Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 ...hver sin madrass, dyne og alt av sengetøy - for andre natt på rad. Blir smårar jeg. Rykk tilbake til start.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 8 og 4. sengevætere som gjerne vi prøve uten bleie - det har gått greit med lillebror i noen netter tidligere, så der er det kanskje håp. Største får nok vente litt til ser jeg.
magica fra tryll Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Ok. Ja, da skjønner jeg at du er litt oppgitt.... Lykke til videre ihvertfall!
Meg og de tre småtrolla Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 8 og 4. sengevætere som gjerne vi prøve uten bleie - det har gått greit med lillebror i noen netter tidligere, så der er det kanskje håp. Største får nok vente litt til ser jeg. Kjøp tisselaken og tynne overmadrasser på jysk/sparkjøp. Legg på tisselaken, overmadrass, strekklaken, tisselaken, overmadrass og strekklaken. (eg hadde 3 "sett" i begynnelsen. ) Så har du og 2 dyner. Første gong dei tisset skrellte eg av det øverste settet, snudde dynen, 2 gong dei tissa nytt sett av og ny dyne.... Mykje vak og mykje arbeid men ungene ville så gjerne prøve uten bleie og eg ville ha mest mulig søvn. :-) fleire og fleire tørre netter
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Går de på medisiner? Vår datter hadde problemer med å rekke do om dagen, tisset seg ut flere ganger, men etter hun fikk medisiner som egentlig gies til sengevætere så har hun ikke hatt et eneste uhell. Jeg hadde snakket med de igjen at de må nesten ha på bleie igjen. Vet også at det finnes pysjamabukser som er laget til barn som tisser seg ut om natten, de suger til seg all urin så man slipper å få det i senga osv. Tissekladd er også noe som du burde ha. Lykke til .
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 takk for tips. Jeg har prøvd med dobbelt sett med store tisselaken og vi bruker bleie til vanlig. Det krølla seg og gikk gjennom likevel - til største er vi på 3. madrassen i år. Han våkner ikke når det er vått heller. Men til minste er det kanskje lønnsomt med flere lag for å lette skiftinga på natta:) Medisiner får vi ikke - skal til urolog etter hvert og håper på nye innspill derfra. Takk for sympati:) Nå har jeg en date med vaskemaskina.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 På sparkjøp får du kjøpt tisselaken som dekker hele madrassen i ulike str., til både liten og stor seng. Kan brukes både over og under vanlig laken og krøller seg ikke siden det er strikk i alle hjørnene. Lillebror på 4 år bruker det enda, men det er ikke pga uhell om nettene da.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 Finnes det?? Tuuusen takk - da blir det tur på sparkjøp i dag:DDD
Gjest MMJ Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 Kanskje litt alternativ jeg her da. Men kan det hende at sengen deres står på ei vannåre? Det fører ofte til sengeveting. Kanskje verd et forsøk å flytte sengene til de små ett par dager og se om det hjeper?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #11 Skrevet 7. juni 2012 Går de på medisiner? Vår datter hadde problemer med å rekke do om dagen, tisset seg ut flere ganger, men etter hun fikk medisiner som egentlig gies til sengevætere så har hun ikke hatt et eneste uhell. Jeg hadde snakket med de igjen at de må nesten ha på bleie igjen. Vet også at det finnes pysjamabukser som er laget til barn som tisser seg ut om natten, de suger til seg all urin så man slipper å få det i senga osv. Tissekladd er også noe som du burde ha. Lykke til . Finnes det slike pysjamasbukser?? Hvor kan en få tak i det? Jeg har også en sengevæter i hus og har gitt opp å la han sove uten bleie. Men hadde jo vært kjekkere for han med pysj-bukse da...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #12 Skrevet 7. juni 2012 Kjenner skeptikeren i meg komme til den vannåreteorien;) Men i så fall, hvor langt må sengene flyttes? De har små rom, så vi kommer ikke så langt unna ved å ommøblere. Evt plassere dem på stua, he he
Har en farlig sexy mann Skrevet 7. juni 2012 #13 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har to gutter på 8 og 5 som har vært sengevætere hele veien, og nå går begge på noe som heter Minirin, og det er helt slutt! Det er en smeltetablett som hemmer urinproduksjon om natta. Hør med legen om de kan få prøve det frem til de skal til urolog, så håper jeg det blir ordnings:) Det er ikke noe særlig for dem heller, de får avbrutt nattesøvn og blir slitne... Og for ikke å snakke om selvfølelsen deres, mine blir veldig skuffa over seg selv om de våkner våte... det er jo ikke slik for kompisene..:/ Lykke til!
Holly❄️ Skrevet 7. juni 2012 #14 Skrevet 7. juni 2012 Jeg ville heller kjøpt Dry madrassene, som kan vaskes på høy varme og kastes i tørketrommelen! Har reddet oss fra mange madrasskjøp for å si det slik.... Koster litt (rundt 600-800) kr, men er supersolide og bra, så alt annet som kan kalles tisselaken er en vits i forhold! Og så ville jeg hatt to sett dyner til hver av barna, så det er bare å kaste unna mens den andre vaskes... :-)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #15 Skrevet 7. juni 2012 Minirin får vi ikke, vil tro småen er for liten, og største styrer litt med uhell på dagtid og magetrrøbbel, så legen vil ta ta k i årsak fremfor å fjerne et evt symptom. Er enig i det da, selv om det hadde vært greit å slippe. hvor får man tak i Dry-madrasser? Er dette overmadrasser eller madrassbeskytter, man kan jo ikke stappe en hel madrass i maskina;) 600-800 kr er ikke ille, nå regner jeg mad at vi trenger nye madrasser til begge ungene uansett, og de koster uansett så mye. Prøver å rengjøre dem da, så får vi se... Ekstra dyner har vi, til enhver tid en liggende lett tilgjengelig:) hi
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #16 Skrevet 7. juni 2012 Takk takk - men største får nok ikke lov så mange flere netter, merker jeg. Han sover som en stein om det er aldri så vått i senga. Men jeg håper å få prøvd sånn alarmgreie når vi har vært til urolog - da er det håp om at de rette signalene sendes (og mottas) mellom blære og hjerne etter hvert. Jeg frykter nå at sovehjertet er litt vel godt, hehe, men det skal i alle fall prøves. Vi har snakket om det og han gleder seg. Det er ikke morsomt å våkne når det aldri er framgang heller. minste får prøve så lenge vi ser at han våkner i forbindelse med tissingen, og han vil selv. Der må vi bare prøve å skjerme i hvert fall madrassen, og gjerne dyna også. Kanskje kanskje:)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #17 Skrevet 7. juni 2012 Dry-madrassene selger de iallefall på Babyshop Er overmadrasser, så får fint plass i vaskemaskinen Søk opp DRY KID så finner du nok noen som selger et sted i nærheten av der dere bor Vi har iallefall spart inn myyyye penger på nye madrasser i hytt å pine, ved å kjøpe disse... har hatt til sprinkelseng først, så kjøpte vi til større barneseng også. Tror faktisk du får kjøpt til voksne også, så størrelsene er mange
Gjest MMJ Skrevet 7. juni 2012 #18 Skrevet 7. juni 2012 Kjenner skeptikeren i meg komme til den vannåreteorien;) Men i så fall, hvor langt må sengene flyttes? De har små rom, så vi kommer ikke så langt unna ved å ommøblere. Evt plassere dem på stua, he he Ser skeptikeren Nei, det var bare et forslag. Vannårer kan føre til sengeveting. Det er bare flytte sengene så mye som går, og hjelper det så hjelper det - hjelper det ikke - så hjelper det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå