Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har en arvelig sykdom. Det er 50 % sjangse for at barna får det fra meg. Det er alikevel lettere for jenter å få denne sykdommen enn gutter. Selv om begge kjønn kan få den. Jeg har ei jente på 8 mnd. hun har denne sykdommen. Nå føler jeg meg så skyldig. Hun har jo fått det av meg og kommer til å ha det hele livet. Jeg ønsker meg en gutt, jeg ar alltid ønsket meg en gutt. Men blir trist og føler meg skyldig for å gi dette til barna mine. Jeg føler jeg står mellom engel og djevel her. Er det dårlig gjort å få barn eller er det egoistisk å la være?
C.L.H85 Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Synes du skal se på dokumentaren "elsk meg som jeg er " på nrk nett tv, der er det et par som har samme problemstilling. Kan hjelpe litt å se hvordan andre takler de samme spørsmålene du kanskje har. Kan virkelig anbefales! Du er ikke ond eller har gjort noe galt i mine øyne, du er som alle oss andre som vil ha barn. Hvorvidt det er riktig er det ingen her inne som kan fortelle deg. Nå vet jeg ikke hva slags sykdom det er snakk om da, men du lever jo tydeligvis med det? Egoistisk er vi alle til en viss grad uansett når det kommer til å få barn, så ikke tenk på det Siden du lever med denne sykdommen og tydeligvis har livskvalitet, så får vel eventuelt barnet ditt også? Lykke til uansett hva valget ditt blir
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 jeg har og en sykdom som er arvelig. barna mine kan ha det. men barna er nå for liten for å ta tester på ang det når man ikke har plager. begge barna mine kan ha det,. men en sykdom er jo ofte levbart. og jo før man er klar over det hvor bedre kan man legge til rette for det om det er behov. den sykdommen jeg har fikk jeg fra min morfar, som ga den til sin sønn, meg og kansje nå oldebarna sine. man kan ikke tenke at man ikke kan få barn fordi noe kan skje. hver glad i barnet ditt. vær den mamma`n du ønsker. ikke la en sykdom hindre deg i å oppfylle en drøm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå