Gå til innhold

Noen her som har hatt barn med dusjfobi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen min kan virkelig ikke fordra å få vasket håret sitt. Hun får helt panikk og hyler og skriker og prøver å komme seg ut av dusjen. Hvordan i all verden hjelpe henne gjennom dusjfobien? Gruer meg sånn til hun må dusjes, noe hun som regel må hver kvelden siden hun griser mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minste min var sånn, og jeg har et snev av det selv. Fordrar ikke å få vannsprut i fjeset. Det gikk bedre når han fikk holde dusjen selv, eller om jeg brukte et litermål og tømte over håret hans med mens han så i taket og hadde klut over ansiktet. Smått om senn gikk det over.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Mi hater å dusje så om hun må dusje så dusjer vi sammen. Det gjør ting litt lettere

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Minsten min var sånn, men han fikk bade i balje isteden. Da gikk det lettere. Og jeg vetet håret hans med klut, hadde i shampoo og skylte med en liten spruteflaske mens han hadde klut foran fjeset... Tungvindt, ja. Men det funka.

Gjest Miryks
Skrevet

Vi dusjer sammen. Eller så lar jeg henne sitte i badebalja og holde dusjhodet selv. Pleier også å gi henne en klut til å holde foran ansiktet mens jeg dusjer håret. Full fart og jeg gjør det morsomt. En sprut her og en sprut der. Ikke dusj når hun er sinna/redd/frustrert. Vent til hun slapper av og ta det som en lek. Gi henne litt shampo i hånda hun kan vaske kroppen sin selv med, og etterhvert foreslå at hun kan putte det i håret sitt; da blir håret sååå vakkert! :)

Skrevet

Svømmebriller under hårvasken og la h*n holde dusjhodet selv og spyle seg litt selv.

Dusjskrekken går desverre over og da starter helvetet med å få de ut av dusjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...