Gå til innhold

Mamma offshore.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar barna skade av at mor reiser offshore 2/4 fra barnet er 1 år gammelt og pappa tar hovedansvaret de ukene mor jobber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så lenge pappaen gjør en god jobb er vel det at en av foreldrene er en del borte ganske vanlig.

Skrevet

Skade og skade... det vet jeg ikke akkurat. Men at det påvirker barnet, det er jo ingen tvil om. Det gjelder selvfølgelig om det er far eller mor som reiser. Det er jo lenge å være borte i 14 dager i strekk, men det er jo flere som gjør det og får det til å fungere :)

Skrevet

Barn burde ikke oppleve å bli separert fra mor så tidlig. Det skaper usikkerhet og angst hos barnet. Jeg ville aldri ha forlatt barnet mitt så lenge. Jeg hadde problemer å forlate han i 3 dager. Har du ikke mulighet å skifte jobb til noe på fastlandet?

Skrevet

Ikke mer enn det ville skadet om det var far som reiste ut. Så lenge en av foreldrene er hjemme hele tiden så blir ikke barnet helt utrygg, men rent personlig mener jeg at både far og mor burde la være å ha den type arbeid når barna er under 3 år.

Skrevet

hvis du ser positivt på det så har du jo ca 8 mnd fri i året til barna. Du får jo mer tid med barnet når du først er hjemme. Det er jo kjempebra at pappan stiller opp med ansvar! Jeg har vokst opp med pappa som jobber offshore. Og det var aldri noe problem. Jeg har alltid vært en pappajente fordi vi fant på så mye gly sammen når han var hjemme.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når du er hjemme er du jo hjemme i 4 uker, kan ikke se at det skal være et problem. Nå vet jeg ikke noe om internettforbindelse på sjøen, men skype er jo en mulighet for å ivareta litt kontakt mens du er borte. Dessuten er vel lønna der betraktlig bedre enn om du skulle jobbet 8-16 hver eneste dag, året rundt.

Skrevet

Så lenge barnet er hjemme med pappan ser jeg ingen problemer med det ;) Blir sikkert mer sårt for deg i begynnelsen. Som en her nevnte er skype en fin ting. Kan ikke se at barnet skal bli noe skadet av det. Er jo hjemme med pappa som også er en av de viktigste omsorgspersonene til barnet. :)

Skrevet

Barnet kommer ikke til å legge mer merke til det enn hvilket som helst annet skilsmissebarn. i denne gernerasjonen er det jo stort antall barn som opplever å bo borte fra enten mor eller far. så om det tar mer skade tror jeg ikke. Eller rette sagt, alle tar skade av det, men det er blitt så normalt...

Gjest Heartbroken
Skrevet

Ikke mer enn det ville skadet om det var far som reiste ut. Så lenge en av foreldrene er hjemme hele tiden så blir ikke barnet helt utrygg, men rent personlig mener jeg at både far og mor burde la være å ha den type arbeid når barna er under 3 år.

Det er nok ikke så enkelt å "la være" å ha den type jobb om man bor i distriktet hvor arbeidsmarkedet er trangt. Om min mann skulle skiftet jobb, måtte han fortsatt reist, men da enten 12-9 ordning eller bare hjemme i korte helger. Da syns jeg 2-4 ordningen er mye bedre for små barn, for da får man mer kontinuitet og far/mor blir en naturlig del av hverdagen på en helt annen måte enn å bare være hjemme i helgene.

Nå har vi planer om at mannen skal ta et års ekstra perm når den betalte permen er ferdig, men uansett kommer minsten til å være rundt to år når pappa begynner å reise igjen. Det tror jeg ikke blir noe problem. Som andre har påpekt, er dette hverdagen for mange skilsmissebarn, og etter hva man erfarer her inne, er jo det null problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...