Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Jeg er skilt og har ett barn i bhg og ett på skolen. Pappaen ønsker 50/50, men minstemann er bare tre år (gikk fra hverandre da han var ett) og jeg synes det er for tidlig å gå på den ordningen, selv om vi bor i omtrent samme nabolag. Jeg ønsker at ungene skal ha et hovedhjem nå når de er så små, så de rekker å finne roen. Problemet er at jeg ser det blir vanskelig å få det til å gå opp etterhvert. Treninger, venner, lekser, osv, i tillegg til at jeg er i full jobb. Jeg kunne tenke meg å redusere stillingen min til 80%, slik at jeg kan ta kortere dager og få hentet dem tidligere, slik at det ikke alltid er stress. Det som skjer da er at eksen må betale mer i bidrag fordi jeg tjener mindre(men han tjener veldig godt, må jeg tillegge), noe han vel kanskje ikke hopper i taket av glede over. I tillegg kommer han til å bruke det med redusert stilling mot meg for alt det er verdt, ettersom han da vil hevde at jeg jo ikke har tid til å ha dem og at vi heller burde ha 50/50. Så her sitter jeg, da. Jobber fullt, løper hit og dit og føler at barna får en stressende barndom, fordi jeg ikke tør å gå ned i stilling. Hva gjør man med det...?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Hva er feil med 50/50 i din situasjon, da? Kanskje du kan jobbe mye de ukene barna er borte, for å ha kortere dager de ukene barna er hos deg? Om dere bor i nærheten av hverandre og samarbeider bra, tror jeg ikke det er noe verre for ungene... Bedre å ha det rolig å fint med deg annenhver uke, enn stress hver uke? En treåring tilpasse seg nok greit... Ville tenkt på pensjon også, mtp redusert stilling. Iallefall siden du er alene....
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Hvis du er redd for at han skal bli sint for å få økt bidrag, så kan du la være å søke om endring for husfredens skyld.
Zupermam Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Er uening med innskriver over her, og syns HI har rett i at det beste for barna er å ha ett hjem, ist for å flytte immellom. Iallefall for en som er tre år. ( regner med mange er uenige her), men det er mitt syn. Er HI avhengig av at han betaler deg mer da? Tror jeg hadde vridd og vendt på pengene, og unngått at far betaler mer, men alikevel gått ned til 80% for en tid. Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Jeg synes ikke, og familievernkontoret er enige, at 50/50 er en god løsning når gutten er så liten som nå. Jeg vil at ungene skal ha en fast base, et hjem hvor de er mesteparten av tiden. Slik jeg ser det er beste løsning at jeg går ned i stilling, slik at ungene får det roligere. Jeg er ikke hovedsaklig bekymret for det med bidraget. For min del er det at han skal kreve 50/50, fordi han ser det som den beste løsningen og vil ta det at jeg reduserer stillingen som "bevis" på at jeg ikke klarer å håndtere situasjonen slik den er nå. Sjekket forresten på NAVs sider nå og reduserer jeg stillingen, så vil far betale mindre, ettersom jeg da (igjen) vil ha rett til stønad til barnetilsyn, noe jeg ikke har nå. HI
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Jeg synes ikke, og familievernkontoret er enige, at 50/50 er en god løsning når gutten er så liten som nå. Jeg vil at ungene skal ha en fast base, et hjem hvor de er mesteparten av tiden. Slik jeg ser det er beste løsning at jeg går ned i stilling, slik at ungene får det roligere. Jeg er ikke hovedsaklig bekymret for det med bidraget. For min del er det at han skal kreve 50/50, fordi han ser det som den beste løsningen og vil ta det at jeg reduserer stillingen som "bevis" på at jeg ikke klarer å håndtere situasjonen slik den er nå. Sjekket forresten på NAVs sider nå og reduserer jeg stillingen, så vil far betale mindre, ettersom jeg da (igjen) vil ha rett til stønad til barnetilsyn, noe jeg ikke har nå. HI om han ikke må betale noe mere og barna får det roligere kan jeg ikke se noe problem med at du går med i stilling en periode. Vinn vinn
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Hva med en ordning der han jobber 80% og har barnet 70% og du jobber fult og har barnet 30%? Ettersom han tjener bedre enn deg vil han kansje klare det bedre økonomisk å jobbe redusert enn det du gjør. Da får barnet fortsatt en roligere hverdag og bedre oppfølging og dere trenger ikke bekymre dere så mye om det økonomiske.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Hva med en ordning der han jobber 80% og har barnet 70% og du jobber fult og har barnet 30%? Ettersom han tjener bedre enn deg vil han kansje klare det bedre økonomisk å jobbe redusert enn det du gjør. Da får barnet fortsatt en roligere hverdag og bedre oppfølging og dere trenger ikke bekymre dere så mye om det økonomiske. Det kommer ikke til å skje, for å si det sånn. Han er veldig karriereorientert, så hadde han gått ned i stilling for å ha barna mer hadde jeg besvimt av sjokk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå