Gå til innhold

Vasker dere hårbørsten i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å tenke på hvordan best rengjøre den, og tenkte at oppvaskmaskinen må være beste stedet.

Vasker dere den da med kjøkkenting, eller alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri tenkt tanken på å vaske hårbørsten i oppvaskmaskinen. Hørte om noen som vasket dobørsten der også. Jeg blir lettere kvalm av begge deler..

Skrevet (endret)

Æsj, nei! Vasker den med Zalo eller sjampo i vasken, for hånd.

Har en sånn med gummiknotter fra BodyShop.

Endret av GGI
Skrevet

Jeg bruker tangle teezer og den trenger egentlig bare å skylles litt av og til. Ville nok aldri hatt børste i oppvaskmaskinen uansett.

Skrevet

Har brukt oppvaskebørsten i oppvaskemaskinen, men hårbørsten går vel fint ann å vaske med zalo el shampoo, og helle kokende vann fra tekokeren som skyllevann...

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Æsj nei, jeg vasker den med zalo, det gjør jeg med alle samper og sminkebørster også, det er desinfiserende holder i massevis!

Skrevet

æsj..skyller den eller kjøper ny.. ekkelt og ha sammen med kjøkkentinga hvertfall

Skrevet

Hæ? Er jeg den eneste som ikke vasker hårbørsten?

Skrevet

Hæ? Er jeg den eneste som ikke vasker hårbørsten?

*rekker forsiktig og sakte opp hånden*

Me too...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vaske hårbørsten? Har vel aldri skjedd... Sminkekoster derimot, de vasker jeg med sminkefjerner

Skrevet

Jeg vasker ikke hårbørsten, men kjøper ny. Dra ut hårene, det gjør jeg minst hver gang jeg grer håret etter en dusj.

I oppvaskmaskinen? Det er det rareste forslaget jeg har hørt på lenge og det hadde jeg aaaldri gjort! :P

Skrevet

Her må det enten kjøpes ny ofte, eller vaskes. Bruker vanligvis zalo, men vet at min mormor var veldig glad i salmiakk :) Det viktige er jo å få fjernet fett fra børsten, og selv om jeg vasker håret annen hver dag og jenta mi hver dag så må den rengjøres.

Skrevet

hehe.. rekker opp hånda sjæl.. har ikke vasket hårbørsten min før.. hender jeg skyller den i vann for så å bløte håret, men ikke med den hensikt av å faktisk vaske den.. grer ikke akkurat fett hår, så har aldri falt meg inn å vaske den heller..

Skrevet

Det handler ikke om fett hår, men at det faktisk samler seg "hybelkaniner" i hårbørsten. Rundt hver pinne på børsten er der en ring av støv og dritt hele tiden.

Jeg har ekstremt langt og tykt hår, og jeg mister mye i tillegg. Så jeg får en neve med håravfall hver gang jeg rensker børsten etter en børsting av håret.

Hvor ofte skifter dere for å unngå dette, dere som ikke virkelig vasker børsten?

Jeg ser ikke helt problemet med oppvasken. For det er jo ikke snakk om noe farlig på noen måte.

å sammenligne med dobørsten, blir liksom helt på trynet i mitt hode.

HI

Skrevet

#13 her, nå har jeg faktisk vært å sett på min og den er ren og pen. tar av alt hår etter hver gang den blir brukt og den blir jo ikke møkkete av å brukes i nyvasket hår.. :)

Skrevet

Nei, jeg vasker både hårbørste og sminkekoster for hånd med hårshampo ca 1 gang per mnd.

Skrevet

Har aldri vaska en hårbørste og aldri tenkt at noen gjør det i det hele tatt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...