Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 slenge dritt her. Ble dere mobbet som barn? Det finnes hjelp for sånt..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Jeg som akkurat satt å tenke på hvor mye bedre det har blitt her inne. Folk er langt mer sivilisert, hyggelig og mange signerer med nick (bare ikke jeg denne gangen)
<3 2G <3 Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Wow!!! Og dette vet du fordi du ble mobbet da sikkert?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Jeg ble mobbet så kansje vi trenger den samme hjelpen?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Wow!!! Og dette vet du fordi du ble mobbet da sikkert? noen som føler seg truffet allerede ser jeg. jeg slenger ikke dritt jeg stilte et spørsmål
Lettie Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Det er i alle fall utrolig mange spydige kommentarer på navn. Veldig bra at folk har forskjellig smak, men å kalle andres navnevalg for "heslig", "stakkars unge" osv, er rett og slett lavmål. Det går an å svare på en penere måte eller rett og slett la være! Er glad jeg er ganske rund i kantene når det gjelder navn I det virkelige livet er det jo sånn at venner og familie av og til får barn og kaller dem navn vi ikke ville valgt selv.
<3 2G <3 Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Wow!!! Og dette vet du fordi du ble mobbet da sikkert? noen som føler seg truffet allerede ser jeg. jeg slenger ikke dritt jeg stilte et spørsmål Er vel ikke så lett å skille mellom spørsmål og spydig kommentar når det er ..... Etter siste kommentar? Ja, og hva så om jeg var mobbeoffe
Gjest Mentha & Junior Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 Synes faktisk det har blitt en smule bedre etter at anonymknappen forsvant på de andre sidene. Men det er kanskje bare på de sidene at det har blitt bedre, eller så er det kanskje bare det at jeg har vært her mindre den siste tiden.
<3 2G <3 Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 Mobbeoffer, betyr ikke at jeg ikke mener det går an å snakke ordentlig til folk, eller spørre spørsmål uten å komme med annklager. Er det kjent at mobbede mennesker er kvassere i kommentaren enn de som mobber? Er vi mer ufine?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #10 Skrevet 6. juni 2012 De siste gangene jeg har skrevet innlegg har jeg fått masse dritt som har vært skikkelig ufortjent. Folk som sikkert kjeder seg og trenger litt "drama"
Himmel og hav Skrevet 6. juni 2012 #11 Skrevet 6. juni 2012 Det er i alle fall utrolig mange spydige kommentarer på navn. Veldig bra at folk har forskjellig smak, men å kalle andres navnevalg for "heslig", "stakkars unge" osv, er rett og slett lavmål. Det går an å svare på en penere måte eller rett og slett la være! Er glad jeg er ganske rund i kantene når det gjelder navn I det virkelige livet er det jo sånn at venner og familie av og til får barn og kaller dem navn vi ikke ville valgt selv. Jeg vil tro at om du stopper på torget en dag og roper ut til en gjeng med vilt fremmede: " Barnet mitt skal hete Nubenfang. Hva synes dere?" Så ville du få en del usensurerte svar da også. Rett og slett fordi fremmede ikke bryr seg om å være fintfølende. Sånn er det her inne også. Når man spør, så må man regne med å få svar av alle slag. Vil du ha svar som tar hensyn til om du blir lei deg, så bør du spørre nær familie. De vil ikke svare "heslig", men "såå....interessant, eh..og sjeldent...!"
Lettie Skrevet 6. juni 2012 #12 Skrevet 6. juni 2012 Det er i alle fall utrolig mange spydige kommentarer på navn. Veldig bra at folk har forskjellig smak, men å kalle andres navnevalg for "heslig", "stakkars unge" osv, er rett og slett lavmål. Det går an å svare på en penere måte eller rett og slett la være! Er glad jeg er ganske rund i kantene når det gjelder navn I det virkelige livet er det jo sånn at venner og familie av og til får barn og kaller dem navn vi ikke ville valgt selv. Jeg vil tro at om du stopper på torget en dag og roper ut til en gjeng med vilt fremmede: " Barnet mitt skal hete Nubenfang. Hva synes dere?" Så ville du få en del usensurerte svar da også. Rett og slett fordi fremmede ikke bryr seg om å være fintfølende. Sånn er det her inne også. Når man spør, så må man regne med å få svar av alle slag. Vil du ha svar som tar hensyn til om du blir lei deg, så bør du spørre nær familie. De vil ikke svare "heslig", men "såå....interessant, eh..og sjeldent...!" Nå tenkte jeg på kommentarer på NAVN da Greit nok at ikke alle liker alle navn, men det går an å la være å svare om navnet gir deg brekninger og grøsninger. Det er ikke synd på en unge som får navnet Noel, like lite som det er synd på en unge som får navnet Sivert.
