Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 .... Men takker greit ja til brødskive med leverpostei. Kan hun få det istedet, eller skal hun ha grøt helst?
Gjest AnneS Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Gi henne brødskiver du Jenta min nektet grøt etter hun fylte 7 mnd også. Godt å slippe å lage grøt syntes jeg
Anonymor Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Så det er ikke slik at de Må ha grøt, så lenge de får noe alternativt?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Bare å gi brødskive det Min ville bare ha leverpostei på og ingenting annet, så pleide å gi et halvt beger med fruktmos. Noe med c- vitamin i så hn tok opp jernet i leverposteien Tips fra helsesøster.
Gjest peacock Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Bare sørg for at ungen får nok melkeprodukter for å dekke behovet for bl.a kalsium! Om du tidligere har gitt grøt av grøtpulvertilsvarende 3 dl vann har hun fått 3 dl MME gjennom dette. Barn skal ha melkprodukter tilsvarende 0,5 liter i døgnet.
Anonymor Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Ok. Takk for svar på morrakvisten :-) - Hun får fremdeles 4-5 flasker med MME i løpet av dagen, disse er det 160 ml på. Samt frukt og så smått begynt å smake på middag. ( Middag er ikke blitt et fast måltid.)
Lettie Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Barn under 3 år trenger da ikke melkeprodukter...? Eller? Dette må jeg google
Musemorbr / Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Det ble sånn her også, men ikke så tidlig. Vi fant ut at nestles god natt grøt duger til kvelds, sansynligvis siden den er ren havregrøt uten noe smakstilsettning. Prøv den om du ønsker å gi et grøtmåltid om dagen. Det kan jo hende din også liker den. De 4 mndrs nypeglassene er forresten stappfull av c-vitaminer.
Nithuviel Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 De trenger ikke grøt, det er bare barnematprodusentene (og enkelte helsesøstre) som vilha oss til å tro det. Grovt brød inneholder jern. Leverpostei. Grønnsaker. Så lenge man har et variert kosthold med sunne matvarer får de i seg det de trenger. Er kun i Norge/norden man er så opptatt av den der grøten. Anbefaler siden www.barnemat.com. Den er drevet av en faglærer innen ernæring. Sjekk også http://barebarnemat.blogspot.no/, skrevet av ei mor med master innen ernæring. Spennende og lærerikt for meg iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå