Gå til innhold

Hvor mye la du på deg under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kilo gikk du opp i graviditeten? Hva var høyde og vekt før du ble gravid, og hva var den under graviditeten? Var det vanskelig å bli kvitt gravidkiloene etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gikk opp 25 kg. var 159 cm og er det ennå gitt! :P veide 52 kg før graviditeten, på slutten veide jeg 77 kg. har gått ned 26 kg, og har ikke trent eller spist særlig sunt, men har ammet masse, og gjør det litt ennå. lillegutt er drøye 14 mnd.

Skrevet

Opp 18 kg er 173 høyog veide 72 før graviditet. Mistet kiloene lett( vi hadde en unge som nesten ikke sov skre masse og vi var mye på sykehus så ble ikke tid å spise rettogslett gikk litt for for ned. Veier 65 nå etter 1,5 år og har gjort det siden ungen var ca 5-6 mnd

Skrevet

1. svangerskap: opp 23 kg, veide i utgangspunktet ca 15 kg for mye. Gravidkiloene raste av av seg selv innen 6 mnd.

2. svangerskap: opp 15 kg (har termin nå snart), og veide 7 kg mindre enn sist i utgpunktet. Det gjenstår å se, men satser på at de raser av igjen av seg selv ;)

Skrevet

Jeg gikk opp sju kilo første gang, femten kilo andre gang, og nå, tredje gang har jeg gått opp 10 kg i uke 33:-)

Er 170 høy og normalvektig/ slank til vanlig:-)

Skrevet

Jeg la ikke på meg for kiloene forsvant i løpet av noen få uker. Den ene gangen må jeg ha gått ned for jeg var 4 kg i minus når jeg kom hjem fra sykehuset etter 10 dager. Gikk opp 12-17kg i vekt i mine 3 svangerskap. Den gangen jeg veide mest var da jeg gikk i minus, så jeg mistet med andre ord 21 kg. på de 10 dagene, kanskje mer også, for jeg veide meg ikke de siste ukene før fødsel.

Har alltid vært en smule overvektig, har hormonforstyrrelser, så det har nok en del av skylda/grunnen.

Skrevet

Jeg ligger nok litt utenfor "normalen" når det gjelder vektoppgang i svangerskapet, men kan jo være greit å se at det kan være veldig ulikt fra person til person:)

Jeg er 169cm høy

1. svangerskap: opp 24 kg

57 kg før svangerskap

81 kg dagen før fødsel (1 dag før termin)

50 kg etter 3 mnd

2. svangerskap: opp 40 kg

50 kg før svangerskap

90 kg ved fødsel (gikk 15 dager dager over termin)

59 kg etter 3 mnd

3. svangerskap: opp 24 kg

59 kg før svangerskap

83 kg ved fødsel (2 dager før termin)

62 kg 3 mnd etter fødsel

=)

Skrevet

Førstemann: Veide 65 kg og la på meg 12 kg, to uker etter fødselen var 14 kg borte vekk.

Andremann: Veide 65 kg da jeg ble gravid, la på meg 16 kg. Alle kiloene var borte innen to uker etter fødselen også denne gangen.

Tredjeman: Veide 69 kg da jeg ble gravid, la på meg 17 kg. Alle var vekk to uker etter fødselen.

Fjerdemann: Veide 72 kg da jeg ble gravid, la på meg 12 kg. Alle var vekk da jeg kom hjem fra sykehuset.

Jeg er 174 cm høy, og har fått babyer på mellom 4,5 og 5 kg. Har blitt tyngre selv på disse årene, men det har skjedd mellom graviditetene. Har ikke fått ekstrakilo i svangerskapene.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Før baby: 171cm, 56 kg

Baby inni magen: + 20 kg, 76 kg

baby utenfor magen: 60 kg

Skrevet

jeg gikk opp 12 kg. Veide 62 før svangerskapet og var da 74 kg på det tyngste (uke 38), gikk ned ca 2 kg før babyen kom en uke etter termin. Etter fødselen raste kiloene av og jeg var tilbake i 62 kg ca 6 uker etter. Er 166 cm :)

Gjest sug lut
Skrevet

Første gang: opp tredve kg. De første 17 var ute ei uke etter fødsel, resten var en jobb.

Andre gang: opp fem kg, dvs jeg kom ut av svsk tynnere enn jeg gikk inn.

Skrevet

Gikk opp 6 kg. Første 4 mnd gikk jeg ned 8 kg, for så å gå opp 14 kg de siste 5 mnd... Er noe overvektig til vanlig.

