Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Jeg er enslig forsørger men får nå samboer (som ikke er barnets far). Jeg har lest et sted at jeg får fortsatt skatteklasse to så lenge vi ikke har felles barn eller gifter oss. Stemmer dette? Og en vennine av meg sier hun får skatteklasse 2 fordi samboeren hennes tjener lite og hun pendler. Men jeg trodde samboere fortsatt ikke fikk ekteskapsstatus i skatteetaten?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Enslige forsørgere som kun har særkullsbarn under 18 år skal liknes i skatteklasse 2, selv om de får samboer. Har samboerparet felles barn (i tillegg til barn fra tidligere forhold), regnes ingen av dem som enslig forsørgere og begge skal lignes i skatteklasse 1. Pendling har ingenting med klasse å gjøre skattemessig....
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Takk for svar. Da "tuller" hun nok med meg ja........
pinglo Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Mener å ha hørt at om den ene ikke har inntekt , så kan den andre få skatteklasse 2. Da h*n er alene om å forsørge resten av familien.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Pinglo: Det gjelder kun ektefeller..... Hilsen nr 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå