Gå til innhold

Forbanna mann! Burde ikke dette si seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At man ikke bare pusser selve tennene på ungene sine, men også tunga siden belegg legger seg der å skaper dårlig ånde??

Barna har hatt dårlig ånde lenge nå, og det er fordi mannen har glemt å pusse tungen! Heldigvis har jeg pustet tennene des endel også.

Sa i fra til han i kveld, og nå pusset han tunga på eldste, herregud er det virkelig normalt at enkelte må ha beskjed om alt???! arg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du så sint for så lite?

Skrevet

Er vel ikke normalt å pusse rundt hele tunga heller da.

Jeg pusser tenna til barna mine en og annen gang tar vi oppå tunga også.

Akkurat slik jeg pusser mine egne tenner,

Ingen av oss har noen gang hatt problem med dårlig ånde

Skrevet

Jeg pusser bare tennene mine 1 gang per dag, og jeg har aldri dårlig ånde og hvite tenner, MEN jeg pusser da bak på tunga å skyller ut. Mannen pusser barre tennene han, skylder såvidt med vann!! Derfor blir jeg oppgitt...må fortelle han det, akkurat som om jeg var moren hans. Men satser på bedre tider nå :)

HI

Skrevet

Du burde heller finne ut hvorfor barna har dårlig ånde, for barn skal egentlig ikke ha dårlig ånde hvis de er helt friske.

Har de fått antibiotikakurer og/eller får mye med sukker i så kan man få dårlig ånde fordi tarmsystemet er i ubalanse.

Friske små barn skal ha minimalt eller ikke noe belegg på tungen!

Om mannen din begynner å pusse bort belegget får de kanskje litt mindre dårlig ånde, men det gjør ikke noe som helst med hovedgrunnen til den dårlige ånden.

Så her støtter jeg faktisk mannen - det burde ikke være nødvendig å pusse tungen til små, friske barn!!

Skrevet

Hiv han ut, for en idiot!

Milde moses.......ta deg en pille!

Skrevet

Og en skal heller ikke skylle bort tannkremen, da den skal "virke" på tennene etter pussen!

Skrevet

Du burde heller finne ut hvorfor barna har dårlig ånde, for barn skal egentlig ikke ha dårlig ånde hvis de er helt friske.

Har de fått antibiotikakurer og/eller får mye med sukker i så kan man få dårlig ånde fordi tarmsystemet er i ubalanse.

Om mannen din begynner å pusse bort belegget får de kanskje litt mindre dårlig ånde, men det gjør ikke noe som helst med hovedgrunnen til den dårlige ånden.

Så her støtter jeg faktisk mannen - det burde ikke være nødvendig å pusse tungen til små, friske barn!!

Barna er friske, nå vet ikke jeg hva dere kaller dårlig ånde, man kan ikke kjenne langveis fra at de har dårlig ånde, men det lukter ikke jordbær av munnen dems. Men kanskje det er bare jeg som er veldig opptatt av god hygiene, lukter nemelig alltid godt selv.

HI

Skrevet

", lukter nemelig alltid godt selv."

Men å skrive ordet nemlig er ikke alltid like enkelt

Skrevet

Alle folk oppfatter lukt forskjellig. Så ikke sikkert du "lukter så godt" for alle ;)

Skrevet

Jeg pusser ikke tungen på ungene... De lukter jordbær når de har spist jordbær:) Ellers lukter de ikke veldig godt om morgenen, men bra resten av dagen...

Skrevet

Kanskje de har dårlig ånde fordi dere pusser bort den naturlige bakteriefloran på tunga?? Som ei her oppe påstod, man skal ikke være nødt til å pusse tungen på friske barn. Og du er ikke MER hygienisk en andra, du er overfokusert.

Gjest sug lut
Skrevet

Kødder du? I så fall kan du forbanne 98% av Norges befolkning, for når folk pusser tenna er det tenna de pusser.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har aldri pusset tungen til hverken barna eller meg selv og de lukter aldri vondt fra munnen bortsett fra når de var syke.

Nå er de nesten voksne og har aldri hatt hull, så helt ille kan ikke tannhygienen ha vært her i huset;)

Får vondt av mannen din som har fått seg en skyllebøtte helt uten grunn.

Skrevet

Barna er friske, nå vet ikke jeg hva dere kaller dårlig ånde, man kan ikke kjenne langveis fra at de har dårlig ånde, men det lukter ikke jordbær av munnen dems. Men kanskje det er bare jeg som er veldig opptatt av god hygiene, lukter nemelig alltid godt selv.

HI

Du er vel ikke så veldig opptatt av god hygiene om du bare pusser tennene en gang for dag.

Skrevet (endret)

Tja, her pusser vi aldri tungen, og ingen har dårlig ånde likevel. Synes litt synd i mannen din jeg som du klarer å bli sint på for at han ikke gjør noe som faktisk er unormalt å gjøre (vet bare om et lite fåtall som pusser tungen, og ingen som gjør det på barna sine).

Endret av Alva♂♂♂♀
Skrevet

Er du et troll,eller?

Men av nysgjerrighet,siden du bare pusser en gang pr dag,er det da morgen eller kveld?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...