<3 2G <3 Skrevet 6. juni 2012 #13 Skrevet 6. juni 2012 De siste gangene jeg har skrevet innlegg har jeg fått masse dritt som har vært skikkelig ufortjent. Folk som sikkert kjeder seg og trenger litt "drama" Drama, det skal høre kranglesiden til, men at det er mye som sklir ut ja. Det er mange, sikkert inkludert meg som synes det er masse merkelige spørsmål, eller utsagn. Men om en ikke er klar for å høre folke meninger bør en ikke legge ut emner.
Gjest sug lut Skrevet 6. juni 2012 #14 Skrevet 6. juni 2012 Er det den eneste forklaringsmodellen du kan tenke deg? Eller er det fortsatt Noel Emilian (grøss) som gnager? Vel - ikke spør om du ikke liker svarene du får. Eller, for den saks skyld, skaff deg jobb og nick som moderator-IS, så kan du slette alle som er uenige med deg.
Lettie Skrevet 6. juni 2012 #15 Skrevet 6. juni 2012 Er det den eneste forklaringsmodellen du kan tenke deg? Eller er det fortsatt Noel Emilian (grøss) som gnager? Vel - ikke spør om du ikke liker svarene du får. Eller, for den saks skyld, skaff deg jobb og nick som moderator-IS, så kan du slette alle som er uenige med deg. Hvis den var til meg så er jeg verken HI her eller på noen navnespørsmålsinnlegg. Men å kalle et navn for heslig er utrolig lite lavmål uansett om navnet er Noel eller Nils.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #16 Skrevet 6. juni 2012 Dette er ett forum hvor man kan få ut frustrasjon, det er dermed ikke sagt at man er ett mobbeoffer av den grunn.. Så HI snakk for deg selv
Gjest sug lut Skrevet 6. juni 2012 #17 Skrevet 6. juni 2012 Er det den eneste forklaringsmodellen du kan tenke deg? Eller er det fortsatt Noel Emilian (grøss) som gnager? Vel - ikke spør om du ikke liker svarene du får. Eller, for den saks skyld, skaff deg jobb og nick som moderator-IS, så kan du slette alle som er uenige med deg. Hvis den var til meg så er jeg verken HI her eller på noen navnespørsmålsinnlegg. Men å kalle et navn for heslig er utrolig lite lavmål uansett om navnet er Noel eller Nils. Vel, du tar på deg hatten så da regner jeg med den passer. Ja, å svare det man faktisk mener når man blir spurt hva man mener og det ikke er noen grunn til å stryke noen med hårene, det er utrolig lite lavmål. Det er faktisk ikke lavmål i det hele tatt.
☆☆☆ Skrevet 6. juni 2012 #18 Skrevet 6. juni 2012 Hvis den var til meg så er jeg verken HI her eller på noen navnespørsmålsinnlegg. Men å kalle et navn for heslig er utrolig lite lavmål uansett om navnet er Noel eller Nils. Å uoppfordret kalle et navn for heslig er utrolig lavmål, men når man blir spurt om meningen sin (og det er vel poenget med navnetråder) må det være helt greit, hvis det er det mest dekkende adjektivet i forhold til hva man mener om navnet. Nå har du ikke spurt etter meninger om Noel, så jeg skal la være å svare...
Gjest Antarctica Skrevet 6. juni 2012 #19 Skrevet 6. juni 2012 Et navn er et antall bokstaver. Glem aldri det. Det er ikke en kroppsdel. Å si det er heslig til personen som faktisk BÆRER navnet, er kanskje litt kjipt. Å si det til foreldrene FØR ungen er fØdt, kan vÆre den viktigste tjenesten noen gjØr det barnet noen gang.
