han ordne det på sin måte slik at alle blir fornøyd. Det hadde jeg sagt, når han er så bestemt på at alle Må være med.

Skrevet

Jeg sitter her og prøver å tenke ut en årsak til at jeg vile kreve at min svigerdatter skulle forlate huset for at jeg skulle komme. Kan ikke komme på en eneste grunn. De må rett og slett være voksne. Jeg takler svært dårlig drama queens i familiesammenhenger. Skilte foreldre som ikke kan komme i barnas bryllup fordi exen vil være der etc.

Selvfølgelig skal du være tilstede i ditt eget barns bursdagsfest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...