Gå til innhold

Gjennomanalysere alle situasjoner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... igjen og igjen og igjen og igjen..

Jeg blir gal av meg selv. Hver gang jeg har vært på et møte, vært på jentekveld, eller hatt en litt vanskelig samtale på jobb, så spiller jeg filmen av det inni hodet mitt mange ganger.

Det kan dukke opp ting som jeg har gjort for 10 år siden, i en film oppi hodet. Jeg føler meg teit, tenker at folk tror jeg er rar, skulle ønske at jeg aldri hadde sagt det.. osv

Jeg blir rett og slett stresset av at jeg ikke klarer å la ting ligge. Grubler før jeg sovner og tenker på ting hele ettermiddagen.

Noen som har det sånn eller har hatt det før og klart å jobbe seg bort fra det? Skulle ønske jeg kunne være mer tilstede i øyeblikket!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... igjen og igjen og igjen og igjen..

Jeg blir gal av meg selv. Hver gang jeg har vært på et møte, vært på jentekveld, eller hatt en litt vanskelig samtale på jobb, så spiller jeg filmen av det inni hodet mitt mange ganger.

Det kan dukke opp ting som jeg har gjort for 10 år siden, i en film oppi hodet. Jeg føler meg teit, tenker at folk tror jeg er rar, skulle ønske at jeg aldri hadde sagt det.. osv

Jeg blir rett og slett stresset av at jeg ikke klarer å la ting ligge. Grubler før jeg sovner og tenker på ting hele ettermiddagen.

Noen som har det sånn eller har hatt det før og klart å jobbe seg bort fra det? Skulle ønske jeg kunne være mer tilstede i øyeblikket!

Hei, du er nok ikke alene der nei, noen dager er bedre enn andre ja.

Jeg har startet til psykiatrisk sykepleier for å få ryddet opp i hodet mitt.

Kanskje det hadde vært noe? Bare det å ha en som ikke kjenner deg til å pøse ut alt og ingenting til?

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg er også sånn noen ganger. F.eks havner jeg i en krangel, så klare jeg ikke å si noe tilbake. Bare tar imot dritt. Men i etterkanten så analyserer jeg da situasjonen jeg var i, og angrer bittert på at jeg ikke sa det og det. Så begynner jeg å tenke på hva jeg skulle ha sagt og hvordan. Så sier jeg det høyt for meg selv og går gjennom episoden om og om igjen. Kjempe slitsom.

Skrevet

Uff, jeg er sånn.. sikkert ennå værre enn deg også.. jeg tenker ikke bare over hva jeg har sagt eller ikke sagt osv osv.. men jeg kan til tider holde på sånn i forhold til mannen min f.eks, jeg sier ikke noe til han da.. men det å analysere ting han sier eller gjør.. og så legger man til litt paranoia oppi det hele :P

Forferdelig slitsom, men er på en måte vant til det også.. det værste er når man begynner å tvile på hva som faktisk kan være sant eller hva som bare er oppi hue mitt fordi jeg tenker for mye :P

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det ene punktet, nemlig det med å få små stikk i seg på grunn av noe som ble sagt eller gjort for mange år siden. Ikke ofte, men det kan skje. Jeg tror vi alle har litt av det, i varierende grad. Men som med alt annet... Om du virkelig plages med noe, er det hjelp å få, så da synes jeg du skal oppsøke den hjelpen så du kan få en lettere hverdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...