<3 mine søte små<3 Skrevet 6. juni 2012 #20 Skrevet 6. juni 2012 Når en person lager et emne ang navnevalg og spør her inne om hva vi synest,da svarer vi det vi føler. dersom en liker navnet, sier en det, dersom en synest det er langt gokkistan forferdelig så sier en det. dersom en ikke ønsker negative svar så ikke lag en tråd om det? mange hadde nok synest at vårt navne valg på våre barn er merkelige. men smaken er som baken.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #21 Skrevet 6. juni 2012 Å skrive her inne pÅ anonymforum synes jeg nesten er litt terapi. Her kan jeg fÅ ut en masse "guff" , noe man ikke sÅ lett kan ellers. De som ikke ønsker spydigheter, bør kanskje "oppholde seg" pÅ de andre forumene...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #22 Skrevet 7. juni 2012 Er det ikke en catch 22 mon tro..? Hvis du kommer med dritt om et navn, så er du sikkert krass fordi du har vært et mobbeoffer som barn. Men om du reagerer på dritten, da har du sikkert OGSå vært mobbeoffer som barn så overfølsom og humorløs som du har blitt... .
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #23 Skrevet 7. juni 2012 Eller er det dere ekstremt skjøre og nærtagende damer som har blitt mobbet som små? enkelte her inne tåler ikke å høre at navnevalget er mindre fint,at man ikke liker islam eller at fargen rød er stygg.Kan ikke fatte at folk legger seg ned og griner bare fordi andre er uenige i ting.Hvis man er så sensitiv blir livet veldig hardt og vanskelig.Eller kanskje dere lever i en sånn rosa naiv såpeboble-verden hvor alle mennesker er så snille og koselige. Tål at andre er tøffere i praten og uenig i hvilken middag som er best!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 7. juni 2012 #24 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har vært mobbeoffer gjennom hele oppveksten, og opplever ettervirkninger av det også nå. Og jeg har sterke meninger om ting som utroskap, senabort uten medisinsk grunn, svært skjev arbeidsfordeling i hjemmet, menn som leker med damer for å få seg sex og andre ting. Der kan jeg være krass i kommentarene. Men kan ikke se at jeg har vært spydig så mange ganger... Forresten, HI, det er MOBBERE som skal ha hjelp, ikke bare mobbeoffere. Det ligger i ordet "mobbeOFFER", man er altså den skadelidende part.
Gjest peacock Skrevet 7. juni 2012 #25 Skrevet 7. juni 2012 Synes tilbakemeldingene på navnetrådene er veldig blandede generelt; noen liker andre liker ikke, og det er helt naturlig. De som spyr av å høre et navn vil jeg mene er de som har et problem, og de er lette å holde utenfor konklusjonen... Om noen mener et navn er heslig eller synes synd på barnet som skal få navnet er fint å vite, og selv om det kanskje er litt voldsomme ordvalg (!) kan jeg fint tolke det som at ikke alle liker navnet jeg har tenkt å velge (som jo var spørsmålet i tråden). Jeg synes også selv at noen navn er stygge/enkle å mobbe for/vanskelig å stave osv, og det mener jeg man bør prøve å unngå. Heldigvis er jeg ikke en av de som spyr av navn, for det må da være forferdelig å spy hver gang man skal si et navn høyt (??)... Og så er det er jo enda godt at ikke alle har lik smak når det gjelder navn, for da ville det plutselig være 15 Noah'er i en klasse fremfor 3 (nei, sønnen min heter ikke Noah selv om jeg liker navnet veldig godt). Men når det gjelder personhets er spillereglene de samme her som i det virkelige livet; det er ikke lov å hetse eller mobbe. Moderatorene er enige i dette, så det er bare å rapportere innleggene som er ubehagelige :-) Synes forresten også tonen har blitt bedre; det er fortsatt en del som slenger dritt som anonyme, men folk har blitt bedre til å si ifra og rapportere, også selv om det ikke gjelder dem selv. Det synes jeg er kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå