Gå til innhold

Referanser i forbindelse med jobbsøking.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke søkt jobb på flere år, (woho) så her kommer et.. n00bspørsmål(?).

Sist jeg søkte jobb, spurte jeg en tidligere arbeidsgiver om jeg kunne bruke ham som referanse, noe jeg fikk lov til.

I denne søknaden vil jeg også bruke ham, men må jeg spørre ham på nytt, eller gjelder første gangen jeg spurte "for alltid"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ganske personavhengig. Jeg vil anta at det gjelder fortsatt, men informer han at du bruker han igjen, slik at han ikke er helt uforberedt om han ringer deg. Den tabben gjorde jeg en gang. Brukte en referanse som hadde sagt at det bare var å bruke henne. Det var da et par år senere, og jeg satte opp henne. Da hun fikk telefon, måtte hun si at hun skulle ringe tilbake, og ringte meg for å høre litt om hvilken jobb jeg hadde søkt og hvorfor og sånn. slik at hun kunne svare best mulig. Så heretter har jeg informert referansene mine når jeg bruker de.

Gjest Miryks
Skrevet (endret)

Argh, skjønner ikke hvorfor det ble anonymt!

Uansett, jeg har bare jobbet to steder, og det var i stall. (Egentlig tre, men det var også stall).

Er det å jobbe i stall relevant for en barnehage?

Jeg jobbet med barn (både syke og friske) i stallen(e).

Takk for svar, forresten! :)

Endret av Miryks
Skrevet

Selvfølgelig er det relevant at du har jobbet med barn når du søker jobb i barnehage! Hvorfor skulle det ikke være det?

Skrevet

Å ha jobbet med bÅde barn og dyr er veldig relevant :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...