Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Her er noen forslag til forskjellige eksperimenter og rariteter http://www.hildes-hjoerne.com/31709775 http://www.klikk.no/...ticle653203.ece
Gjest sug lut Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Bakepulverbomber lagde i alle fall vi - og ungene også: bakepulver i filmboks,sett på lokk, tilsett vann og rist og hopp to meter unna før den går i lufta.
Valiana Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Bakepulverbomber lagde i alle fall vi - og ungene også: bakepulver i filmboks,sett på lokk, tilsett vann og rist og hopp to meter unna før den går i lufta. Eller du kan bruke kinderegg-bakepulverbombe slik vi gjorde da vi var små :-)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Bakepulverbomber lagde i alle fall vi - og ungene også: bakepulver i filmboks,sett på lokk, tilsett vann og rist og hopp to meter unna før den går i lufta. Kinderegg funker og. Kanskje litt enklere å få tak i enn filmbokser.
Cat.68 Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Ok, opplys en uvitende.... Hva skjer om man putter mentos i brus??
Gjest sug lut Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Bakepulverbomber lagde i alle fall vi - og ungene også: bakepulver i filmboks,sett på lokk, tilsett vann og rist og hopp to meter unna før den går i lufta. Kinderegg funker og. Kanskje litt enklere å få tak i enn filmbokser. Absolutt! Jeg har imidlertid en hang til å ta vare på ting som kan være praktiske, pluss at mitt gamle speilreflekskamera er gull verd men spiser boksfilm, så jeg har endel gamle filmbokser liggende - noen med knapper, noen med utenlandsk småvaluta fra turer - så her er det filmbokser som gjelder ennå.
3 er nok! Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 Anbefaler denne siden http://www.csiro.au/ Jeg får en Mail derfra en gang i uka med morsomme triks
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har en, men litt mindre eksplosiv. Med en fortelling... Bør gjøres ute eller et sted der det er høyt under taket Du trenger rett og slett bare en tepose og en lighter. En gutt skulle kjøpe fyrverkeri. Da han kom til makedet så han at han hadde for lite penger. Han spurte om han kunne kjøpe fyrverkeriet uten innpakningen (ta teposen ut av papiret). Likevel hadde han lite penger. Han spurte om han kunne kjøpe den uten lunten (klipp av snoren). Gutten så på pengene sine, men hadde enda ikke nok. Han spurte om han kunne kjøpe den uten kruttet (klipp toppen av teposen og hell ut innholdet). Da hadde gutten nok penger til det fyrverkeriet var verdt, og gikk hjem. Da han kom hjem ville han sende det opp. Så setter du teposen på et bord, el. Den skal være klippet i begge ender, og settes slik at det blir en stående sylinder. Så tenner du på øverst og ser hva som skjer
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #10 Skrevet 6. juni 2012 Vi puttet soyasaus i kaffen til sjefen. Det var også en morsom reaksjon!
mamma'n til 2 :) Skrevet 6. juni 2012 #11 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har en, men litt mindre eksplosiv. Med en fortelling... Bør gjøres ute eller et sted der det er høyt under taket Du trenger rett og slett bare en tepose og en lighter. En gutt skulle kjøpe fyrverkeri. Da han kom til makedet så han at han hadde for lite penger. Han spurte om han kunne kjøpe fyrverkeriet uten innpakningen (ta teposen ut av papiret). Likevel hadde han lite penger. Han spurte om han kunne kjøpe den uten lunten (klipp av snoren). Gutten så på pengene sine, men hadde enda ikke nok. Han spurte om han kunne kjøpe den uten kruttet (klipp toppen av teposen og hell ut innholdet). Da hadde gutten nok penger til det fyrverkeriet var verdt, og gikk hjem. Da han kom hjem ville han sende det opp. Så setter du teposen på et bord, el. Den skal være klippet i begge ender, og settes slik at det blir en stående sylinder. Så tenner du på øverst og ser hva som skjer Du kan jo ikke stoppe der!! Fortell, fortell! :-D
Tyra79 Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. juni 2012 Ok, opplys en uvitende.... Hva skjer om man putter mentos i brus?? Du kan sjekke ut denne! Det er ganske gøy, men blir litt søl da;)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #13 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har en, men litt mindre eksplosiv. Med en fortelling... Bør gjøres ute eller et sted der det er høyt under taket Du trenger rett og slett bare en tepose og en lighter. En gutt skulle kjøpe fyrverkeri. Da han kom til makedet så han at han hadde for lite penger. Han spurte om han kunne kjøpe fyrverkeriet uten innpakningen (ta teposen ut av papiret). Likevel hadde han lite penger. Han spurte om han kunne kjøpe den uten lunten (klipp av snoren). Gutten så på pengene sine, men hadde enda ikke nok. Han spurte om han kunne kjøpe den uten kruttet (klipp toppen av teposen og hell ut innholdet). Da hadde gutten nok penger til det fyrverkeriet var verdt, og gikk hjem. Da han kom hjem ville han sende det opp. Så setter du teposen på et bord, el. Den skal være klippet i begge ender, og settes slik at det blir en stående sylinder. Så tenner du på øverst og ser hva som skjer Du kan jo ikke stoppe der!! Fortell, fortell! :-D Hihi, nei, du må gjøre det for å se hva som skjer
mamma'n til 2 :) Skrevet 7. juni 2012 #14 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har en, men litt mindre eksplosiv. Med en fortelling... Bør gjøres ute eller et sted der det er høyt under taket Du trenger rett og slett bare en tepose og en lighter. En gutt skulle kjøpe fyrverkeri. Da han kom til makedet så han at han hadde for lite penger. Han spurte om han kunne kjøpe fyrverkeriet uten innpakningen (ta teposen ut av papiret). Likevel hadde han lite penger. Han spurte om han kunne kjøpe den uten lunten (klipp av snoren). Gutten så på pengene sine, men hadde enda ikke nok. Han spurte om han kunne kjøpe den uten kruttet (klipp toppen av teposen og hell ut innholdet). Da hadde gutten nok penger til det fyrverkeriet var verdt, og gikk hjem. Da han kom hjem ville han sende det opp. Så setter du teposen på et bord, el. Den skal være klippet i begge ender, og settes slik at det blir en stående sylinder. Så tenner du på øverst og ser hva som skjer Du kan jo ikke stoppe der!! Fortell, fortell! :-D Hihi, nei, du må gjøre det for å se hva som skjer Greit, nysgjerrigheten tok meg, så nå har jeg prøvd, ikke bare en, men to ganger. Vel, teposen brant ferdig, og ingenting skjedde. Gjorde akkurat som du har skrivd. Så hva gjorde jeg da feil?
mamma'n til 2 :) Skrevet 7. juni 2012 #16 Skrevet 7. juni 2012 Så kult :-) Men jeg fikk ikke til... Prøve på nytt i morgen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå