Gå til innhold

Leggkramper om natten! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare så vanvittig vondt, og nå har jeg våknet av leggkramper nesten hver natt i en uke. Er gravid i uke 25. Slipper taket når jeg strekker ut vanligvis, men i natt klarte jeg ikke og måtte be mannen min om hjelp. Noen gode råd mot leggkramper? Går rundt og er støl i leggene også pga påkjenningen med krampene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme selv. Det som funker her er ullsokker om natta, og at jeg tøyer ut 1-2ganger om dagen, og hvertfall om kvelden før jeg legger meg.

Kan være at magnesium og sink hjelper, men ville ikke tatt noe tilskudd før du har pratet med lege eller jm. Mange sier at det hjelper å spise en banan før leggetid.

Skrevet

Det mest effektive der og da er å stå på foten med hele kroppens tyngde. Da forsvinner det umiddelbart på meg. Så må du drikke mye vann, helt sikkert mere enn du gjør nå. Krampene kan skyldes forstyrrelser i elektrokytt-balansen, og dehydrering bidrar til problemet. Lykke til!

Skrevet

Prøv å ta magnesium. Det hjalp meg mye mot kramper

Skrevet

jeg husker jeg satte meg opp på sengekanten med tærne nedi gulvet og presset med hånden på kneet for å få hælen ned i gulvet og så fort den traff gulvet så slapp krampa taket. verdt å prøve :D

Skrevet

Prøv tilskudd av magnesium, du får kjøpt det på apotek og helsekost. Tilskudd som inneholder både magnesium og d-vitamin har best effekt.

Bare google det, er et vanlig middel å ta mot kramper og er ikke farlig å ta i svangerskapet.

Skrevet

Eg sleit også med kramper, og da er magnesium løsningen på problemet :) Hjalp iallefall meg, tror det var 1 tab på 500mg pr dag, og hadde ingen kramper i det hele tatt. Er ikke ufarlig å ta under svangerskapet.

Skrevet

bynnte og ta magnesium etter 2 netter med krampe i leggen.. krampen var så fæl at det gjor faktisk vondt i flere dager etter på..

etter eg bynnte på magnesium tilskud slutta det med en gang :)

kjøpte en pakke på apoteke med magnesium, krom og kalsium..

var den hos i kassen anbefalte, men funker sikkert så lenge det er magnesium :)

(sto faktisk på pakken at den skulle hjelpe mot kramper )

Skrevet

Eg sleit også med kramper, og da er magnesium løsningen på problemet :) Hjalp iallefall meg, tror det var 1 tab på 500mg pr dag, og hadde ingen kramper i det hele tatt. Er ikke ufarlig å ta under svangerskapet.

Det er ikke farlig å ta under svangerskapet! Magnesium anbefales om man sliter med leggkramper.

Skrevet

Det er ikke farlig å ta under svangerskapet! Magnesium anbefales om man sliter med leggkramper.

Ups, jeg skrev ufarlig , jeg mente såklart at det er ikke farlig å ta under svangerskapet !!! Beklager skrivefeilen min ..

• 1 år senere...
Skrevet

Kutte drastisk ned på saltinntaket hjelper -garantert! -også mot ødem i kroppen. Lykke til!

Anonymous poster hash: 36231...707
Skrevet

Ulltråd rundt foten, eller ullsokker! Spis banan før leggetid, og strekk ut! Her hjalp det å strekke ut etter korte turer og, til og med etter butikken.

Anonymous poster hash: 358d9...ea7
Skrevet

Tråden er ryddet for spam/reklame.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Banan kan du også spise.

Anonymous poster hash: a1469...e52

Skrevet

Jeg hadde det i hele svangerskapet med første også. Med nr to gikk jeg til fysio pga bekkenet. Da sa jeg bare i en bisetning at jeg hadde hatt sånn kramper om natten. Da var jeg i uke 22 eller der omkring.

Han fant frem en nål som han "jigget" opp og ned i legg muskelen på trigger punktet slik at leggen føltes som en ballong som blir blåst opp. Når leggen føltes som den ikke kunne blåses mer opp tok han nålen ut. Dett var dett.

Ikke hatt en krampe siden! Nå er ungen 9 mnd ;)

Anonymous poster hash: e54b5...949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...