Gå til innhold

Avlyse ferietur, noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer skal reise til en storby i midten av sommerferien. Bestilte reisen i januar. Har en sønn som kommer til å være 14 mnd da, og vi tenkte på det tidspunktet at det ville gå greit. Gutten skal være hos mine foreldre (det er en langhelg, tre netter), og er veldig trygg på dem. Men nå angrer jeg veldig, samboer er også usikker. Jeg har vært flere ganger der, det er fryktelig varmt og masse folk, synes ikke at en 1-åring har noe der å gjøre, ellers hadde jeg tatt han med meg.

Hva hadde dere gjort?

Vi har ikke avbestillingsforsikring, men reiseforsikring, og den dekker vel bare avbestilling ved sykdom? Går det an å selge billettene videre, finn.no eller lignende? Eller hadde dere reist, eller tatt barnet med seg uansett?

Håper noen vil hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan han ikke være hos besteforeldrene likevel?

Jeg hadde reist uten han. Kost oss og vært kjærester :)

Skrevet

Jeg måtte avbestilling ferie nå. Er en måned til avreise. Og vi har betalt depositum. Det er tapt, men fikk beskjed om at det ellers ville koste 300kr per pers å avbestille. Ring å hør da vel! Ellers ville jeg forsåvidt dratt jeg.

Skrevet

Hadde tatt med meg gutten og reist... Skjønte ikke helt problemet. for mye folk og for varmt? Har hatt ungene med meg til syden. Ingen problem det.

Skrevet

Synes bare det er så lenge.. Ferien er "godt utnyttet", slik at det er tre netter, men nesten fem dager. Ok, vi har betalt hele flyreisen, men ikke bestilt hotell, litt usikker hva vi skal gjøre. Men tusen takk for svar! :)

HI

Skrevet

Dersom det er ingen sjans for å reise, så hadde jeg latet som om jeg var syk avreisedagen og fått en legeerklæring på det.

Skrevet

Synes bare det er så lenge.. Ferien er "godt utnyttet", slik at det er tre netter, men nesten fem dager. Ok, vi har betalt hele flyreisen, men ikke bestilt hotell, litt usikker hva vi skal gjøre. Men tusen takk for svar! :)

HI

Hvorfor bestilte dere ikke en barnevennlig tur egentlig?

Skrevet

Fordi vi reiste til en barnevennlig tur i vår med gutten, da det var mildere temperatur, og tenkte det kunne vært fint med en tur bare oss to for en langhelg :)

Skrevet

er det at dere plutselig er usikre på om dere vil reise fra gutten som er problemet??

Kast dere ut i det, og bare reis er mitt råd!

I hvert fall hvis dere er trygge på at han har det bra med besteforeldrene..

Vi gjorde det samme nylig (4 netter), og det var helt fantastisk godt både for å få hvilt litt og det gjorde underverker for kjæresteforholdet også :)

Sist men ikke minst, det var kjempe deilig å komme hjem igjen til en frøken som hadde storkost seg hos mormor :)

Skrevet

Ja, det er set som er problemet ;)

Ja, han er trygg på besteforeldrene, vi er der mange dager i uken, bor i samme gata, har overnattet der ved noen anledninger tidligere. Så fint å høre at det gikk bra for dere, var litt oppløftende å høre! :) Det var det som var vår tanke også, godt for forholdet, og gutten storkoser seg også hos mormor.

Skrevet

Jeg tror det er veldig vanlig at man gruer seg litt osv før sånne turer.. vi gjorde også det. Og jeg hadde dårlig samvittighet for at vi skulle på tur og hun ikke skulle få være med! Men nå i etterkant tror jeg helt seriøst hun hadde det mye bedre, og morsommere, sammen med mormor og morfar en hel helg..

bra for voksne, men også litt bra for barnet tror jeg.. :)

Så dra på tur og kos dere!!

#10 igjen..

Skrevet

Vil anbefale dere å reise!

Selv reise vi en tur til Barcelona da jenta vår var 2, hadde vært småturer borte fra henne,men ikke 4 netter.

Grudde meg veldig,mange rare tanker på flyet,men såfort man kommer på plass,tatt en tlf hjem for å "sjekke" så bare nyter man resten av tiden.

Var jo ikke noe problem for mannen, da han jobber offshore og er vant til å være borte fra oss,værre for mammahjertet. :)

Dere har godt av det som par, bare nyte hverandre og god mat og vin.

Reis,kos dere, jeg er kjempemisunnelig og unner dere alt godt på reisen!!

Skrevet

Det er mange her inne som tror det er skadelig for barnet å være borte fra foreldrene noen dager, og underbygger sine påstander med linker til omstridt forskning (at barna får tilknytningsproblemer osv.). Jeg er derimot uenig, selv om vi aldri har reist fra barna våre. Jeg tror slett ikke barna tar skade av å være sammen med mennesker de kjenner godt i noen dager, mens foreldrene er på ferie. I disse dager kan dere jo ringe hverandre og holde dere oppdatert på hva som skjer hjemme med gutten deres. Du kjenner sønnen din best og vet om han takler dette eller ikke. Dere kan jo la han overnatte hos mormor litt fremover så han blir vandt til det?

Da jeg var liten reise min mor mange ganger til "syden", da hun har en hudsydom. Jeg ble også sendt alene med fly da jeg var 1 år (tidene har forandret seg!) for å besøke min far som jeg ikke hadde sett på mange måneder. Jeg har verdens beste forhold til min mor i dag - har alltid følt at hun har vært der for meg, og jeg har vært et trygt barn.

Du vil sikkert savne gutten din og felle noen tårer - men da får du prøve å kose deg og tenke at det ikke er mange dagene til du ser han igjen :) God tur!!

Skrevet

Dersom det er ingen sjans for å reise, så hadde jeg latet som om jeg var syk avreisedagen og fått en legeerklæring på det.

Forsikringssvindel er aldri en god ide. Takket være at folk gjør sånn som det betaler alle 20% mer enn de skulle gjort! Og du ville blitt overrasket over hvor mange slike saker som blir politianmeldt.

Skrevet

REIS.... dette er sundt for både dere og ungen.. er bra for ungen å være vekke fra foreldrene.. og ikkje minst for dere.. reis og kos dere.. alle vinner på dette.

Skrevet

Reis og koos dere! Hadde det vært lengre hadde det vært en ting, men 3 netter er ingen sak.

Skrevet

Tusen takk for svar damer, dere er gode å ha i blandt! :)

Jeg er enig med dere, tror ikke barnet lider noen nød, han har det helt sikkert toppers hos mormor og morfar, men så er det dette mammahjertet da;) Men ja, tror det er godt for forholdet, vi har vært oppe med gutten mange manger hver eneste natt i ett år nå (nå har det ordnet seg), men tror også man har godt av å pleie forholdet. Tar heller med oss sønnen til neste sommer, så tar vi oss noen koselige turer til dyreparken, ved sjøen osv i sommer istedet.

Fint av dere å ta dere tid til å svare, noen ganger trenger man andres tanker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...