Skrevet

Gikk opp nøyaktig 10 kg.. Og 1 måned etter gikk jeg ned 10 kg. Veide 42 kg før svangerskap, 52 kg like før termin og 42 kg 1 måned etter fødsel. Og dette var selv om jeg stappet i meg masse mat hele tiden.

Skrevet

166 høy, før graviditet 57 kg, nå mot slutten av graviditet (uke 36 straks) 66 kg. Altså til nå opp 9 kg :)

Skrevet

Opp 18-20 kilo begge ganger. 168 høy, 52 kilo. Ned fort uten å tenke på det første gang, merket at jeg måtte trene litt ekstra andre gang.

Skrevet

Første svangerskap: opp 7 kilo, minus 8 kilo to dager etter fødsel. Var normalvektig før graviditet, var veldig tynn etter å ha ammet ett år.

Andre svangerskap: opp 11 kilo. Tilbake i matchvekt etter 8 mnd.

Skrevet

Høyde 175

1.barn: Startvekt 80 kg, opp 27. Gikk 2 uker over termin. Gikk ned 22 av kiloene i løpet av et års tid (mye i begynnelsen, etter hvert saktere). De siste 5 satt bom fast.

2. barn: Startvekt 85 kg. Har så langt gått opp 21 kg, termin om 5 dager. Håper kiloene forsvinner litt enklere og raskere denne gangen!

Skrevet (endret)

22 og 30 kg. Har vel aldri helt fådd av meg alt. Men trening og sunne matvaner gir resultater.

Glemte å si at jeg var 170 høy.

Endret av geitemarken
Skrevet

1.57 m

Før fødsel: 48 kg

Høygravid: 64 kg

2 mnd etter fødsel: 44 kg

Har prøvd det jeg kan for å gå opp, og veier nå 47 kg :)

Skrevet

Jeg er 167 og 53 kilo (51 før jeg ble gravid)

Under første graviditet la jeg på meg 13,5 kilo og gikk tilbake til gammel vekt innen 4 mnd.

Andre graviditet la jeg på meg 21 kg (tvillinger), og har enda 2 kilo igjen før jeg kommer til normalvekt. Er snart 4 mnd siden fødsel, så satser på at de 2 siste kiloene forsvinner snart :)

Skrevet

175 cm høy - 84 før fødsel. Gikk opp 18 kg og nå, 4 mnd etter fødsel, har jeg gått ned 20. Håper på å gå ned 5 kg til;D

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Første svangerskap: Gikk ned nesten 25 kg på 21 uker, ekstrem kvalme, kastet opp av alt og ingenting.

Andre svangerskap: Gikk opp 8 kg, hvor 5 av dem kom siste 2 ukene. Raste ned 10 kg de første to ukene etter fødselen.

Tredje svangerskap: Gikk opp 18 kg i svangerskapet, gikk ned igjen 10 kg innen 3 uker etter fødsel, gått ned yterligere 16 kg nå.

Er 170 cm, veide 115 kg før første svangerskap, veide 88 kg før siste svangerskap. Veier ca 80 kg nå.

Skrevet

1. graviditet: Start 62 kg, opp totalt 8 kg. Veide 70 kg på slutten.

Alt forsvant på sykehuset. Etter et halvt år veide jeg 52 kg og var altfor tynn for mine 172 cm.

2. graviditet: Start 60 kg, opp totalt 10 kg. Veide 70 kg på slutten.

Gikk litt tregere av denne gangen, så de siste 4 kg hang i noen måneder. Etter noen måneder løsnet det endelig og jeg veier nå 58 kg. Ganske ideelt egentlig.

Begge mine svangerskap har (sammen med amming) gjort meg tynnere enn utgangspunktet var. Lever fint med det :-)

Skrevet

Hvor mange kilo gikk du opp i graviditeten? Hva var høyde og vekt før du ble gravid, og hva var den under graviditeten? Var det vanskelig å bli kvitt gravidkiloene etterpå?

Gikk opp 27, 22 og 29 kg.... Høyde og vekt før jeg ble gravid alle 3 gangene var 170 cm og 62kg. Nå etter 3. graviditet er jeg 56 kg. Var ikke vanskelig å bli kvitt gravidkiloene. Var nede igjen i gammel vekt etter ca 6mnd.
Skrevet

164

nr1: 54 kg ble 70 kg

nr2: 63 kg ble 71 kg

nr3: 64.5 kg ble 71 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...