Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Hvis man har bachelor + PPU blir man adjunkt, og hvis man har master + PPU blir man lektor, slik jeg har forstått. Men hva om man først tar bachelor + PPU og blir adjunkt, for så senere å ta masterutdanning. Blir man lektor da? Jeg lurer også, hvis man har to undervisningsfag og tar PPU... og så senere tar 60 stp i et nytt fag - har man undervisningskompetanse i dette faget også da, eller har man bare undervisningskompetanse i de fagene man hadde da man kom inn på PPU? Litt forvirret
L-8 Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Du kan ta master og bli lektor. Et ekstra fag og du blir adjunkt med opprykk
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Takk for svar! Det jeg egentlig lurer på er om det spiller noen rolle hva slags rekkefølge jeg gjør dette i! Jeg har bachelor + 60 stp i et annet fag, og altså to fag som blir godkjente undervisningsfag m/PPU. Jeg har lyst til å ta PPU, men vurderer også å ta et ekstra fag, og jeg har dessuten lyst til å ta master. Lurer på om det spiller noen rolle hvilken rekkefølge jeg gjør dette i i forhold til skoleverket når jeg er ferdig med alt. Altså, blir det noen forskjell til slutt om jeg tar (bachelor) + (60 stp fag) + PPU + master eller (bachelor) + (60 stp fag) + master + PPU Vil jeg uansett ende opp som lektor i disse tilfellene? Og om jeg på noe tidspunkt tar enda ett fag (60 stp), vil det utgjøre noen forskjell? Jeg VIL ta master i faget mitt uansett, men ser for meg en framtid i skolen. Tenker at det kan være lurt å ta PPU først, slik at jeg er kvalifisert til å jobbe deltid som lærer mens jeg tar masterutdanningen. Men vil ikke dette om jeg kommer dårligere ut til slutt, dvs ender som adjunkt i stedet for lektor... HI:)
L-8 Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Det nederste du nevnte der, ang mulighet til å jobbe under master er årsaken til at jeg ville valgt PPU før master...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Ok, tusen takk fors var, L-8! Og takk for at du gadd å lese, jeg ser det ble litt langt.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå